Strona 1 z 1

MK II - Problem z temperaturą...

: pn paź 30, 2006 23:21
autor: Paweł NPI
Mam troszkę nietypowy problem z teperaturą silnika. Otóż aby złapał odpowiednią temperaturę to muszę przejechać po trasie ok 20-25km!! W mieście nie ma na to szans.. Przy cieplejszych dniach jest ok. A gdy się schłodzi już nie jest dobrze. Myślałem że może termostat się nie domyka ale sprawdzałem i dolny wąż jest zimny... Górny ciepły. Płyn jest w porządku. Nie mam pomysłów co to może być...

: wt paź 31, 2006 00:13
autor: garczus
termostat, albo zatkana poczesci nagrzewnica(czesto sie to zdarze po tylu latach)

: wt paź 31, 2006 08:27
autor: Paweł NPI
tomcio666 pisze:
palen pisze:dolny wąż jest zimny...
dolny to jest ten co idzie od pompy a zarazem od termostatu i ma być właśnie ciepły, jednak stawiam na termostat.
No tak ale przy 70 stopniach dolny wąż ma być zimny bo termostat jest zamknięty.

[ Dodano: 2006-10-31, 07:28 ]
garczus pisze:zatkana poczesci nagrzewnica(czesto sie to zdarze po tylu latach)
Ale ogrzewanie w środku działa w jak najlepszym porządku!!

: wt paź 31, 2006 10:52
autor: kuba100_71
witam , mam ten sam problem i nie wiem co zrobić czy wymienić termostst .jedno pytanie jak się dobrać do tego??

: wt paź 31, 2006 11:01
autor: Cinek
nie wiem jak w trjce ale w dwójce wymiana termostatu trwałau mnie 5 minut ( + 10 na transport nowej wody ze sklepu:) ). na obudowie pompy jest taki króciec a na nim 2 śróbki i to wszystko. w środku jest termostat na uszczelce. odkręca się i wychodzi króciec z termostatem. ,
dziwna sprawa z tą temperaturą, właśnie w trasie powinna być mniejsza a w mieście większa. trzeba by sie przyjrzeć układowi dokładniej

: wt paź 31, 2006 16:14
autor: Paweł NPI
Ale termostat raczej odpada, bo gdyby nie domykał to dolny wąż był by przynajmniej ciepławy, a jest kompletnie zimny...Znowu gdyby się nie otwierał to by łapał za dużą temperaturę...

: wt paź 31, 2006 16:32
autor: Cinek
a mówiąc o odpowiedniej temperaturze mówisz o wskaźniku czy górnym wężu i ogrzewaniu ? ciepło w aucie masz dopiero po tych 20 km czy wcześniej. może po prostu czyjnik/wskaźnik nie działa dobrze
a termostat łatwo sprawdzić, zaczekaj na postoju ( n azwiększonych obrotach ) aż włączy się wentylator, bo on ma osobny czujnik i wtedy zobacz jaka jest temperatura na wskaźniku i czy dolny waż jest ciepły

: wt paź 31, 2006 17:19
autor: Paweł NPI
Ciepłe powietrze leci po paru kilometrach. Ogrzewanie mam w porządku. Co do czujnika od wskaźnika na desce to napewno jest ok. bo kupiłem czujnik do wiatraka na 102 stopnie i tyle też mam wskazanie przy załączeniu się wiatraka. Chodzi o to że nie może złapać swojej temperatury pracy... Teraz przy tych temperaturach mam jakieś 70-72 stopnie...a gdy było na dworze jeszcze ciepło to temperatura trzymała się w granicach 85-90 stopni (czyli w normie). Jak byłem we wrześniu w Niemczech to w korku pod Hamburgiem było 102 stopnie i wiatrak śmigał...

[ Dodano: 2006-10-31, 16:21 ]
Cinek pisze:termostat łatwo sprawdzić, zaczekaj na postoju ( n azwiększonych obrotach ) aż włączy się wentylator, bo on ma osobny czujnik i wtedy zobacz jaka jest temperatura na wskaźniku i czy dolny waż jest ciepły
termostat sprawdzałem i przy 87 jak dobrze pamiętam zaczynał się otwierać. Jak uda mi się uzyskać taką temperaturę to i dolny wąż robi się ciepły, nawet gorący ;)