Strona 1 z 1

[Passat AAZ] Potrzebna wieksza dawka paliwa

: sob paź 28, 2006 11:50
autor: souler
1.9TD AAZ, fabryka 75 koni. troche malo jak na auto wazace grubo ponad tone. jak tylko zaczalem czytac na forum o modach to mi tez na mysl przyszlo podniesienie mocy. stalo sie!
obecnie turbinka dmucha 1-1.1 bar. fabryka dala 0.6. zamontowalem zawor mbc i manometr. manometr jest zwykly do powietrza i to moze jest powodem tego, ze brzeczy i czasem wskazowka szaleje, ale wskazuje dobrze. o to chodzilo. koszt manometru to 14zl, mbc 75zl za pobraniem, weze to jakies 20zl, cybanty. efekt jest taki, ze auto szybko sie wkreca, ale jeszcze nie jedzie tak jak nalezy. i tu sprawdza sie stare powiedzenie - na powietrzu sie jechac nie da. tu juz zaczynaja sie schody - moja pompa, z tego co wiem, nie ma membrany ani bolca. niby wiem ktora sruba odpowiada za dawke paliwa (dzieki Darecki :okej: ), ale wole sie upewnic. pytanie do fachowcow - ktora sruba odpowiada za dawke i jak to dawkowanie odbywa sie w pompie bez membrany w stosunku do obrotow/doladowania? a moze jest stala?
zalaczam fotki.

pasek std [super td :hmm: ]
Obrazek

mbc
Obrazek

wyprowadzenie weza do manometru
Obrazek

manometr [montaz tymczasowy]
Obrazek

pompa
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: sob paź 28, 2006 13:03
autor: zaprzal
odezwij sie do kolegi Rapix, on dlubal swojego paska z taka wlasnie pompa... Jesli chcesz jednak uzyskac jakies konkretniejsze efekty to musisz zapodac conajmniej pompe z normalnym LDA

: ndz paź 29, 2006 01:15
autor: Dj Darecki
SouleR pisze:(dzieki Darecki :okej: ),
nie ma za co :)

Masz fotke gdzie kręcić śrubeczką , zdejmujesz plastykowy zatrzask potem kluczem 13 odkrecasz kontre i potem srubokretem krecisz w prawo o np. 1/3 obrotu.

Obrazek

Wiedze że masz na pompie taki dekielek jak w MK2 1.6 td i widać że można wkręcić wężyk od powietrza z turbo.Tylko nie wiadomo czy masz w środku bolec z mębraną.
Odkręć dekielek i zobacz czy jest membrana z bolcem :) jak jest to można dorobic wlot powietrza z turbawki :)



PozdrO

: ndz paź 29, 2006 17:56
autor: zaprzal
tomcio666 pisze:grzub na pompie jest to i membrana z bolcem jest
niekoniecznie, moze byc grzyb ale membrany i bolca brak

: ndz paź 29, 2006 18:45
autor: souler
sprobuje jutro z ta sruba. jak pogoda pozwoli. tylko zeby to nie wplynelo na obroty biegu jalowego, bo nie mam obrotka i nie dalbym rady ustawic pozniej.pisalem do Rapixa, ale moze gdzies wybyl na weekend.

: ndz paź 29, 2006 19:11
autor: zaprzal
SouleR pisze:tylko zeby to nie wplynelo na obroty biegu jalowego,
to wplynie na obroty biegu jalowego...

: ndz paź 29, 2006 22:40
autor: robson245
witam. ja u siebie (aaz)tego post pina przerobłem niechciałem tego robić na orginale to zrobiłem kopie i ten mały stożek pogłębiłem efekt odrazu poczułem ale wykręce i jeszcze troszkę może z pół milimetra zeszlifuje a niżej fotka orginału.

: ndz paź 29, 2006 23:06
autor: souler
kolego robson, ale ja chyba nie mam pina :|

: ndz paź 29, 2006 23:33
autor: garczus
a obroty na wolnych ustawisz sobie bez problemu jezeli masz trroszke pojecie o dieselach. jak bedziesz mial problem z ustawieniem to pisz:)

: wt paź 31, 2006 11:51
autor: Trochim
kolego robson, ale ja chyba nie mam pina :|
odkręć cztery śrubeczki i bedzie wiadomo.

[ Dodano: Wto Paź 31, 2006 11:01 am ]
robson245, tam Tobie brakuje jeszcze takiego "słoneczka" i sprężyny. Ja bym zamontował tam chociaż sama sprężynę, wtedy ten pin jako tako by działał (chyba, że jest a na fotce jej nie widać).

a jak już chcecie przerabiac fabryczne piny z 1.9 to weźcie to do tokarza i niech zrobi wam stożek. wymiary były podawane na forum. oczywiście oryginał z 1.6 jest asymetryczny jednak zrobienie w pełni symetrycznego bolca o jakiś nieprzesadzonych skosach też zda egzamin. Nawed jak będzie za cienki u góry i auto będzie kopcić jak stara lokomotywa to wystarczy wtedy zwiekszyc naprężenie sprężyny na membranie i bedzie ok.