[MK3 TDI] Niedawno zakupiony od niemca

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kolodko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:57
Lokalizacja: Białystok

[MK3 TDI] Niedawno zakupiony od niemca

Post autor: kolodko » ndz paź 29, 2006 22:00

Witam

Golf 1.9TDI przebieg 210tys.
To mój pierwszy Diesel jak i pierwszy samochód pod "opieką".
Niedawno go kupiłem od niemca. Oprócz tego ze zewnetrzny bieznik prawj przedniej opony jest zdarty i samochód niemiłosiernie sciaga na lewo (pewnie przez zbiezność tego koła) przydało by sie wymienić na wszelki wypadek parę płynów "węwnątrz ustrojowych" i innych wnętrzności.
Z tego co tu wyczytałem najlepiej zalać go pólsysntetykiem 10W40 tylko ze ja nie wiem jaki był lany wczesniej.

BTW.: wyszukiwarka na forum nie działa!

1. Czy mogę ufać ze pierwszy lepszy mechanik organoleptycznie rozpozna jaki olej był wczesniej czy to wyższa szkoła jazdy (ciężko o dobrego mechanika :( ) ?

2. Co warto jeszcze wymienić (na wszelki wypadek) oprócz oleju, filtru oleju i powietrza, (moze olej do wspomagania i płyn hamulcowy) ?

3. Taka zagwozdka: czy akumulator 62A/450A w impulsie nie będzie mi za słaby na zimę, powiedzmy że więcej jak -17 C od niego nie będe wymagał? Teraz pardzo dobrze ale jest bardzo ciepło jak na tą porę roku. Mam zamiar sprawić mu jeszcze wdzianko na wszelki wypadek:
http://allegro.pl/item136719388_pokrowi ... r_3w1.html
zamiast nowego aku. na zimę bo czeka mnie sporo wydatków i muszę oszczedzać ...

4. Na co jeszcze zwrócić uwagę po zakupie używanego autka?

Przepraszam za lamerskie pytania i pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz paź 29, 2006 22:25

Filtr paliwa, 450A moze byc malo, powinno byc powyzej 500A, organoleptycznie raczej nie rozpozna, przepracowany olej ma wlasciwosci organoleptyczne bardziej zalezne od zuzycia niz zastosowanej bazy. Dobrze pojechac na VAGa, zobaczyc czy nie ma bledow, ewentualne skasowac. Dobrze zrobic VAGiem pomiary cisnienia doladowania, wartosci podawane przez przeplywke, wartosci dawek korekcyjnych - to pozwoli ustalic stan turbo, silnika itd... Sprawdz stan oleju w skrzyni, wymien plyn hamulcowy, sprawdz klocki, tarcze. Sprawdz jaki plyn w chlodnicy, ewentualnie - na wszelki wypadek - wymien.

[ Dodano: 29 Paź 2006 21:40 ]
A ten pokrowiec to bzdura, to jest izolacja termiczna, a izolacja dziala w oba kierunki. Rano, po nocy z -20' aku bedzie mial w tym wdzianku tez -20, za to dzieki tej izolacji bedzie sie dluzej nagrzewal. Jak bedziesz jezdzil ponizej 1h to aku bedzie stale zimny. Musialbys wsadzac aku do tego wdzianka kiedy jest nagrzany, a rano po odpaleniu silnika wyciagac go z niego;)



kolodko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kolodko » ndz paź 29, 2006 23:08

dziechu pisze:Filtr paliwa,Dobrze pojechac na VAGa, zobaczyc czy nie ma bledow, ewentualne skasowac. Dobrze zrobic VAGiem pomiary cisnienia doladowania, wartosci podawane przez przeplywke, wartosci dawek korekcyjnych - to pozwoli ustalic stan turbo, silnika itd... Sprawdz stan oleju w skrzyni, wymien plyn hamulcowy, sprawdz klocki, tarcze. Sprawdz jaki plyn w chlodnicy, ewentualnie - na wszelki wypadek - wymien.
Toś mnie pocieszył. troche kasy trzeba wrzućić. Dodatkowo ciekawe co z tą zbieżnością i czy to nie poważniejsza sprawa.
Tego VAGa to trzeba specjalnie szukać w ASO czy może każda stacja ma coś takiego?
dziechu pisze: [ Dodano: 29 Paź 2006 21:40 ]
A ten pokrowiec to bzdura, to jest izolacja termiczna, a izolacja dziala w oba kierunki. Rano, po nocy z -20' aku bedzie mial w tym wdzianku tez -20, za to dzieki tej izolacji bedzie sie dluzej nagrzewal.
Racja, w dwie strony. Ale pamietaj że nigdy do końca zimno nie przenika. Zauważ ze temperatura w samochodzie z rana gdzie na zewnatrz jest -20C to wewnatrz nigdy tyle nie osiąga. Z różnych powodów. Główonie dlatego że -20C było tylko przez mały okres czasu w nocy + to że otwarte powietrze to nie to zamknięte bez przewiewu + jakieś małe poprawki na promieniowanie. Dodatkowo utrudniony dostęp wilgoci tez (chyba, tak mi sie wydaje) ma wpływ na to że temperatura na zewnatrz i wewnatrz sie znacznie różnią.

Dłuzej nagrzewa ale przy takich mrozach to i tak nie ma wielkoego znaczenia bo wazna jest temperatura w chwili rozruchu a ta po nocy jest zawsze równa Tzew odjąć jąkaś w przyblizeniu stałą wartość. W najgorszym wypadku będe miał jakies fajne nosidełko na akumulator.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz paź 29, 2006 23:18

kolodko pisze:Tego VAGa to trzeba specjalnie szukać w ASO czy może każda stacja ma coś takiego?
Miec a moc to jest roznica.. diagnosta musi sie znac na VAGu.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz paź 29, 2006 23:25

na poczatek filtry i olej. olej polsyntetyk raczej zalej. potem vag. akumulator moze przetrzyma zime, zobaczysz sam. poza tym wywazenie opon [bo sciaga], zbieznosc. moze autko mialo dzwona i sciaga teraz? :) w dalszej kolejnosci wszystkie paski mozna wymienic, bo to robisz dla siebie, dla wlasnej pewnosci eksploatacji.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

kolodko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kolodko » ndz paź 29, 2006 23:32

SouleR pisze: moze autko mialo dzwona i sciaga teraz? :)
Tego sie obawiam. Zoabczymy, dam znać.

Ktos sie orientuje gdzie VAG-a znajdę w Białymstoku?



Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » wt paź 31, 2006 19:05

Ja tam na Twoim miejscu w pierwszej kolejności wymieniłbym rozrząd (pasek, napinacz, rolka). Jak Ci pasek strzeli to będzie bieda ...

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

kolodko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kolodko » wt paź 31, 2006 20:49

yoobi pisze:Ja tam na Twoim miejscu w pierwszej kolejności wymieniłbym rozrząd (pasek, napinacz, rolka). Jak Ci pasek strzeli to będzie bieda ...

Pozdrawiam
yoobi
Hmm. Nie mam czasu jeżdzić po mechanikach w dzien wiec zleziłem ojcu (spróbujcie dzień przed Wszystkimi Świętymi wymnienić oponki) i napisałem na kartce co ma zrobić to ten wymienił jedynie olej. Poleciłem sprawdzić u mechanika co jest jeszcze (opórcze tego co na kartce) do wymiany i wymienić to ... nie wymienił nic. Podobno wszystko dobre ale jakoś nie wierzę w to. On ma filozofie że wymieniać tylko jak "trzeba", na forum filozofia totalnie przeciwna że wymieniać "trzeba" i to wszystko.. :)
Porobie coś w wolnym czasie bo tak tego nie zostawie.

Ale mam pytanko: Ile oleju wchodzi do 1.9TDI ? Dorwałem instrukcje i widze ze 4.5 z wymiana filtru a on zalał dokładnie 4l i na bagnecie mam powyżej wgłębienia (oznajmił mi to wczesniej ojciec ze spokojem, którego prosiłem o wymianę ) więc nie wiem o co chodzi?! Jutro jak odstoi sprawdze dokładnie ale prosze o porade czy jest sens sprawdać czy od razu do odlewki?
Troche przejechałem ale to chyba nie tragedia, szczególnie że specjalnie prakycznie nie cisnełem.



Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » śr lis 01, 2006 01:03

kolodko pisze:Podobno wszystko dobre ale jakoś nie wierzę w to.
A ja nadal sugeruję wymianę rozrządu, chociaż paska. Koszt ok 100zł (dobrej marki). No chyba, że jesteś 100% pewny co do przebiegu tego paska który kupiłeś wraz z samochodem :-).

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

kolodko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt paź 27, 2006 20:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kolodko » śr lis 01, 2006 01:23

A co z kwestią tego oleju, ile powinno wchodzić? Moze dorwałem jakąś nie ta instrukcje? przypomne ze wlanie 4l oleju i kreska ponad wgłębieniem (chyba ze zle mierzę, na nie równym terenie).



konrad03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sie 03, 2006 18:43
Lokalizacja: BOchnia
Kontakt:

Post autor: konrad03 » śr lis 01, 2006 22:01

U mnie też weszło równe 4 litry i na bagnecie całe pole chropowate było zakryte olejem (1.9TDI 95r. 1Z). Co do ściągania, jeżeli masz aluminiowe felgi może są pokrzywione, ja też tak miałem trochę ściągało i bicie na kierownicy miałem, okazało się że opony były wybite i felgi krzywe.



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » czw lis 02, 2006 12:39

U mnie tak samo 1.9 TDI AFN weszło ok 4 litrów oleju i mam max na bagnecie. Rozrząd to podstawa,ajk nie wymienisz i pasek pdnie to szykuj kilka tyś zł na naprawe.U Ciebie nie bedzie drogo ten rozrząd kosztował.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości