[MK3 TDI] Niedawno zakupiony od niemca
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 TDI] Niedawno zakupiony od niemca
Witam
Golf 1.9TDI przebieg 210tys.
To mój pierwszy Diesel jak i pierwszy samochód pod "opieką".
Niedawno go kupiłem od niemca. Oprócz tego ze zewnetrzny bieznik prawj przedniej opony jest zdarty i samochód niemiłosiernie sciaga na lewo (pewnie przez zbiezność tego koła) przydało by sie wymienić na wszelki wypadek parę płynów "węwnątrz ustrojowych" i innych wnętrzności.
Z tego co tu wyczytałem najlepiej zalać go pólsysntetykiem 10W40 tylko ze ja nie wiem jaki był lany wczesniej.
BTW.: wyszukiwarka na forum nie działa!
1. Czy mogę ufać ze pierwszy lepszy mechanik organoleptycznie rozpozna jaki olej był wczesniej czy to wyższa szkoła jazdy (ciężko o dobrego mechanika ) ?
2. Co warto jeszcze wymienić (na wszelki wypadek) oprócz oleju, filtru oleju i powietrza, (moze olej do wspomagania i płyn hamulcowy) ?
3. Taka zagwozdka: czy akumulator 62A/450A w impulsie nie będzie mi za słaby na zimę, powiedzmy że więcej jak -17 C od niego nie będe wymagał? Teraz pardzo dobrze ale jest bardzo ciepło jak na tą porę roku. Mam zamiar sprawić mu jeszcze wdzianko na wszelki wypadek:
http://allegro.pl/item136719388_pokrowi ... r_3w1.html
zamiast nowego aku. na zimę bo czeka mnie sporo wydatków i muszę oszczedzać ...
4. Na co jeszcze zwrócić uwagę po zakupie używanego autka?
Przepraszam za lamerskie pytania i pozdrawiam
Golf 1.9TDI przebieg 210tys.
To mój pierwszy Diesel jak i pierwszy samochód pod "opieką".
Niedawno go kupiłem od niemca. Oprócz tego ze zewnetrzny bieznik prawj przedniej opony jest zdarty i samochód niemiłosiernie sciaga na lewo (pewnie przez zbiezność tego koła) przydało by sie wymienić na wszelki wypadek parę płynów "węwnątrz ustrojowych" i innych wnętrzności.
Z tego co tu wyczytałem najlepiej zalać go pólsysntetykiem 10W40 tylko ze ja nie wiem jaki był lany wczesniej.
BTW.: wyszukiwarka na forum nie działa!
1. Czy mogę ufać ze pierwszy lepszy mechanik organoleptycznie rozpozna jaki olej był wczesniej czy to wyższa szkoła jazdy (ciężko o dobrego mechanika ) ?
2. Co warto jeszcze wymienić (na wszelki wypadek) oprócz oleju, filtru oleju i powietrza, (moze olej do wspomagania i płyn hamulcowy) ?
3. Taka zagwozdka: czy akumulator 62A/450A w impulsie nie będzie mi za słaby na zimę, powiedzmy że więcej jak -17 C od niego nie będe wymagał? Teraz pardzo dobrze ale jest bardzo ciepło jak na tą porę roku. Mam zamiar sprawić mu jeszcze wdzianko na wszelki wypadek:
http://allegro.pl/item136719388_pokrowi ... r_3w1.html
zamiast nowego aku. na zimę bo czeka mnie sporo wydatków i muszę oszczedzać ...
4. Na co jeszcze zwrócić uwagę po zakupie używanego autka?
Przepraszam za lamerskie pytania i pozdrawiam
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Filtr paliwa, 450A moze byc malo, powinno byc powyzej 500A, organoleptycznie raczej nie rozpozna, przepracowany olej ma wlasciwosci organoleptyczne bardziej zalezne od zuzycia niz zastosowanej bazy. Dobrze pojechac na VAGa, zobaczyc czy nie ma bledow, ewentualne skasowac. Dobrze zrobic VAGiem pomiary cisnienia doladowania, wartosci podawane przez przeplywke, wartosci dawek korekcyjnych - to pozwoli ustalic stan turbo, silnika itd... Sprawdz stan oleju w skrzyni, wymien plyn hamulcowy, sprawdz klocki, tarcze. Sprawdz jaki plyn w chlodnicy, ewentualnie - na wszelki wypadek - wymien.
[ Dodano: 29 Paź 2006 21:40 ]
A ten pokrowiec to bzdura, to jest izolacja termiczna, a izolacja dziala w oba kierunki. Rano, po nocy z -20' aku bedzie mial w tym wdzianku tez -20, za to dzieki tej izolacji bedzie sie dluzej nagrzewal. Jak bedziesz jezdzil ponizej 1h to aku bedzie stale zimny. Musialbys wsadzac aku do tego wdzianka kiedy jest nagrzany, a rano po odpaleniu silnika wyciagac go z niego;)
[ Dodano: 29 Paź 2006 21:40 ]
A ten pokrowiec to bzdura, to jest izolacja termiczna, a izolacja dziala w oba kierunki. Rano, po nocy z -20' aku bedzie mial w tym wdzianku tez -20, za to dzieki tej izolacji bedzie sie dluzej nagrzewal. Jak bedziesz jezdzil ponizej 1h to aku bedzie stale zimny. Musialbys wsadzac aku do tego wdzianka kiedy jest nagrzany, a rano po odpaleniu silnika wyciagac go z niego;)
Toś mnie pocieszył. troche kasy trzeba wrzućić. Dodatkowo ciekawe co z tą zbieżnością i czy to nie poważniejsza sprawa.dziechu pisze:Filtr paliwa,Dobrze pojechac na VAGa, zobaczyc czy nie ma bledow, ewentualne skasowac. Dobrze zrobic VAGiem pomiary cisnienia doladowania, wartosci podawane przez przeplywke, wartosci dawek korekcyjnych - to pozwoli ustalic stan turbo, silnika itd... Sprawdz stan oleju w skrzyni, wymien plyn hamulcowy, sprawdz klocki, tarcze. Sprawdz jaki plyn w chlodnicy, ewentualnie - na wszelki wypadek - wymien.
Tego VAGa to trzeba specjalnie szukać w ASO czy może każda stacja ma coś takiego?
Racja, w dwie strony. Ale pamietaj że nigdy do końca zimno nie przenika. Zauważ ze temperatura w samochodzie z rana gdzie na zewnatrz jest -20C to wewnatrz nigdy tyle nie osiąga. Z różnych powodów. Główonie dlatego że -20C było tylko przez mały okres czasu w nocy + to że otwarte powietrze to nie to zamknięte bez przewiewu + jakieś małe poprawki na promieniowanie. Dodatkowo utrudniony dostęp wilgoci tez (chyba, tak mi sie wydaje) ma wpływ na to że temperatura na zewnatrz i wewnatrz sie znacznie różnią.dziechu pisze: [ Dodano: 29 Paź 2006 21:40 ]
A ten pokrowiec to bzdura, to jest izolacja termiczna, a izolacja dziala w oba kierunki. Rano, po nocy z -20' aku bedzie mial w tym wdzianku tez -20, za to dzieki tej izolacji bedzie sie dluzej nagrzewal.
Dłuzej nagrzewa ale przy takich mrozach to i tak nie ma wielkoego znaczenia bo wazna jest temperatura w chwili rozruchu a ta po nocy jest zawsze równa Tzew odjąć jąkaś w przyblizeniu stałą wartość. W najgorszym wypadku będe miał jakies fajne nosidełko na akumulator.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Miec a moc to jest roznica.. diagnosta musi sie znac na VAGu.kolodko pisze:Tego VAGa to trzeba specjalnie szukać w ASO czy może każda stacja ma coś takiego?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
na poczatek filtry i olej. olej polsyntetyk raczej zalej. potem vag. akumulator moze przetrzyma zime, zobaczysz sam. poza tym wywazenie opon [bo sciaga], zbieznosc. moze autko mialo dzwona i sciaga teraz? w dalszej kolejnosci wszystkie paski mozna wymienic, bo to robisz dla siebie, dla wlasnej pewnosci eksploatacji.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Hmm. Nie mam czasu jeżdzić po mechanikach w dzien wiec zleziłem ojcu (spróbujcie dzień przed Wszystkimi Świętymi wymnienić oponki) i napisałem na kartce co ma zrobić to ten wymienił jedynie olej. Poleciłem sprawdzić u mechanika co jest jeszcze (opórcze tego co na kartce) do wymiany i wymienić to ... nie wymienił nic. Podobno wszystko dobre ale jakoś nie wierzę w to. On ma filozofie że wymieniać tylko jak "trzeba", na forum filozofia totalnie przeciwna że wymieniać "trzeba" i to wszystko..yoobi pisze:Ja tam na Twoim miejscu w pierwszej kolejności wymieniłbym rozrząd (pasek, napinacz, rolka). Jak Ci pasek strzeli to będzie bieda ...
Pozdrawiam
yoobi
Porobie coś w wolnym czasie bo tak tego nie zostawie.
Ale mam pytanko: Ile oleju wchodzi do 1.9TDI ? Dorwałem instrukcje i widze ze 4.5 z wymiana filtru a on zalał dokładnie 4l i na bagnecie mam powyżej wgłębienia (oznajmił mi to wczesniej ojciec ze spokojem, którego prosiłem o wymianę ) więc nie wiem o co chodzi?! Jutro jak odstoi sprawdze dokładnie ale prosze o porade czy jest sens sprawdać czy od razu do odlewki?
Troche przejechałem ale to chyba nie tragedia, szczególnie że specjalnie prakycznie nie cisnełem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości