Strona 1 z 2

[MK3 1Y] Od czego te kabelki???

: wt lis 07, 2006 01:55
autor: Persil
WITAM WSZYSTKICH!!!
Na początek prosze o pomoc w znalezieniu opisu tablicy bezpieczników / przekaźników do VW Golf MK3 1,9d Kombi '97r. Kupiłem go niedawno a już okazało sie że ktoś zrobił reczne sterowanie świec i są jakieś powyciągane kabełki a nigdzie nie moge znaleźć jednego konkretnego schematu instalacji elektrycznej bym mógl to doprowadzić do porządku. I gdzie jest przekaźnik sterowania świec żarowych jak ktoś iwe niech pisze

: wt lis 07, 2006 03:19
autor: leo...
właśnie tam gdzie wchodzi gruby kabel (gniazd nr 5) powinien być przekaźnik świec żarowych...

na drugim zdjęciu - to jest wtyczka wyposażenia dodatkowego - może być tak że nie jest podlączona ... wygląda na zasilanie dodatkowe

: wt lis 07, 2006 08:15
autor: PinkFloyd
Nie jest tak ze przy kazdym odpalaniu grzeja ci sie swiece????

: wt lis 07, 2006 12:57
autor: Persil
PinkFloyd pisze:Nie jest tak ze przy kazdym odpalaniu grzeja ci sie swiece????
Nie ponieważ poprzedni właściciel zrobił reczne sterowanie swiec i robi to sie guziczkiem jak w traktorku i tylko lampka swiec mruga ale w koncu przestaje. :bajer:

: wt lis 07, 2006 15:01
autor: inek01
To jest zwykly D czy SDI ? Ponoc D ma bezpiecznik od swiec w komorze silnika , na podszybiu. Na pierwszej fotce widac bezpiecznik swiec w oddzielnym gniezdzie nad przekaznikami (80A). Tak jest w TDI i SDI chyba tez...
leo... pisze:właśnie tam gdzie wchodzi gruby kabel (gniazd nr 5) powinien być przekaźnik świec żarowych...
Chyba error :bajer: Nr 5 to Tempomat, a przekaznik od swiec to pozycja nr 12.

: wt lis 07, 2006 17:37
autor: Persil
To ja już nie wiem. Nie wiem jaki mam silnik D czy SDI i od czego te wszystkie przekaźniki. Może ktoś posiada jakiś "kawałek" papieru do tego modelu. PROSZE O POMOC. bO jA jUż GłUpI JeStEm. :kac:

: wt lis 07, 2006 18:02
autor: bialek83
Witam tu masz wszystkie przekaźniki opisane do czego który jest
Obrazek

Pozdrawiam

: wt lis 07, 2006 19:27
autor: inek01
Persil pisze:To ja już nie wiem. Nie wiem jaki mam silnik D czy SDI i od czego te wszystkie przekaźniki
Zrob fotke silnik ato sie okaze.
luis pisze:boz tego co piszecie to w gnieżdzie numer 5 powinem być ten przekaźnik.
leo..., sie chyba pomylilo.
5 jest od tempomatu, a 12 od swiec :bajer: Jaki ma indeks ? To roznie bywa. Jedno jest pewne - pozycja nr 12.
Z reszta na schemacie bialek83 masz wszysto opisane...

: wt lis 07, 2006 21:43
autor: PinkFloyd
Pewnie było tak : w silniku 1.9D i TD jest dogrzewanie silnika które trwa ok 2,5 min po odplaeniu zimnego silnika dopiero swiece sie wyłączaja mimo ze na desce nie swieci sie kontrolka. Zadko ale sie zdarza ze moduł który tym steruje sie kopie i nie wyłącza swiec i pala sie non stop powoduje to ze szybko sie przepalaja moduł ten kosztuje ok 600-900zł i moze dlatego ktos zrobił sterowanie reczne. Albo słabo mu palił na ciepło a to normalne w silnikach z komorą wstępną ale mozna to zrobc ze swiece beda sie paliły przy każdym odpaleniu. Pominiecie przekaznika moim zdaniem powiązane jest z tym modułem. Mryga kontrolka swiec bo wykryto przerwę w systemie sterowania świec- tak jest w D i TD.

: wt lis 07, 2006 23:07
autor: Persil
A oto i zdjęcie silnika nie wiem zgłupiałem jak baran. Chyba to silnik SDI. Nie wiem co jest grane ale wydaje mi sie że troszke za dużo pali. Czy to może być powiazane ze swiecami a raczej z ich sterowaniem. :kac:

: wt lis 07, 2006 23:36
autor: dziechu
Nie, nic z tym wspolego. Jezeli swiece beda sie grzaly za slabo czy krotko, to bedzie problem zapalic, jezeli za mocno lub zbyt dlugo, to w najgorszym przypadku sie popala, ale nie ma to zwiazku z iloscia spalanego paliwa. Tu moze byc problem z rozrzadem, katem wtrysku, moze pompa. Takze uklad pobierania powietrza. Stan szczelnosci tlokow (stopien sprezania) itp.

: wt lis 07, 2006 23:53
autor: inek01
Persil pisze:Chyba to silnik SDI
Jednak nie. To zwykly D.

: wt lis 07, 2006 23:59
autor: bialek83
Ja mam silnik 1Y zwykły D i patrząc na zdjęcie twojego silnika wydaje mi się że masz taki sam silnik jak ja.
A ile Ci pali, bo mój w mieście spala około 6,5 l / 100km a na trasie około 5 - 5,5 l / 100km