Strona 1 z 1

[mk3 1,9 TDi] co jak i kiedy... ?

: śr paź 25, 2006 11:22
autor: olek256
witam wszystkich,

od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem sprowadzonego mk3 tdi z 90ps. a jako ze nigdy nie mialem doczynienia z dieslem mam pare pytan odnosnie eksploatacji:

1.przegladalem to forum pod katem olejow i wdze ze opinie sa podzielone.wiec: auto ma przebiegu 126tys (95' - na pewno byl krecony) i nie wiem jaki byl lany olej i kiedy wymieniany. zastanawialem sie nad polsyntetykiem, ale z tego co slyszalem sa jakies podrobki castrola i mobila... Wiec w sumie to jaki olej bylby najlepszy?
aha, a co z olejem do turbosprezarki?

2.wymienialem ostatnio filtr powietrza bo byl juz brudny. ale generalnie to co ile km trzeba wymienic?czy wystarczy popatrzec na oko...?

3.jak sie ma sprawa do swiec ? wlacznie z zarowa...

4.co ile trzeba wymieniac filtr paliwa?
a propo.zauwazylem ze przy niskich obrotach podaje paliwo bez "babelkow" tzn powietrza. ale gdy juz obroty dojda do okolo 4tys mozna zauwazyc efekt picia przez slomke resztki coli ;)
Czy to jest nieszczelny filtr paliwa?

5.zauwazylem, ze nie auto nie wchodzi szybko na obroty (tzn nie "zbiera" sie szybko). czy to jest normalne?

6. :kac:

w sumie to chyba wszystko co mialem sie do zapytania ;) jakby co to jeszcze dopisze.
ewentualnie jesli cos pominalem odnosnie wszelakich wymian to prosze dopisac :)

: śr paź 25, 2006 12:37
autor: PinkFloyd
Co do oleju najleprzy srodek np 10W40 norma VW 505.00, filtr powietrza wymieniam co 15 tys km, w ksiązce jest co 30 ale dla dieselka ważne zeby było jak najwiecej powietrza a koszty zakupu nie sa duże, filtr paliwa wymienia sie co 30 tys a ja wymieniam przed kazdą zimą tak profilaktycznie, u nas paliwko kiepskie wiec te 30 traktuje orientacyjnie, świece zarowe zadziałają jak bedzie poniże 5 st, jak bedzie wtedy słabo palił można nimi sie zainteresować, a słabo ci sie wkreca powyżej 3500 obr???? Jezeli tak to pewnie nieszczelnośc w dolocie lub zaworek N75, a jak predkość maksymalna???? Bombelki to może byc filtr a i niszczelnośc w przewodach kończywszy na nieszczelności pompy. Najpierw wymien filt paliwa i nową uszczelke na podgrzewaczu filtra smarując ją resztka plaiwa i dobrze założ i zobacz co dalej. Aby lepiej odpalił zalej filtr paliwem ale pamietaj czystym!!!!!!!!!!

: śr paź 25, 2006 13:12
autor: Grzesiekk1982
Witamy na forum.
1. jeśli by była pewność ze syntetyk byl lany to bym pozostał. W przeciwnym przypadku , niestety półsyntetyk :( Trzeba wymieniać częściej jeśli ejst turbo, najlepiej co 10 tys km.
2.Proponuję także co 10 tys, nie jest to drogie (32zł), wymiana łatwa, a turbinka też nie lubi zanieczyszczeń, poza tym zatkany filtr powoduje inne wskazanie przepływomierza, a to wpływa na osiągi.
3. tomcio666 ma racię
4. Filtr paliwa także co 10 tys poelcam (28zł). Silniki te są czułe ja cznieczyszczenia w paliwie.
5. jeśli chodzi o zwiększenie obrotów natychmiast po dodaniu gazu, to objaw jest normalny (każdy silnik z elektronicznym pedalem gazy ma chwilkę na zastaniewienie). Jeśli nie o to chodzi to patrz post PinkFloyda
6. Filtr pyłkowy- jak parują szyby w deszczu, jak słabo wieje z kratek. Co pół roku, max rok. Cena ok 15-20 zł.
Sprawdź symbol silnika na naklejce w bagażniku pod tapicerkami (1Z, AHU, AFN, ALE, AVG). Ułatwi to odpowiedzi na wszelkie pytanka.
Pozdrawiam.

: śr paź 25, 2006 13:16
autor: olek256
PinkFloyd pisze:np 10W40
rozumiem ze to numer oleju? a co z tymi podrobkami?
PinkFloyd pisze:norma VW 505.00
o co w tym chodzi? jestem jeszcze poczatkujacy wiec nie rozumiem tych skrotow...
PinkFloyd pisze:a słabo ci sie wkreca powyżej 3500 obr????
chodzi o to ze nie od razu reaguje na gaz w nizszych obrotach, dopiero po 0,25 sec reaguje...
PinkFloyd pisze:nieszczelnośc w dolocie lub zaworek N75
kolejna czarna magia ... :blush:
PinkFloyd pisze:a jak predkość maksymalna
jest dokladnie tak jak piszesz czyli nic go nie trzepie
max jeszcze nie probowalem ale wczoraj na slowacji jechalem 160km/h dluzszy czas ...
tomcio666 pisze:są tylko żarowe, jak odpala bez problemu, nie trzepie go zaraz po odpaleniu tylko chodzi równo to jest git

: śr paź 25, 2006 13:27
autor: Grzesiekk1982
olek256 pisze:rozumiem ze to numer oleju? a co z tymi podrobkami?
Niestety nie powiemy gdzie sprzedają podróbki, bo nie wiemy :bigok:
olek256 pisze:chodzi o to ze nie od razu reaguje na gaz w nizszych obrotach, dopiero po 0,25 sec reaguje...
Czyli dobrze zrozumiałem napisałem pozyżej, Niestety tak ma.
olek256 pisze:kolejna czarna magia ... :blush:
Zawór sterujący turbo N75
Pozdrawiam.

: śr paź 25, 2006 13:48
autor: olek256
Grzesiekk1982 pisze:Niestety nie powiemy gdzie sprzedają podróbki, bo nie wiemy
no wlasnie chodzi o to zeby nie miec podrobki :D
Grzesiekk1982 pisze:Zawór sterujący turbo N75
mam nadzieje ze znajde gdzie to jest w ksiazce serwisowej... ;)
Grzesiekk1982 pisze:5. jeśli chodzi o zwiększenie obrotów natychmiast po dodaniu gazu, to objaw jest normalny (każdy silnik z elektronicznym pedalem gazy ma chwilkę na zastaniewienie). Jeśli nie o to chodzi to patrz post PinkFloyda
dokladnie o to chodzi....

: śr paź 25, 2006 14:00
autor: Grzesiekk1982
olek256 pisze:mam nadzieje ze znajde gdzie to jest w ksiazce serwisowej... ;)
Nie znajdziesz. Serwis nie dzieli się tajemnicami. Znajdziesz wszystko tu na fotum, albo dostaniesz informację, o tym, co gdzie jest na necie. Looknij w ten temacik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69123 Tam to jest. Ale u Ciebie wszystko wskazuje , że jest ok. A w książkach obsługi (tak bym to nazwał) są informacje dla emerytów, którzy nie wiedzą jak przesunąć fotel, czy gdzie jest wsteczny :D
olek256 pisze:dokladnie o to chodzi....
I nic nie poradzimy na ten -----LOADING------- :D
olek256 pisze:no wlasnie chodzi o to zeby nie miec podrobki :D
Ja wymieniam w zaprzyjaznionym warsztacie, mają z beczki w cenach hurtowych a wymiana gratis :)
Pozdrawiam.

: śr paź 25, 2006 14:46
autor: olek256
co prawda na silnikach sie nie znam ale pomalu jakos wykombinuje i sprawdze , moze jest nieszczelnosc...

: śr paź 25, 2006 15:24
autor: Grzesiekk1982
olek256 pisze:co prawda na silnikach sie nie znam ale pomalu jakos wykombinuje i sprawdze , moze jest nieszczelnosc...
PinkFloyd pisze:a słabo ci sie wkreca powyżej 3500 obr???? Jezeli tak to pewnie nieszczelnośc w dolocie lub zaworek N75, a jak predkość maksymalna??
Chodzi o to, co kolega napisał. Objawia się to zmuleniem silnika przy większych prędkościsch (np nei hce sie rozpędzac pow 120 (czy 140), wpada w tryb awaryjny. Traci moc. Jeśli nie masz tego problemu to śmiało jezdzij. Ale dobrze go odżywiaj, proponuję jakiś lepszy ON (ja leje TYLKO Ultimate i mam wrażenie, że nieco mniej go spala), co jakiś czas możesz zalać środek do czyszczenia wtryskiwaczy (co 5 tys km), ja wlewałem STP. Też pożyteczne.
Thx za + Pozdrawiam.

: śr paź 25, 2006 16:53
autor: olek256
silnika nie zmula i nie traci mocy tylko powoli wchodzi w obroty, ale to chyba norma w dieslu....?
ja leje verve ON na Orlenie ( nie ma innej stacji u mnie).
Grzesiekk1982 pisze:co jakiś czas możesz zalać środek do czyszczenia wtryskiwaczy (co 5 tys km), ja wlewałem STP
to sie wlewa do baku? daj jakiegos linka np z allegro bo nawet nie wiem o co chodzi... :blush:

: śr paź 25, 2006 19:05
autor: Grzesiekk1982
olek256 pisze:ale to chyba norma w dieslu
W silniku z elektronicznym pedałem gazu. W Corsie 1.7 D silnik reaguje na gaz, jak żarówka na prąd;)
Nie widziałem tego na Allegro, cokolwiek, wlewasz do baku, śą różne dostępne na stacjach paliw, w sklepach motoryzacyjnych. Mówisz że chcesz coś do "czyszczenia wtryskiwaczy do diesli" wlewane do paliwa. Pokażą Ci z 2-3 różne. Ja lałem STP, inne też podobno działają. Teraz mam jakiś inny i też jest OK. Ogólnie wszystkie działają.
Pozdrawiam.