[mk2 SB] obroty silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

[mk2 SB] obroty silnika

Post autor: vwlubek » ndz lis 05, 2006 22:06

Mam mk2 z silnikiem 1,6TD (SB) zauwazyłem,ze silnik u mnie bardzo reaguje na temperaturę otoczenia tzn gdy robi się chłodniej na biegu jałowym dostaje wyższych obrotów niż gdy jest ciepło a po dłuższym postoju w korku(ok 10 min) jak porządnie dostanie temp to dostaje strasznie niskich obrotów.Czy to normalne czy z moim coś nie tak??(dodam tylko,ze w zeszłym roku przy -30 odpalił,więc musi być w miarę zdrowy)



Awatar użytkownika
garczus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:42
Lokalizacja: Katowice[SK]
Kontakt:

Post autor: garczus » ndz lis 05, 2006 22:31

jest wszystko oki, zapewne masz automatyczne ssanie, a nie wajche.


nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz lis 05, 2006 23:44

jest wszystko oki, zapewne masz automatyczne ssanie, a nie wajche.
hehe....Na bank ma automatyczne ssanie.W dieslu i jeszcze w SB...



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » pn lis 06, 2006 00:17

bongo pisze:W dieslu
a diesel musi miec automatyczne? :jezor: Twoj to diesel a ma wajche no chyba ze masz inna pompe niz ja :bajer:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lis 06, 2006 01:48

adi87 pisze:Twoj to diesel a ma wajche no chyba ze masz inna pompe niz ja :bajer:
Czytaj ze zrozumieniem....



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pn lis 06, 2006 09:54

Hehe tez mam ten problem covwlubek zawsze chciałem sie o to zapytac, nie mam auto matycznego ssania, bo mam wajhe,jak ano odpalam to ma nieco wyzsze obroty tak z 950,a jak sie troche zagrzeje to spdaja tak do 800...ktos wie wiecej na ten temat??


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
garczus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:42
Lokalizacja: Katowice[SK]
Kontakt:

Post autor: garczus » pn lis 06, 2006 19:06

no koncern VAG w 80latach wprowadzil do diesela automatyczne ssanie.


nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » pn lis 06, 2006 23:40

tak,żeby było jasne mam "wajhe" i chodzi o to,że jak go odpale z jej uzyciem-wtedy łatwiej odpala(w temp ponizej powiedzmy 7-8 stC-powyżej nie miałem potrzeby jej używania) i po chwili ją wcisnę to przez pierwszą chwile wiadomo ma niższe obroty,a potem takie jakieś podwyższone az się rozgrzeje i tak,jak pisałe po dlugim postoju w korku ma niskie.jeśli ktoś coś wie to wiadomo,co robic:)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn lis 06, 2006 23:52

Juz to przerabiałęm, w silnikach powyżej 150-200 tys km zawiesza sie wewnetrzny regulator hydrauliczny obrotów biegu jałwego- powinni sie go czyścić. Dlatego na zimno niektórzy obroty podnosza na 1000 bo jak sie nagrzeje to ten regulator przepuszcza i bedzie 800 lub spadna obroty po bardzo dynamicznej jezdzie. Sprawdz przejedz sie jak masz 1000 obr rano i nagrzany autostrada powyzej 130 km/h z 5 min i wrzuc na luz zobaczysz ze obroty spadną. jakbys ustawił obroty na prawidłowe to po nagrzaniu lub przepedzeniu ostrym autka bedzie nawet 750. Dlatego prowizorna robota to zwiekrzenie obrotów na zimno aby nie padały za duzo na ciepło. Mozna tak przejezdzic z 300 tys km ale jak bedzie mocno spadac to trzeba bedzie rozebrac pompę- wina złe paliwo i zurzycie. Dlatego niektórzy jak kupia auto mają obroty 1000 - 1050 bo tak sie ukrywa wady tych pomp. Niemcy czesto jezdza na autostradzie szybko i tam najczesciej uwidacznia sie spadanie obrotów po długiej jezdzie z duzymi predkościami. jak sie jezdzi po miescie na początku to sie nie uwidacznia dopiero jak jest juz mocno zurzyta.



Awatar użytkownika
niwdew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 28, 2006 20:38
Lokalizacja: Krakow/Starachowice

Post autor: niwdew » sob mar 10, 2007 13:19

czyli zeby wyeliminowac takie objawy konieczne jest czyszczenie pompy?Jakrozumiem lepiej to zlecic pompiarzowi niz samemu sie z tym motac?Zna ktos moze dobrego speca od pomp z rejonu krakowa??



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 10, 2007 13:25

Można sobie tez z tym poradzić tak odkręcić wydatek reszkowy tak zeby wogóle nie działał na gaz- nie podnosił obrotów i obroty podbieść śrubką od przyspieszacza na 950 obr na ciepłym silniku i zniwelujesz duże wahania obrotów.



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » sob mar 10, 2007 19:04

PinkFloyd pisze:odkręcić wydatek reszkowy tak zeby wogóle nie działał na gaz- nie podnosił obrotów i obroty podbieść śrubką od przyspieszacza na 950 obr na ciepłym silniku
no ja wlasnie tak zrobilem i wahania obrotow nie sa tak drastyczne jak przedtem :bigok:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 10, 2007 21:23

A jak nie chcesz zupełnie wahan to jeszcze odkrec z 3 obroty i podnies jeszcze przyspieszaczem, ale wtedy bedziesz miał minimalne opóżnienie przy dodaniu gazu, ale wahania beda minimalne. Dobrze ze pomogło :bigok:



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » sob mar 10, 2007 22:14

PinkFloyd, mam do konca tak ze wydatek resztkowy nie podnosi wogole obrotow. w sumie to nawet nie mam tej sruby bo zapomnialem zakontrowac :mlotek: i wypadla. Mam jeszcze jedno pytanko czy przy takim ustawieniu jak ja mam (czyli wydatek na "zero" i obroty podniesione sruba przyspieszacza) ma jakis wplyw na moc czy spalanie? w sumie roznicy w przyspieszaniu nie widze ale moze jakas minimalna roznica jest?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości