Strona 1 z 1

[MK3 AAM] Jakie TDI na swapa?

: śr lis 01, 2006 00:37
autor: Zoltecek
Chce sobie zrobic swap na jakis silnik wysokoprężny teraz mam pytanie jaki? 90 czy moze 110 jedni chwala te silniki 110KM a inni mowia ze to najwiekszy chłam chciałem sie zapytac u zrodła

: śr lis 01, 2006 01:33
autor: To_mas
Jesli dobrze widze to masz benzyne AAM to od razu Ci radze odpuść sobie zamiane na klekota !! Nie opłaca sie zupełnie wiem ze TD sąświetną sprawa ale z benzyny na Diesla to sie wogole nie opłaca
Pomoge Ci
Silnik
Skrzynia
układ wydechowy
instalacja

To głowne rzeczy co 3a mieć sam silnik to koszt ok 3 tyś zł ://
Chyba ze masz z 4tyś zł na zbyciu to prosze bardzo ale szkoda sie bawic lepiej sobie gaz zamontuj !!:)

pozdro

: śr lis 01, 2006 02:14
autor: leo...
do tego jeśli 110 KM - koła 5x100 z heblami wózek z łapami pod silnik - trochę zabawy z kodowaniem - jeśli masz na oku skasowanego golfa z TDI pod maską (skasowanego od tyłu ) - nie ma problemu - ale jesli gadzety chcesz zasycać pojedynczo - taniej będzie sprzedać tego i kupić ori TDI ...

: śr lis 01, 2006 02:27
autor: rob555
Na swapa proponuje juz silnik oparty na pompowtryskach 100, 115 lub najlepiej 130KM.
Roboty z instalacja tyle samo co przy 90 lub 110 a jednak PD jest mocniejszy i bardziej rozwojowy.
BTW 110KM to bardzo udane silniki, kto Ci nagadal ze to chlam?

: śr lis 01, 2006 17:13
autor: Zoltecek
słyszałem ze te 110KM przez własnie podwyzszona moc sypia sie duzo czesciej niz TDI 90KM dlatego chciałbym sie dokładnie wywiedziec w temacie jakie sa z nimi problemy (o ile wogole sa)

: śr lis 01, 2006 17:50
autor: To_mas
Zoltecek, a ty jeszcze nie porzuciłeś tego zamiaru swapu ???

: śr lis 01, 2006 21:09
autor: rob555
Zoltecek pisze:słyszałem ze te 110KM przez własnie podwyzszona moc sypia sie duzo czesciej niz TDI 90KM dlatego chciałbym sie dokładnie wywiedziec w temacie jakie sa z nimi problemy (o ile wogole sa)
110KM ma zapas na ok 200KM (po zastosowaniu wydajniejszego osprzetu) wiec nie wiem kto takie banialuki Ci nawciskal.

: czw lis 02, 2006 00:11
autor: Zoltecek
dziwi mnie ze za prawie za każdym razem jak przegladam niemieckie oferty golfow TDI 110 KM to jest napisane ze buda ma powiedzmy 300 tys km przejechane a silnik ma dopiero 150 trafia sie to nie tylko w golfach ale takze i w innych samochodach posiadajacych ta jednostke

: czw lis 02, 2006 00:27
autor: Grzesiekk1982
Zoltecek, Totalnie się nie opłaca. Silnik i skrzynia, instalacja, multum czujników (większość cza by kupić osobno), zaworków, pedały, zegary i olbrzymia ilość pracy. Poza tym nie weisz co kupisz i ile wyjdzie niespodzianek (cztaj kosztów dodatkowych).
rob555, Ale przy tych 200 KM nie ma co liczyć na 500 tys km, konkretniejszą trwałość sprzęgła i przegubów ;) ze 130(PD) na 150-160 w zupełośći wystarczy, a ze 110 na 140-150. Tak, żeby zachować odpowiednią trwałość wszystkich zespołów przy codziennej exploatacji. Trzeba pójść na jakiś kompromis, nieststy.
Zoltecek, najlepiej opchnij tego co masz, jeśli chcesz na PD, to kup taniutko TDi z zerwanym rozrządem czy innym "motorschadenem" ;) zrób swapa jak radzi rob555 na 130 KM (PD) i go trochę popraw ;)
Jeśli nie masz na to czasu i zaparcia, to znajdź 110 konnego Golfika i się zajmij jego tuningiem.
Pozdrawiam.

: czw lis 02, 2006 01:52
autor: rob555
Zoltecek pisze:dziwi mnie ze za prawie za każdym razem jak przegladam niemieckie oferty golfow TDI 110 KM to jest napisane ze buda ma powiedzmy 300 tys km przejechane a silnik ma dopiero 150 trafia sie to nie tylko w golfach ale takze i w innych samochodach posiadajacych ta jednostke
Aha no tak zapomnialem..niemieckie tuningi.
Powiem tak : ostatnio trafilo mi sie pare autek po softach niemieckich ABT i kupa straszna. Autentycznie chyba lepiej boxa zrobic bo przynajmniej zwykly user dawke zdejmie na pokretle a na sofcie kopcenie mega a osiagi mizerne. Moze to jest powodem...?
A co do trwalosci to mam kilku klientow taksiarzy i np taki jeden ma w galaxy 110KM AFN z przebiegiem pod 500tys km i zrobilem mu softa i smiga. Jedyny zonk to rozwalona glowica poprzez szklanke ktora mu pekla. Ale dlugo wczesniej dzwonila wiec jego wina bezsporna.

: czw lis 02, 2006 16:47
autor: Zoltecek
a ile pali taki 130KM silniczek??

: czw lis 02, 2006 17:10
autor: Grzesiekk1982
Zoltecek pisze:a ile pali taki 130KM silniczek??
Myślę, że nie ma jakichś różnic, myślę że +/- 0,5 litra, zamontowany w tym samym samochodzie.
Pozdro.

[ Dodano: 02 Lis 2006 16:18 ]
rob555, jeśli masz chwilkę, to doradź tu koledze SCOTTO jakąś turbinę, bo przymierza się do wymiany. Do 1Z, ale jakąś wydajniejszą (np od 130 KM silniczka) nei zna oznaczeń, a pytal czy podejdzie od Audi S2/S6. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70135
Pozdrawiam.

: czw lis 23, 2006 14:41
autor: Reissdorf
Witam posiadam golfa mk3 GTI 2.0 8v i naszla mnie chec swapowania na AFN a.
Dawca bedzie seat ibiza 99 rok po dzwonie ,lub toledo I po dzwonie.
Prosze o wszelkie wskazuwki czy warto czu duzo grzebania czy majac ibi lub toledo jako dawce wszystko zdolam przelozyc( wiazki,licznik,uklad wydechowy,wuklad paliwowy itd) I jeszcze pytanie czy duzo latwiej by poszlo z mk3 afn rozbitym (ale takiego dzwona ciezko znalezc) no jesli chodzi o sama przekladke da rade zrobic to wmiare tanio i sensownie mam kolesia o ktorym nic niewiem ktory przelozy za 1000 zl tylko mowa wstepnie byla z benzyny na beznzyna.
moj budzet naswapa wynosi + - 5000 zl

[ Dodano: Czw Lis 23, 2006 13:44 ]
aha 5000 zl (dawca+swap) czyli nie zaduzo zostanie po zakupie dawcy:(

: czw lis 23, 2006 18:10
autor: prusax
co do swapa to do golfa 2 bez zadnych przeróbek podchodzi sprzęt z toledo 1 aarek z trójmiasta to przerabiał