Strona 1 z 1
[MK3 AFN] Problemy ze skrzynia
: śr lis 01, 2006 00:34
autor: domek
Witam Wszystkich. Wracajac dzisiaj do domu coraz gorzej zaczela mi wchodzic jedynka. Na parkingu jak mialem cofnac tez okazalo sie ze nie dam rady. Co to moze byc?? Sprzeglo?? Nie moglem nawet sprawdzic bo juz ciemno.
: śr lis 01, 2006 02:38
autor: leo...
jesli wysprzęglik jest dobrze odpowietrzony i regulacja biegów jest OK to raczej sprzęglo się kończy ...
siłownik wysprzęglika wchodzi w skrzynie (w okolicy mechanizmu wybierania biegów) - jest na nim odpowietrznik - podobny do takiego jaki znajdziesz przy hamulcach (uklad wysprzęglania zasilany jest płynem hamulcowym) - odpowietrz wysprzęglik - do tego możesz spróbowac regulacji na fasolce cięgła przy skrzyni - czasami odważnik się odkręci i też występują problemy z płynnym wbiciem biegu ... sprawdzaj - wyciągnąc skrzynie i wymienić sprzęgło zawsze zdążysz
BTW - mam tarczę z dociskiem do AFN'a jak by się ktoś pytał (używana z małym przebiegiem - zostało mi to po wymianie koła 2masowego na 228 mm )
: czw lis 02, 2006 09:55
autor: RobertP
leo... pisze:siłownik wysprzęglika wchodzi w skrzynie (w okolicy mechanizmu wybierania biegów) - jest na nim odpowietrznik - podobny do takiego jaki znajdziesz przy hamulcach (uklad wysprzęglania zasilany jest płynem hamulcowym) - odpowietrz wysprzęglik - do tego możesz spróbowac regulacji na fasolce cięgła przy skrzyni - czasami odważnik się odkręci i też występują problemy z płynnym wbiciem biegu ... sprawdzaj -
na zdjęciu pod wybierakiem jest ten wysprzęglik
jego demontaż jest opisany pokrótce na czerwono i oznaczony na czerwono strzałkami
co gdzie w nim jest
jest jeszcze jeden odpowietrznik przy pompce sprzęgła tuż przy pompie hamulcowej
stojąc do samochodu przodem to po jego prawej stronie
: ndz lis 05, 2006 12:25
autor: Diablo85
Witam mam podobny problem z skrzynia ale z biegami 1 i R, opisałem problem na zdjeciu jak sobie z tym radzicie??
: ndz lut 11, 2007 19:52
autor: GRIZLI
Podpinam się pod temat. W moim Golfiku także jest to tragiczne linkowe sterowanie skrzynią biegów. nasłuchałem się już od włascicieli Passatów o tych kłopotach. U mnie najwieksze problemy są z włączaniem biegu 1 a czasem 2(bardzo sporadycznie lekko haczy przy wrzucaniu 3) . Dosłownie przed samycm końcem wrzucania 1 drążek biegów napotyka jakby na blokadę. Aby do końca wrzucić bieg muszę uzyć wiekszej siły albo kilkukrotnie wcisnąć sprzęgło(czasem pomaga). Dodam, że nigdy nie było żadnych zgrzytań podczas zmiany biegów, nawet gdy uzyję wiekszej siły z 1, wchodzi bez GRRRRRRRR. Podobno cała sprawa rozbija się o regulację tych linek ale czy na pewno?
: ndz lut 11, 2007 21:04
autor: leo...
GRIZLI pisze:Podpinam się pod temat. W moim Golfiku także jest to tragiczne linkowe sterowanie skrzynią biegów. nasłuchałem się już od włascicieli Passatów o tych kłopotach. U mnie najwieksze problemy są z włączaniem biegu 1 a czasem 2(bardzo sporadycznie lekko haczy przy wrzucaniu 3) . Dosłownie przed samycm końcem wrzucania 1 drążek biegów napotyka jakby na blokadę. Aby do końca wrzucić bieg muszę uzyć wiekszej siły albo kilkukrotnie wcisnąć sprzęgło(czasem pomaga). Dodam, że nigdy nie było żadnych zgrzytań podczas zmiany biegów, nawet gdy uzyję wiekszej siły z 1, wchodzi bez GRRRRRRRR. Podobno cała sprawa rozbija się o regulację tych linek ale czy na pewno?
być może u ciebie odkręcił się odważnik - sprawdź czy nie lata ... jeśli jest Ok - czeka cię regulacja
ale numer
: pn lut 12, 2007 01:48
autor: SEZAM
Witam!!! panowie ta sama akcja u mnie nie bede się rozpisywał bo objawy mam takie jak u was!!! na początek powalcze z tym odpowietrznikiem, olejem, regulacja to koszta ok 150 PLN w serwisie i 1-1.5 h robotki z tego co sie dowiedziałem!!!!
pozdrawiam powodzenia jak coś się u mnie zmieni i będę mógł się podzielić wiadomościami to napisze !!! papa
: pt kwie 13, 2007 18:38
autor: leszekd11
witam pomuz mi wyregulowac bieki w tdi 1z skrzynia wygląda jak na jednej z twoich fotek.mam problem z 1i2 aby wdusić 1 musze lekko wcisnąć gałke z dwujką podobnie ogólnie .wsteczny tez kiepski 345 wchodzą ładnie ale tak miękko i sa luzy w przud na gałke jak wdusze np 3 biego.podaj fotki i opisz co zrobić z tymDiablo85,
: czw lis 05, 2009 07:31
autor: hx_malbork
Przpraszam, ze odkopuje. Mam idealnie takie same objawy i moglby ktos krok po kroku wyjasnic jak to wszytsko dokladnie zrobic? Chyba, ze wystarczy samo odpowietrzenie wysprzeglika to jak to dokladnie zrobic? U mnie slychac jak przy wciskaniu sprzegla trzeszczy lekko, ale slychac az w samochodzie, wlasnie z wysprzeglika. Co z tym poradzic? Wymiana oleju w skrzyni? Czy samo odpowietrzenie wystarczy? Czy trzeba jakos ten wysprzeglik wymieniac?
: sob lis 07, 2009 23:42
autor: josef161
panowie powoli nie spiesząć-----czemu ja 262tyś AHF sprzegło jedynka nie wchodzi, wsteczny też. przyczyne sprzegło--- otóż nie pompka przy pedale sprzegła ktora daje płyn do drugiej pomki pierw sprawdz najtansze możliwosci a pozniej sprzęgło komplet luka do mnie 1500zł a mozna było wczesniej wydac 120zł i by dalej smigało ale na szczescie sprzegło po wyjęciu było kaput duzo wczesniej
: pn lis 09, 2009 13:49
autor: PacekPlacki
jaki najlepjej wlać olej do skrzyni biegów skrzynia ma około 250tyś przelotu i wygląda na to że olej nie był nigdy wymieniany no może z raz sądzoc po jego wyglądzie w chwili obecnej.....
: pn lis 09, 2009 17:37
autor: GRIZLI
Czemu pytasz się o to samo w 2 tematach ?
Tu masz odpowiedź
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=274566