Strona 1 z 2

[MK2] obrotomierz w dieslu

: pt lis 03, 2006 01:17
autor: MarcinK.
Witam.
I mam kolejne pytanko.
Otóż chciałbym założyć w swoim golfie (88r.) obrotomierz. Czy po zakupie zegara z obrotomierzem wystarczy tylko go podpiąć czy trzeba jeszcze coś instalować oprócz samego obrotomierza? W moim Golfie zegary posiadają dwie wtyczki.
I jeszcze jedno pytanie: od czego są te dwa przewody wychodzące ze skrzyni biegów?

: pt lis 03, 2006 09:17
autor: luckash
MarcinK. pisze:Czy po zakupie zegara z obrotomierzem wystarczy tylko go podpiąć czy trzeba jeszcze coś instalować oprócz samego obrotomierza?
Słyszałem że trzeba jeszcze podłączyć jakieś wejście W od alternatora jeśli diesel nie był wyposażony fabrycznie w obrotomierz. Ale mogę sie mylić bo pewny nie jestem.
Pozdrawiam:)

: pt lis 03, 2006 09:53
autor: luckash
tomcio666 pisze:Cytat:
Słyszałem że trzeba jeszcze podłączyć jakieś wejście W
Jeżeli w alternatorze ma gniazdko "W" i idzie z niego kabelek to nic nie trzeba podłączać, jeżeli nie ma no to trzeba rzeźbić.
:pub: wyjaśnione :grin:

: pn sie 06, 2007 16:30
autor: stn_silent
Panie i Panowie, mam pytanko.
Mam Goferka, w którym był swap silnika diesela do budy od bezyniaka z 90 roku. Licznik mam z zegarkiem i chcę założyć licznik z orotkiem. Od alternatora wychodzi kabel do obrotka. I tu moje pytanie, czy również wystarczy przepiąć licznik, czy będę musiał poprowadzić dodatkową wiązkę od kostki do alternatora?
Z góry dzięki za info:)

: pn sie 06, 2007 18:35
autor: damian24
stn_silent pisze:Od alternatora wychodzi kabel do obrotka. I tu moje pytanie, czy również wystarczy przepiąć licznik, czy będę musiał poprowadzić dodatkową wiązkę od kostki do alternatora?
Skoro jest kabelek na alternatorze to nic nie trzeba grzebać tylko zapinać i jezdzic. Wiazka raczej tez była przekładana wiec problemów nie powinno byc. Oczywiście obrotek od diesla a nie od benzyny ale to chyba wiesz.

: śr sie 08, 2007 11:14
autor: stn_silent
Ok, dzięki za info :pub:

: śr sie 08, 2007 14:50
autor: Krzylu
a czy alternator jest od klekota??

: śr sie 08, 2007 16:52
autor: stn_silent
Tak, alternator jest od klekota. Silnik wraz ze wszystkimi komponentami został przełożony. Przy alternatorze wisi sobie przewód z wsuwką.

: śr wrz 12, 2007 13:00
autor: vincent1981
tomcio pisze:
Słyszałem że trzeba jeszcze podłączyć jakieś wejście W
Jeżeli w alternatorze ma gniazdko "W" i idzie z niego kabelek to nic nie trzeba podłączać, jeżeli nie ma no to trzeba rzeźbić.
Panowie patrzałem na alternator. nic ciekawego nie zauważyłem a tym bardziej gniazda "W". Gdzie je mogę znaleść. Ewentualnie może ktoś by cyknął fotkę? na przykład telefonem i mi wysłał MMSem na nr. 501 211 162


:helm:

: śr wrz 12, 2007 13:09
autor: bongo
Obrazek

: śr wrz 12, 2007 13:33
autor: vincent1981
Wielkie dzięki teraz widzę ... mój alternator jest skorodowany i nie widziałem magicznego "W" :) teraz pytanie z innej beczki... Mam znajomego co zrobił by mi cyfrowy obrotomierz za niewielkie pieniądze które nastokrotnie są mniejsze niż wymiana moich zegarów na wersje z obrotomierzem... pytanie jego jest tylko takie czy z owej wsuwki idzie sygnał napięciowy, prądowy czy impulsy... wiecie coś na ten temat ? bo ja nie jestem elektronikiem i nie wiem co mu przez telefon odpowiedzieć.... :kwiatek: Jeszcze raz dzięki za zdjęcie :]

: śr wrz 12, 2007 13:43
autor: BENITO
Z wyjścia W idzie sygnał w postaci napięcia.