Strona 1 z 1
[MK3 1Z] Gdzie się znajduje czujnik G71?
: pn lis 06, 2006 10:44
autor: Pruszkowiak
Podłączałem wczoraj samochód pod VAG`a u
Adamma i wyrzuciło nam błąd związany z tym czujnikiem.Jest to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym czy coś takiego.
[ Dodano: Pon Lis 06, 2006 10:01 ]
Postanowiłem poszperać w necie i znalazłem coś na stronie Klubu Passata niestety za dużo mi to nie mówi.Może ktoś wie gdzie to jest to niech pstryknie fote i wrzuci na forum.
Coś o czujniku G71 na stronie klubu passata
: pn lis 06, 2006 11:20
autor: Adamm
dodam ze blad to 00519
w kanale 010 pomiar miedzy blokiem 2 i 3 nie powinien roznic sie wiece jak +- 30 u kolegi natomiast wartosc w bloku 2 (cisnienie atmosferyczne) jest w normie (cos ok 1000 mbar) a wartosc w bloku 3 (ciscnienie w kolektorze) jest na poziomie 163 mbar czyli nieprawidlowe
po odpieciu wezyka idacego do kompa (w okolicach pompy wtryskowej) cisnienie w 3 bloki przyjelo wartosc atmosferycznego i blad wtedy dal sie wykasowac i juz sie nie pojawial. nastomist tracilo sie hamulce gdyz powstawala nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia.
i teraz pytanie do fachowcow co z tym fantem zrobic.
nie wiem czy dobrze kojarze ale wydaje mi sie ze ten czunjik w 1Z znajduje sie w kompie, i teraz jesli jest padniety to czy trzeba zmieniac caly komp czy da sie go jakos uratowac?
: pn lis 06, 2006 11:52
autor: Grzesiekk1982
Z tego co sprawdzilem, G71 to "czujnik ciśnienia powietrza dolotowego"
Tylko o który odcinek dolotu chodzi?
Czujnik ciśnienia barometrycznego jest w sterowniku. Albo jakiś czujnik ciśnienia w kolektorze (jest w MK4, tu nie jestem pewien).
Pozdrawiam.
: pn lis 06, 2006 12:17
autor: cowboy
w AFN-ie czujnik ciśnienia doładowania jest w ECU - z rury powrotnej po IC jest wężyk który idzie do ECU
w jedenzecie chyba jest tak samo ? najlepiej sprawdzić gdzie idzie wężyk - jeżeli wchodzi do obudowy ECU to na 99% czujnik ów jest na płycie sterownika
w mk4 czujnik jest w rurze za IC
[ Dodano: Pon Lis 06, 2006 11:22 ]
Adamm pisze:po odpieciu wezyka idacego do kompa (w okolicach pompy wtryskowej) cisnienie w 3 bloki przyjelo wartosc atmosferycznego i blad wtedy dal sie wykasowac i juz sie nie pojawial. nastomist tracilo sie hamulce gdyz powstawala nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia.
kurdę, to w końcu chodzi o ciśnienie w dolocie czy o układ podciśnieniowy ???
przecież w kanale 010 na 3 pozycji jest ciśnienie doładowania...
jeżeli zdjęliście węzyk z dolotu to ciśnienie doładowania wynosiło 0 - czyli tyle ile atmosferyczne...
jeżeli piszesz o hamulcach to chodzi o podciśnienie...więc ja się zamieszałem
[ Dodano: Pon Lis 06, 2006 11:24 ]
Adamm pisze:wartosc w bloku 3 (ciscnienie w kolektorze) jest na poziomie 163 mbar czyli nieprawidlowe
czyli w dolocie jest podciśnienie

albo czujnik przekłamuje
: pn lis 06, 2006 12:27
autor: Corvax
MAP jest w kompie i idzie go wymienic
: pn lis 06, 2006 13:02
autor: cowboy
Corvax pisze:MAP jest w kompie i idzie go wymienic
do MAP sensora na płycie idzie wężyk gumowy i czasem ta gumka pęka

ale to skutkuje niewiarygodnym wzrostem cisnienia atmo (010, pozycja 2)
w tym wypadku wszystko wskazuje na uszkodzenie czujnika ale zastanawia mnie dlaczego po zdjęciu węzyka podciśnienia ten błąd nie występuje ?
przecież podciśnienie za pośrednictwem n75 i wastegate upuszcza nadmiar cisnienia z turbiny...
: pn lis 06, 2006 14:49
autor: inek01
cowboy pisze:przecież podciśnienie za pośrednictwem n75 i wastegate upuszcza nadmiar cisnienia z turbiny...
Chyba cisnienie (1z) i upuszcza spaliny poza turbine, no i przez to cisnienie spada...
: pn lis 06, 2006 15:10
autor: cowboy
inek01 pisze:cowboy pisze:przecież podciśnienie za pośrednictwem n75 i wastegate upuszcza nadmiar cisnienia z turbiny...
Chyba cisnienie (1z) i upuszcza spaliny poza turbine, no i przez to cisnienie spada...
racja

w jedenzecie jest sterowanie cisnieniowe..
podciśnienie to w turbinach o zmienneh geometri rusza sztangą
zamieszałem się bo z tym podciśnieniem adamm napisał
tak czy owak, w dalszym ciągu nie jarzę jaki wpływ ma sciągniećie węzyka z ciśnieniem na podcisnienie ?
: pn lis 06, 2006 17:34
autor: Adamm
ja tez nei mam pojecia

ale tak bylo ze to podcisnienie bo ten wezyk ktory idzie do ECU laczy sie z tym ktory idzie do serva
wg serwisowki wartos w 010 - 02 - 03 nie powinna byc wieksza jak +-30 a tu jest w 02 ok 1000mbar a w 03 163mbar po odpieciu wezyka wartos w 03 przyjmuje wartosc z 02 czyli cisneinia atmosferycznego
i teraz co moze byc? czujnik na ECU walniety czy te wezyki wymienic najpierw?
: pn lis 06, 2006 18:21
autor: cowboy
Adamm pisze:ten wezyk ktory idzie do ECU laczy sie z tym ktory idzie do serva
cos nie halo
ten który idzie z rury powrotnej za IC idzie do ECU i on ma ciśnienie
ten co idzie do serwa z pompy podcisnienia ma podciśnienie
moze czujnik jest dobry tylko ktos pomieszał węzyki i zapiął podciśnienie do MAP sensora:)
prawdopodobnie czujnik ciśnienia doładowania padł, on nie ma chyba nawet takiego zakresu jak 0,163 Bara...
a w kanale 11 ciśnienie doładowania pokazuje dynamicznie dobrze ?
: pn lis 06, 2006 23:13
autor: Adamm
sprawdzilem co i jak u mnie i rzeczywiscie ktos namieszal w wezykach. wydawalo mi sie ze u Pruszkowiaka jest tak samo jak u mnie a jednak nie jest

za duzo tych wezykow.
juz wszystko jasne trzeba je poprzepinac i sprawdzic.
: wt lis 07, 2006 08:54
autor: Pruszkowiak
Adamm pisze:sprawdzilem co i jak u mnie i rzeczywiscie ktos namieszal w wezykach. wydawalo mi sie ze u Pruszkowiaka jest tak samo jak u mnie a jednak nie jest

za duzo tych wezykow.
juz wszystko jasne trzeba je poprzepinac i sprawdzic.
Adamm, to musze poprzepinać wężyki.Wytłumacz mi jakie i gdzie,albo zrób fotkie swojego silnika i wrzuć na forum
[ Dodano: Wto Lis 07, 2006 22:23 ]
Problem rozwiązany

dzięki
Adamm`owi i innym uzytkownikom.Miałem bałagan z wężykami.Były nie na swoim miejscu.Teraz golfik śmiga jak szalony.Pozdrawiam
: pn gru 10, 2007 12:27
autor: turbo72
szukam czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym doVWGolf 3 1,6 benzyna 1996r bardzo proszę o informacje