Strona 1 z 1
[BORA] Wymiana oleju, filtra paliwa
: pt paź 27, 2006 10:02
autor: bartiboro
Witam!
Będę wymieniał olej w silniku i chcę się upewnić, czy dokonałem dobrego wyboru

Teraz jest Mobil 1 (5W40 chyba), przebieg ok 200tkm.
Ja chcę zalać Mobil Super S 10W40 lub Mobil Super S Turbo Diesel (półsyntetykiem), chyba że proponujecie jakiś inny olej (inną specyfikację)?
Z tego co czytałem w necie, to syntetyka nie ma sensu juz zalewać przy tym przebiegu, myślałem też o Valvoline dla silników >100tkm, ale nie mam gdzie zakupić w Płocku

Castrol GTD Magnatec też mi chodzi po głowie, ale chyba nie ma co ryzykować
Co do filtra paliwa to chcę kupić MANN-a (mają jeszcze FILTRON-a). Czy w Borach jest montowany podgrzewacz w filtrze, bo nie mogłem dopatrzyć się kabelków przy filtrze
Pozdrowionka.
BARTI
: pt paź 27, 2006 10:24
autor: To_mas
Nie no syntetyk to na 100% odpada i nie proponuje Ale jakis połsyntetyk spokojnie
Ja mam w moim TD Elf 15W40 i jest dobry

: pt paź 27, 2006 11:25
autor: inek01
bartiboro pisze:Czy w Borach jest montowany podgrzewacz w filtrze, bo nie mogłem dopatrzyć się kabelków przy filtrze
Na pewno jest, ale kabelkow tam zadnych nie znajdziesz

To dziala na innej zasadzie...
: pt paź 27, 2006 11:31
autor: daszczyk
cześć !!!
Tego polecam !!! sam go leje i naprawdę czuć różnicę !!
http://www.allegro.pl/item134409290_val ... dawcy.html
pozdro
: pt paź 27, 2006 11:34
autor: djtom
rowniez polecam valvoline

: pt paź 27, 2006 11:48
autor: bartiboro
inek01 pisze:bartiboro pisze:Czy w Borach jest montowany podgrzewacz w filtrze, bo nie mogłem dopatrzyć się kabelków przy filtrze
Na pewno jest, ale kabelkow tam zadnych nie znajdziesz

To dziala na innej zasadzie...
Czyli na jakiej? W sklepie gościu mówił, że ma filtry bez podgrzewaczy, bo je się przekłada ze starego filtra, to prawda?
Aha i jak zalać filtr paliwem, żeby nie zapowietrzyć układu? Od spodu, czy od góry i jak dużo paliwa wlać, full?
Pozdro.
: pt paź 27, 2006 12:22
autor: inek01
bartiboro pisze:Czyli na jakiej?
Tzw. podgrzewacz to zaworek ktory jest umieszczony na gorze filtra. Przez niego przeplywa paliwo idace spowrotem z pompy do zbiornika. Praktycznie rzec biorac przy wysokich temperaturach "przejscie" z zaworka do filtra jest zamkniete i paliwo idzie od razu do zbiornika. Przy niskich temperaturach "przejscie" do filtra jest otwarte i ogrzane paliwo z pompy wpada spowrotem do filtra...
Tu masz opisane jak to dziala (w jakich zakresach temperatur jest otwarty/zamkniety):
bartiboro pisze:W sklepie gościu mówił, że ma filtry bez podgrzewaczy, bo je się przekłada ze starego filtra, to prawda?
Prawda, choc mozna kupic i z zaworkiem, lub sam zaworek...
bartiboro pisze:Aha i jak zalać filtr paliwem, żeby nie zapowietrzyć układu? Od spodu, czy od góry i jak dużo paliwa wlać, full?
Zalej czystym paliwem prawie na maxa przez otwor w ktory wchodzi zaworek.
: pt paź 27, 2006 12:25
autor: PinkFloyd
olej to wlej 10W40 i zeby spełniał norme VW 505.00, filtr z podgrzewaczem do Bory jest wiekrzy niz do Golfa III niech ci takiego nie wcisna bo sie zdarza chodzi ze jest wyższy no i droższy. Zalej go paliwem przez owalny otwór z oringiem który wymien,jest dostępny razem z filtrem. Zalej po full ale czystym bardzo czystym paliwem np. przez ponczoche odpali ok i sie nie zapowietrzy.
: pt paź 27, 2006 15:29
autor: bartiboro
Dobra, prawie sie zdecydowalem

Do wyboru Valvoline MaxLife Diesel 10W40 lub Mobil Super S 10W40 lub Mobil Super S Turbo Diesel (nie wiem jaka specyfikacja lepkosci).
A filtr paliwa to kupie KNECHT tylko nie wiem czy z podgrzewaczem (159,00) czy bez (95,00).
Pozdro.
: pt paź 27, 2006 19:48
autor: inek01
bartiboro pisze:A filtr paliwa to kupie KNECHT tylko nie wiem czy z podgrzewaczem (159,00) czy bez (95,00).
Knecht - dobry wybor.
Jesli chodzi o to ze filtry sa takie same, tylko tanszy bez zaworka to bierz tanszy. Chyba ze masz za duzo kasy na wydanie

Zaworek moze zostac stary. Nie trzeba go wymieniac na nowy jesli wszystko z nim ok. Wymien tylko uszczelke pod nim.
: pt paź 27, 2006 21:03
autor: bartiboro
Filtry paliwa i powietrza kupilem KNECHTa.
Bylem zapytac sie o olej, to gosciu mowi zeby Mobil 1 0W40 zalac syntetyka, albo Mobil Super S Diesel 10W40 polsynt i cos o turbinie paplal ze lepiej syntetyk.
Teraz jest mobil 1 niby ale nie wiem jaki dokladnie byl zalewany przez poprzedniego wlasciciela.
Napiszcie czy jest sens lac sysntetyk (silnik nie poci sie i nie lyka oleja) przy 200tkm, jesli nie to ktory polsyntetyk: Mobil 10w40 czy Valvoline Maxlife Diesel 10W40?
...i jade i wymieniam
Dzieki i pozdrowionka.
: sob paź 28, 2006 00:26
autor: Arczi
Ja Ci powiem tak mam obenie olej mobil 10/40 jednak z racji tego ze nie wiem czy to jest faktycznie olej mobil w zwiazku z czym postanowilem ze przy nastepnej zmianie bedzie to valvoline.
: pn paź 30, 2006 15:53
autor: bartiboro
No już się zdecydowałem

Dzisiaj zapodaje olej Valvoline MaxLife Diesel 10W40 5l i filtr KNECHT.
Jeszcze zostanie mi temat świec i na tym na razie koniec.
Mam nadzieję, że będzie dobrze.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrowionka.