Strona 1 z 1

[MK3 TDI] Spadek mocy

: sob lis 04, 2006 23:04
autor: matiix
witam! mam golfika 1.9 tdi 95 rok i mam problem kiedys juz o tym pisalem autko gorzej wkreca sie na obroty nie czuc tego zrywu kiedy turbinka sie zalacza! bylem na kompie zadnych bledow nie bylo okazalo sie ze mialem walniety zawor n75 po zalozeniu nowego jest nieznacznie lepiej, wywalilem kata bo mialem taz zawalonego ze koszmar tez troche sie poprawilo ale dalej go cos trzyma wczesniej bylo czuc jak przy okolo 1900obr auto rwalo do przodu a teraz wkreca sie na obroty duzo wolniej i nie czuc jak dostaje kopa po odpaleniu turbinki! turbinka dmucha oleje i filtry wymienione juz zgupialem i nie wiem co moze byc! moze kierownica przy turbince jest zawalona a moze zawor przy turbinie! pomocy!

: sob lis 04, 2006 23:14
autor: km22
sprawdz kąt wtrysku, czy zapłon jest ok?? ja mam kąt 91 (powinien być 51)i jest taki mulasty a od 2000 czuć moc wcześniej była moc tak od 1500 po zmianie paska to sięstało czeka na wolne dni :)

: sob lis 04, 2006 23:17
autor: matiix
jak bylem u kowala to wlasnie powiedzial mi ze mam zmieniony kat wtrysku ale tylko o 2 stopnie i to jes oki mozna jezdzic

: sob lis 04, 2006 23:24
autor: olek256
qrcze , ja mam to samo.z tym ze ja nie wymienialem N75 a na jedynce mi ciagnie tylko do 3100 obr potem juz ciagle tak samo czuc jak przy 3000obr. a tego co sie orientuje max moc jest przy okolo 4000.
no wlasnie, co blokuje powyzej 3000?

: sob lis 04, 2006 23:25
autor: km22
a powiedział ile masz może się wachać 46-56 może coś sciemnia bo nie wie jak to zmienić ?!

[ Dodano: Sob Lis 04, 2006 22:29 ]
olek256 power jest odczówalny w zakresie 1500-3000 w wersjach 90 KM powyżej 3000 to nie czuć takiego przyspieszenia

: sob lis 04, 2006 23:33
autor: matiix
nie mowil ile moze sie wachac ale powiedzial ze te 2 stopnie nie moga robic znacznej roznicy
ja juz zglupialem i nie wiem co moze byc ale moze to ten zawoe na turbinie sie zatarl albo zawiesil i jest uchylony i tyrbinka tak nie dmucha jak powinna??

: sob lis 04, 2006 23:44
autor: km22
jak turbo jest ded to najczęściej olej bierze i dymi na czarno. n75 powinien pstrykać jak nie pstryka to WD40 psiknij do niego i przedmuchaj, sprawdź ramie zawodu turbinki czy nie jest zapieczone (najlepiej poruszać jak nie rusza się to wd40 rozruszać i oczyścić bo to się nagrzewa musi być sucha żeby się coś nie zapaliło!!)

: ndz lis 05, 2006 00:09
autor: Adamm
km22 pisze:jak turbo jest ded to najczęściej olej bierze i dymi na czarno. n75 powinien pstrykać jak nie pstryka to WD40 psiknij do niego i przedmuchaj, sprawdź ramie zawodu turbinki czy nie jest zapieczone (najlepiej poruszać jak nie rusza się to wd40 rozruszać i oczyścić bo to się nagrzewa musi być sucha żeby się coś nie zapaliło!!)
n-75 wcale nie musi cykac, to nie jest wyznacznik jego dobrego dzialania. u mnie kiedys cykal teraz nie cyka a auto smiga tak samo. n-75 ma cyknac co jakis czas podczas testow elementow wykonawczych.

: ndz lis 05, 2006 00:19
autor: km22
Adamm oczywiście że nie jest wyznacznikiem ale można założyć że jest sprawny że cewka dział. twój n75 pstyka tylko cich bo dojtaje się do niego olej i to go tłumi takie jest moje zdanie:)

: ndz lis 05, 2006 00:49
autor: Adamm
uwierz mi ze nie cyka :P nawet cicho :P

cyka wtedy gdy zapuszcze na Vagu test elementow wykonawczych i tak ma byc :D

ostatnio go wyjalem i przedmuchalem i tez nie cyka a dziala

: ndz lis 05, 2006 12:11
autor: matiix
wszystko sie zgadza ale ja mam nowy n75 wiec napewno jest sprawny! turbinka powinna byc sprawna bo auto nie kopci i nie bierze oleju na zimnym zaraz po odpaleniu zakopci troszke ale po chwili jest spoko ale to normalne! podejrzewam ze moze to byc zapieczone ramie od zaworu upustowego przy turbince bo co moze byc innego?

: ndz lis 05, 2006 13:38
autor: yoobi
matiix pisze:podejrzewam ze moze to byc zapieczone ramie od zaworu upustowego przy turbince
Gdzie to jest to ramie :> i jak zdiagnozować czy ono działa :>.

Czy ten zawór to jest coś rodzaju "blowera" (dmucha przez niego jak silnik schodzi z obrotów ??

Pozdrawiam
yoobi

: ndz lis 05, 2006 15:03
autor: matiix
to ramie znajduje sie przy turbinie jest tam taka powiedzmy gruszka i dochodzi do niej jeden z przewodow od zaworu n75 i to wlasnie zawor n 75 steruje tym zaworem przy turbinie krodko mowiac kiedy cisnienie doladowania jest wystarczajace to zawor n75 poprzez ten przewod otwiera zawor upustowy ten przy turbince czesc spalin jak by omija turbinke! i dlatego mysle ze w moim klekocie ten zawor sie zatarl i jest uchylony i dlatego autko nie ma kopa jak wczesniej! ale to tylko moja teoria i moge sie mylic! a moze ktos mial podobny problem z moca i to wlasnie przez ten zawor przy turbo???

: ndz lis 05, 2006 15:52
autor: Grzesiekk1982
matiix, http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69123 tu masz wszystko. Polecam ten temacik.
Ponadto:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... padek+mocy
Pospolity problem. Niestety.
Użyj jeszcze opchji szukaj, wpisując inne słowa (N75, przepływomierz, moc, słabszy itp).
Znajdziesz co tzreba.
Pozdrawiam.