Strona 1 z 2

[MK3 TD] regulacja pompy wtryskowej

: śr lis 08, 2006 18:24
autor: marcinmaja
Witam posiadam vw golfa 3 z silnikiem 1.9TD.Mam problem z uruchamianiem zimnego silnika (rozgrzany odpala OK) prawdopodobnie problem leży w ustawieniu pompy wtryskowej.W aucie wymieniłem filtr powietrza,paliwa,świece żarowe,kostkę pod stacyjką i nadal ciężko odpala.Nie pomaga także podwójne grzanie ale pompowanie gazem trochę pomaga.Podczas uruchamiania zimnego silnika mam wrażenie jakby już chodził ( ale tylko razem z rozrusznikiem niestety ) i jakby brakowało mu paliwa do rozruchu ( zbyt mała dawka )Jeśli ktoś może mi pomóc to proszę o dokładny opis co i jak można wyregulować w pompie wtryskowej silnika 1.9TD ( jest to pompa z grzybkiem i ręcznym przyspieszaczem zapłonu).Proszę też o jakieś materiały na temat tuningu tego silnika.Z góry dzięki Pozdrawiam :goof:

: czw lis 09, 2006 18:49
autor: Johny1984
trzeba wyregulować pompę - dawkę startową paliwa...
literatury co do modów tego silnika poszukaj na www.td/mody/... . pl - lub podobna nazwa strony

pzdr

: pt lis 10, 2006 00:20
autor: marcinmaja
Dzięki poszukam jak masz jeszcze coś ciekawego na temat tego slinika i jego modyfikacji to napisz pozdrawiam

[ Dodano: 09 Lis 2006 23:27 ]
NIESTETY nie mogę znależć tej strony podaj może jeszcze raz DZIĘKI

: pt lis 10, 2006 20:22
autor: Johny1984
marcinmaja pisze:NIESTETY nie mogę znależć tej strony podaj może jeszcze raz DZIĘKI
teraz to i u mnie nie działa :(
może zawieszona strona albo skasowana - jak znajdę coś, to dam znać

pzdr

: pt lis 10, 2006 20:31
autor: PinkFloyd
Johny 1984 W Td w silniku AAZ jest mechaniczna pompa wtryskowa w niej nie ma dawki startowej jak w TDI ani komputera, tam jest wszystko mechaniczne śrubki, dzwigienki, tam można sprawdzić kąt wtrysku albo lub przyspieszacz kąta wtrysku tam jest wszystko mechaniczne. Czesto złe odpalanie na zimno mimo dobrych swiec i dobrego katu swiadczy o innych nieprawidłowosciach

: pt lis 10, 2006 20:39
autor: Johny1984
PinkFloyd pisze:Czesto złe odpalanie na zimno mimo dobrych swiec i dobrego katu swiadczy o innych nieprawidłowosciach
a jakich konkretnie???
może i lepiej z tym mechaniką - elektronika lubi częściej szwankować :(
dlatego wolę np. silnik z pompą zamiast pompowtrysków - ale może kiedyś... :hmm:

pzdr

: pt lis 10, 2006 20:46
autor: PinkFloyd
Może być zapowietrzenie pompy, powietrze w wężykach, nieszczelna pompa, zacinające sie wtryski, scięcie klina na walę, gibające się koło pasowe, złe sprężanie, nierównomierne nagrzewanie się świec mimo ze działaja prawidłowo, zły kąt wtrysku. Ale najczęściej coś z katem wtrysku lub przrstawiony rozrząd lub klin na wale co jedno łączy się z drugim bo wtedy fazy rozrzadu się rozjeżzdają i kąt sie przestawia, a na ciepło juz dobrze odpala. To czesto się zdarza w AAZ choc nie musi byc to. Mozliwosci jest wiele tu nie podepniesz kompa i nie sprawdzic trzeba sie znac na pompach.

[MK3 TD] regulacja pompy wtryskowej

: sob lut 25, 2012 10:17
autor: xxdareksxx
witam ja mam problem tego typu ze bawiłem sie pompą i chyba ja rozregulowałem teraz auto pali mi 8-8.5l nie ma mocy powoli przyspiesza i ogólnie ma mula jeszcze sprawa obr na zimnym sa 750-800 a zas gorącym 1000-1100 jeszcze do tego na zimnym przerywa i kopci na siwo co to moze byc i jak ustawic?
i jeszcze mniej wiecej jakby ktos wiedział ile kosztuje ustawienie pompy bo to sie chyba robi na stole z tego co wiem ... dzieki

[MK3 TD] regulacja pompy wtryskowej

: sob lut 25, 2012 19:51
autor: Bolekrsko
marcinmaja, jest od groma tematow od TD. a przyspieszacz Ci w ogole dziala? jest roznica na zimnym silniku z przyspieszaczem a bez?
xxdareksxx, kolego ktorymi srubkami kreciles?
mala pomoc http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 7&start=56" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

[MK3 TD] regulacja pompy wtryskowej

: sob lut 25, 2012 19:53
autor: Bolekrsko
po to jest forum zeby wpierw przeczytac czym sie bedzie krecilo.

[MK3 TD] regulacja pompy wtryskowej

: sob lut 25, 2012 20:09
autor: xxdareksxx
kreciłem srbka od dawki paliwa ta na 13 i śróbokret płaski teraz mam taki problem ze na zimnym bez przyspieszacza szarpie tzn tak jakby przerywa i kopci na siwo a gdy włącze przyśpieszacz troszeczke mniej szarpie ale kopci dalej ... jak sie zagrzeje silnik to te objawy znikaja .

[MK3 TD] regulacja pompy wtryskowej

: sob lut 25, 2012 20:10
autor: Bolekrsko
tylko dawka kreciles ??

[MK3 TD] regulacja pompy wtryskowej

: sob lut 25, 2012 20:14
autor: xxdareksxx
no i jeszcze ta sróbką z tyłu pompy co jest od "ustawienia dokładnych obr"

[MK3 TD] regulacja pompy wtryskowej

: sob lut 25, 2012 20:17
autor: Bolekrsko
i co zrobiles? dawke wkreciles i zwiekszyly sie obroty po czym zmniejszyles ja srubka od obr wolnych ? czy odwrotnie?