[MK3 AFN] Drgania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[MK3 AFN] Drgania

Post autor: Grześko » pt paź 27, 2006 20:19

Witam wszystkich.
W lipcu nabyłem długo szukanego golfa MK3 GT TDI z klimą i komputerem.
Przy kupnie zrobiono odczyt błędów i wyskoczyło ich 4. Skoro były sporadyczne to je trochę zbagatelizowałem:
00575 - ciśnienie w kolektorze ssącym,
00765 - czujnik drogi przesuwu regulacyjnego - G149,
01268 - nastawnik dawki - N146 górna wartość skrajna,
01268 - nastawnik dawki - N146 dolna wartość skrajna.
Pojeździłem trochę ale potanowiłem go trochę przegonić. I przy 120-130km/h notlauf.
Więc pierwsze moje kroki były na forum golfa. Powodem były zapieczone kierownice. WD 40, młotek i 1,5 godz zabawy rozruszało kierownice, że chodzą od 3 miesięcy bez zarzutu.
Pierwszy błąd wyeliminowany.

Zostało trzy ale żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem do momentu jak zaczęło się robić rano coraz chłodniej.
Jak odpalam rano auto przy temperaturze zewnętrznej 2 stopnie (narazie tyle było najmniej) to widzę "dwie" kierownice na wolnych obrotach. Drgania z silnika przenoszą się na całą budę. I nie zależy to od temperatury silnika chociaż po nagrzaniu są trochę mniejsze. Dodam że silnik pracuje idealnie równo. Nie szarpie ani w czasie jazdy ani na wolnych obrotach.
Gdy zapalam auto przy temperaturze 20 stopni drgania owszem są ale o wiele mniejsze.
A już tłumaczenie mechanika że diesle tak mają mnie rozwaliło.
Wystarczy lekko podnieść obroty np do 1050 i drgania są dużo mniejsze.
Wszystkie poduchy są wymienione i drgania zmalały ale naprawdę niewiele.
Po skasowaniu błędów i diagnozie na rozgrzanym aucie na wolnych obrotach i w teście drogowym błędów nie ma. Muszą się one pojawiać na zimnym silniku.
Z tego co udało mi się podpatrzeć podczas badania VAG-COMem (bo mechanik uważał że mnie powinny interesować tylko błędy a on patrząc na cyferki postawi diagnozę) to kąt wtrysku w bloku 0 był 65, dawka paliwa 3mg, a korekcja wtryskiwaczy 0,4 , 0,6 , 1,0 na plusie. Reszty nie zdążyłem zobaczyć.
Czytając sporo postów myślę że może to być nastawnik w pompie.
Czy jest ktoś w okolicach Tarnobrzegu kto mógłby mi zdiagnozować autko VAG-COMem, zrobić logi? Może udało by się wtedy stwierdzić co konkretnie mu dolega.

O kurcze ale elaborat :grin:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt paź 27, 2006 20:30

zobacz sobie to

Obrazek


bys moze to jest kwestia brudnego nastawnika lub przestawionego nastawnika. jak cos to odezwij sie do mnie na GG bedziemy szukac

[ Dodano: Pią Paź 27, 2006 8:34 pm ]
aha i jeszcze to :

Obrazek


masz juz opisane wszystkie swoje bledy :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 198 gości