Strona 1 z 2
[mk2 TD] dokladal ktos intercooler do silnika turbo diesla?
: pn paź 30, 2006 01:48
autor: jopasek
wiatam zastanawiam sie powaznie nad dokupieniem do swojego silnika JR IC czy poprawi to jakos osiagi auta? Czy moze miec jakis negatywny wplyw na co zwrocic uwage przy kupnie i jak go zalozycz?potrzbje wszytskich istotnych informaczji i przedewszystkim czy jest sens wydawac kase na IC?
: pn paź 30, 2006 10:32
autor: Michnik
Sam intercooler może nawet pogorszyc osiągi(ze względu na większe opory powietrza w rurach i dłuższy obieg). Dlatego żeby to miało sens należy podnieść ciśnienie na turbinie, a najlepiej jeszcze zwiększyć dawkę paliwa.
: pn paź 30, 2006 10:48
autor: eldorado84
wszystko sie zgadza:
- wywalić kata
- zwiększyć ciśnienie na turbinie (ale dobiero po zamontowaniu IC)
- zwiększyć dawkę paliwa - ale żeby to zrobić to trzeba mieć jeszcze pompe z gruszką (zwaną BOOST PIN)
- rury do IC najlepiej alu, a kolanka to kupisz w sklepach AGROMY (części do traktorów i innych wynalazków)
koszt rury alu o średnicy zewnętrznej (!!!) o długości ok 100-120cm to ok 26-30zł a kolanka to koszt ok. 8-12zł
- najlepiej kupieć jeszcze wskaźnik ciśnienia turbiny (rzebys wiedział ile bo podkręcić na turbinie) i też można kupić wskaźnik od tem. oleju (będziesz kontrolował olej - przydatne zwłaszcza w lecie). No i obczaj moją stronke i zobacz jak to wygląda pod machą

: pn paź 30, 2006 14:11
autor: jopasek
eldorado84,
-kata juz nie ma od dawan
-jak zaloze bede meczyl was jak zwiekszyc dawke na tyrbinie zebyscie mi wyjasnili to jakos lopatologicznie

(dopiero zaczynam bawic sie silnikiem do tej pory opanowywalem wnetrze i zawieszenie)
-pope mam z gruszka

na szczescie ale tez bede potrzeboiwal info jak zwiekszyc i o ile poziom podawanego paliwa
-Ic bede mail kompleny oryginalny i tu pytanie czy jest sens zmieniania rur na alu?czy poprawiac fabryke (Znowu)?
-co do wskaznikow moze jak zaczne sie bawic bedzie trzeba kupic cos takiego narazie pieniadze ida na inne *#cenzura#*
www.vwjopasek.prv.pl 
: pn paź 30, 2006 15:58
autor: Cinek
jak założysz IC w oryginalnym miejscu to nie bedzie takiego efektu, w strudze zimnego powietrza musi być, najlepiej z przodu.
co do wyjaśniania zwiększenia dawki to tyle razy to już było poruszane że chyba następny post w tym temacie nie jest potrzebny, poszukasz i na pewno znajdziesz
a jak już zaczniesz podkręcać cokolwiek to proponuje ci jednak zakup wskaźnika doładowania, żebyś sie czasem nie zdziwił
: pn paź 30, 2006 16:27
autor: jopasek
czyli co nie polecacie wsadzanie orginalnego Ic w oryginalne miejsce? Nie bedzie zdawalo swojej zalety?
: pn paź 30, 2006 16:32
autor: zaprzal
czyli co nie polecacie wsadzanie orginalnego Ic w oryginalne miejsce? Nie bedzie zdawalo swojej zalety?
lepszy taki ic niz zaden, ale jezeli zamierzasz montowac od podstaw to lepiej pokombinuj i sprobuj upchnac cos z przodu przed chlodnica
: pn paź 30, 2006 22:11
autor: arti CCCO
ja mam IC w cygarze z przodu pod zderzakiem,ale dorobienie przewodów to była masakra(mało miejsca)..ile poprawek ale już to mam opanowane.Podpowiem że najlepiej aby były np na wyjściu i wejściu gdzieś takie dwa przewody gumowe(zbrojone olejoodporne) o odpowiedniej długości zamocowac do tłumienia ,przenoszenia drgań jeżeli IC niejest zamocowany do silnika tylko do karoseri.Dobrze jest też zrobic na przewodzie "sztywnym" taki kołnierzyk na końcu gdzie nasuwamy przewód elastyczny,oryginalnie taki jest aby się niezsuwał elastyczny przewód.
Turbodziure prawie wyeliminowałem dużą dawką paliwa na niskich obrotach..tylko problem się pojawił taki że zaraz po zapaleniu zimnego silnika mocno kopci ale jak się rozgrzał to juz nie.No i idzie zimka,a wraz ze spatkiem temp. zaczął aż przerywac w pierwszych momentach i trzeba było dawke zmiejszyc he he a ssanie automatyczne odłączyc bo na detonacyjne wchodził dopóki się nierozgrzał.
Mam pare fotek ..kurcze musze kiedyś to wszystko co grzebie dokładnie opisac ,fotki zgrac,wkleic...pewno ktosik będzie ciekawy,coś komuś się może przyda

no ale czasu tak mało że się furke w "ciemnościach" robi...poprostu życie
W pszyszłości zamieżam wyżezbic tak bost pina aby był takim jakby programem dawkowania paliwem ,no ale zobaczymy ile takich pinów będe musiał wystrugac aby dojśc do celu

,narazie tak do jazdy codziennej zrobic i shamowac niunie..a co tam.
Tak jest fajnie,jak się silnik sypnie tez będzie fajnie

: pn paź 30, 2006 23:49
autor: garczus
jak sie sypnie to se wsadzisz 2,5TDI z ostatnich cygaret:D:Dhehe
[ Dodano: 30 Paź 2006 22:49 ]
a moze chcesz 2,3 AAR z C4:P hehe bedziesz mial 136 kucy ;p;p
: wt paź 31, 2006 10:07
autor: eldorado84
co do IC jak masz już rzeźbić to sprzedaj orginalny IC i kup inny - np: o grubości - 6-9cm, długości ok 50-60cm i wyskokości 12-18cm, wiem że taki ciśżko znaleźć, ale zawszy troche większy będzie bardziej wydajniejszy, bo ten orginalny może nie wyrabiać, postaraj sie taki IC wsadzić nie w zderzak tylko za kratke (gill) wtedy będzie mniej załamań, będzie prosta konstrukcja no i całe orurowanie będzie krótsze co za tym idzie (mniejsza tzw. turbodzira)
: wt paź 31, 2006 10:49
autor: zaprzal
oczywiscie nie mozna popadac w skrajnosci, jezeli nie zamierzasz ekstremalnie dlubac to pakuj to co masz w seryjne miejsce i tez bedzie git. masz komplet i obedzie sie bez rzezby
: wt paź 31, 2006 23:09
autor: arti CCCO
garczus pisze:jak sie sypnie to se wsadzisz 2,5TDI z ostatnich cygaret:D:Dhehe
[ Dodano: 30 Paź 2006 22:49 ]
a moze chcesz 2,3 AAR z C4:P hehe bedziesz mial 136 kucy ;p;p
no dzięki za propozycje ale narazie powalcze z moim 2.0 TD ostatnio miałem lepszy czas od 2.3 NG C3..no ale kolega niestety pomykał na gazie,może ten gaz niebył zbytnio ochoczy
a co do IC to ja mam od citroena C5 najprawdopodobniej 2.2 hdi czy cóś takiego,niejest mały...ale ostatnio zobaczyłem jeszcze lepszy co by mi pasował,a mianowicie od nowego forda tranzita ..myślę że godny polecenia:dośc długi i gruby a do tego niezawysoki-ładny,wyjścia na przewody też ładnie wyprowadzone
