[MK3 1Z] dziwne piski/zgrzytanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

[MK3 1Z] dziwne piski/zgrzytanie

Post autor: olek256 » sob lis 04, 2006 19:11

chcialem sie dowiedziec co to jest za dziwactwo na obrazku ponizej i do czego sluzy. chodzi o to ze caly czas mi to pieronstwo zgrzyta/piszczy - to tak jakby te 2 rzeczy polaczyc...a jak przygazuje to czestotliwosc zgrzytania wzrasta sukcesywnie z obrotomierzem...
Jak sie tego pozbyc? Ile kosztuje "to cos". W ksiazce nie moge znalezc co to takiego.

Obrazek


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob lis 04, 2006 19:13

To zaworek N75. Powinien cykac, nie zgrzytac. Moze zgrzytanie przenosi sie z innej czesci, np okolic paska rozrzadu, alternatora..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » sob lis 04, 2006 19:28

tzn nie wiedzialem jak to opisac, ale dzwiek podobny jest do przeskakujacej iskry albo .....hmmmm nie wiem jak to opisac...
Gitner pisze:Powinien cykac
rozumiem , a jesli nie cyka? tzn ze jest padniety? bo mi na samym poczatku po odpaleniu auta nie wydaje zadnego dzwieku dopiero pozniej, po jakims czasie ale nieregularnie


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

km22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob sty 21, 2006 04:22
Lokalizacja: Zagórzany

Post autor: km22 » sob lis 04, 2006 23:23

n75 po przekręceniu kluczyka ma pstykać jest to elektro zawór jak nie pstryka to odpiąć psiknąćWD40 przedmuchać i powinien zacząć pstrykaćjak nie to może być uszkodzony obiaw najczęstrzy to np turbo dziura przy 120 k/h



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob lis 04, 2006 23:33

km22 pisze:n75 po przekręceniu kluczyka ma pstykać jest to elektro zawór jak nie pstryka to odpiąć psiknąćWD40 przedmuchać i powinien zacząć pstrykaćjak nie to może być uszkodzony obiaw najczęstrzy to np turbo dziura przy 120 k/h
Wcale nie musi cykać , to nie jest oznaka ,że jest sprawny, u mnie nie cyka a działa super



km22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob sty 21, 2006 04:22
Lokalizacja: Zagórzany

Post autor: km22 » ndz lis 05, 2006 00:32

damcio151 cykać musi tylko nie tak głośno bo pewnie jest w nim olej i to tłumi. Cykanie wynika z zasady działania tego zaworka



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lis 05, 2006 00:47

km22 pisze:damcio151 cykać musi tylko nie tak głośno bo pewnie jest w nim olej i to tłumi. Cykanie wynika z zasady działania tego zaworka

ehhh i w kolejnym temacie pisze to samo

cykanie zaworu lub nie nie jest wyznacznikiem jego dzialania, u mnie kiedys cykal teraz nie cyka a nadal pracuje dobrze.
wazne jest zeby cyknal co jakis czas podczast testow elementow wykonawczych na vagu koniec kropka!


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » ndz lis 05, 2006 08:37

Adamm pisze:cykanie zaworu lub nie nie jest wyznacznikiem jego dzialania, u mnie kiedys cykal teraz nie cyka a nadal pracuje dobrze.
wazne jest zeby cyknal co jakis czas podczast testow elementow wykonawczych na vagu koniec kropka!
mam nadzieje ze chodzi o cykanie podczas pracy silnika a nie tylko jak sie przekreci kluczyki tak az sie wszystkie kontrolki zapala...


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości