Strona 1 z 1

[BORA] Wymiana oleju, filtra paliwa

: pt paź 27, 2006 10:02
autor: bartiboro
Witam!

Będę wymieniał olej w silniku i chcę się upewnić, czy dokonałem dobrego wyboru ;)
Teraz jest Mobil 1 (5W40 chyba), przebieg ok 200tkm.
Ja chcę zalać Mobil Super S 10W40 lub Mobil Super S Turbo Diesel (półsyntetykiem), chyba że proponujecie jakiś inny olej (inną specyfikację)?
Z tego co czytałem w necie, to syntetyka nie ma sensu juz zalewać przy tym przebiegu, myślałem też o Valvoline dla silników >100tkm, ale nie mam gdzie zakupić w Płocku :(
Castrol GTD Magnatec też mi chodzi po głowie, ale chyba nie ma co ryzykować :chytry:

Co do filtra paliwa to chcę kupić MANN-a (mają jeszcze FILTRON-a). Czy w Borach jest montowany podgrzewacz w filtrze, bo nie mogłem dopatrzyć się kabelków przy filtrze :)

Pozdrowionka.
BARTI

: pt paź 27, 2006 10:24
autor: To_mas
Nie no syntetyk to na 100% odpada i nie proponuje Ale jakis połsyntetyk spokojnie
Ja mam w moim TD Elf 15W40 i jest dobry :)

: pt paź 27, 2006 11:25
autor: inek01
bartiboro pisze:Czy w Borach jest montowany podgrzewacz w filtrze, bo nie mogłem dopatrzyć się kabelków przy filtrze
Na pewno jest, ale kabelkow tam zadnych nie znajdziesz :) To dziala na innej zasadzie...

: pt paź 27, 2006 11:31
autor: daszczyk
cześć !!!

Tego polecam !!! sam go leje i naprawdę czuć różnicę !!

http://www.allegro.pl/item134409290_val ... dawcy.html

pozdro

: pt paź 27, 2006 11:34
autor: djtom
rowniez polecam valvoline :bigok:

: pt paź 27, 2006 11:48
autor: bartiboro
inek01 pisze:
bartiboro pisze:Czy w Borach jest montowany podgrzewacz w filtrze, bo nie mogłem dopatrzyć się kabelków przy filtrze
Na pewno jest, ale kabelkow tam zadnych nie znajdziesz :) To dziala na innej zasadzie...
Czyli na jakiej? W sklepie gościu mówił, że ma filtry bez podgrzewaczy, bo je się przekłada ze starego filtra, to prawda?
Aha i jak zalać filtr paliwem, żeby nie zapowietrzyć układu? Od spodu, czy od góry i jak dużo paliwa wlać, full?

Pozdro.

: pt paź 27, 2006 12:22
autor: inek01
bartiboro pisze:Czyli na jakiej?
Tzw. podgrzewacz to zaworek ktory jest umieszczony na gorze filtra. Przez niego przeplywa paliwo idace spowrotem z pompy do zbiornika. Praktycznie rzec biorac przy wysokich temperaturach "przejscie" z zaworka do filtra jest zamkniete i paliwo idzie od razu do zbiornika. Przy niskich temperaturach "przejscie" do filtra jest otwarte i ogrzane paliwo z pompy wpada spowrotem do filtra...
Tu masz opisane jak to dziala (w jakich zakresach temperatur jest otwarty/zamkniety):
Obrazek
Obrazek
bartiboro pisze:W sklepie gościu mówił, że ma filtry bez podgrzewaczy, bo je się przekłada ze starego filtra, to prawda?
Prawda, choc mozna kupic i z zaworkiem, lub sam zaworek...
bartiboro pisze:Aha i jak zalać filtr paliwem, żeby nie zapowietrzyć układu? Od spodu, czy od góry i jak dużo paliwa wlać, full?
Zalej czystym paliwem prawie na maxa przez otwor w ktory wchodzi zaworek.

: pt paź 27, 2006 12:25
autor: PinkFloyd
olej to wlej 10W40 i zeby spełniał norme VW 505.00, filtr z podgrzewaczem do Bory jest wiekrzy niz do Golfa III niech ci takiego nie wcisna bo sie zdarza chodzi ze jest wyższy no i droższy. Zalej go paliwem przez owalny otwór z oringiem który wymien,jest dostępny razem z filtrem. Zalej po full ale czystym bardzo czystym paliwem np. przez ponczoche odpali ok i sie nie zapowietrzy.

: pt paź 27, 2006 15:29
autor: bartiboro
Dobra, prawie sie zdecydowalem :)
Do wyboru Valvoline MaxLife Diesel 10W40 lub Mobil Super S 10W40 lub Mobil Super S Turbo Diesel (nie wiem jaka specyfikacja lepkosci).

A filtr paliwa to kupie KNECHT tylko nie wiem czy z podgrzewaczem (159,00) czy bez (95,00).

Pozdro.

: pt paź 27, 2006 19:48
autor: inek01
bartiboro pisze:A filtr paliwa to kupie KNECHT tylko nie wiem czy z podgrzewaczem (159,00) czy bez (95,00).
Knecht - dobry wybor.
Jesli chodzi o to ze filtry sa takie same, tylko tanszy bez zaworka to bierz tanszy. Chyba ze masz za duzo kasy na wydanie ;) Zaworek moze zostac stary. Nie trzeba go wymieniac na nowy jesli wszystko z nim ok. Wymien tylko uszczelke pod nim.

: pt paź 27, 2006 21:03
autor: bartiboro
Filtry paliwa i powietrza kupilem KNECHTa.
Bylem zapytac sie o olej, to gosciu mowi zeby Mobil 1 0W40 zalac syntetyka, albo Mobil Super S Diesel 10W40 polsynt i cos o turbinie paplal ze lepiej syntetyk.
Teraz jest mobil 1 niby ale nie wiem jaki dokladnie byl zalewany przez poprzedniego wlasciciela.
Napiszcie czy jest sens lac sysntetyk (silnik nie poci sie i nie lyka oleja) przy 200tkm, jesli nie to ktory polsyntetyk: Mobil 10w40 czy Valvoline Maxlife Diesel 10W40?
...i jade i wymieniam :grin:

Dzieki i pozdrowionka.

: sob paź 28, 2006 00:26
autor: Arczi
Ja Ci powiem tak mam obenie olej mobil 10/40 jednak z racji tego ze nie wiem czy to jest faktycznie olej mobil w zwiazku z czym postanowilem ze przy nastepnej zmianie bedzie to valvoline.

: pn paź 30, 2006 15:53
autor: bartiboro
No już się zdecydowałem ;)
Dzisiaj zapodaje olej Valvoline MaxLife Diesel 10W40 5l i filtr KNECHT.
Jeszcze zostanie mi temat świec i na tym na razie koniec.
Mam nadzieję, że będzie dobrze.

Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrowionka.