Strona 1 z 1

Ekonomizer w dieslu

: wt paź 24, 2006 19:29
autor: Djeight
Witam , zamontowałem sobie w zegarach ekonomizer który sprawdziłem , działa na 100%

ale mam problem bo nie wiem gdzie w Dieslu się podpiąć tym cieńkim wężykiem od podciśnienia co dochodzi do licznika?

Kupiłem wężyk fi 3mm i próbowałem pod kolektor ssący i nic z tego :crazy: wskażnik ani drgnął

Czy może potrzebuje jeszcze czegoś czy ??

a może mam się podpiąć tym wężykiem pod Vacum pompę ?? pomiędzy serwo a vacu dać trójnik na wężach??

: wt paź 24, 2006 19:46
autor: stonefree
Może to dlatego,że w dieslu ni ma przepustnicy?

: wt paź 24, 2006 20:20
autor: Djeight
no niby przepustnicy nie ma ale jednak w dieslach takie urządzenia też występowały :chytry: z tym że nie wiem gdzie wężyk podłaczyć ??

: wt paź 24, 2006 20:24
autor: marek29
Jeżeli masz ekonomizer od benzyny to będzie ciężko....Tam występuje duuuuużo wyższe poodciśnienie wykorzystywane m/innymi do serwa.Jeżeli chcesz wpiąć w dieslu to może Ci się nie udać.Przy mocno zapchanym filtrze coś pokarze ,ale mizernie.Niewiem jak w MK1 ,ale jeżeli tak jak w starszych MK2 rura łącząca kolektor ssący z filtrem jest z oplatanej gąbki to nic nie pokaże! Musiałbyś zmienić na szczelną rurę ,wtedy masz szansę,ale to z kolei odbije się na osiągach (słabsze napełnianie cylindrów).

[ Dodano: Wto Paź 24, 2006 8:27 pm ]
Djeight pisze:no niby przepustnicy nie ma ale jednak w dieslach takie urządzenia też występowały :chytry: z tym że nie wiem gdzie wężyk podłaczyć ??
Tak.Występowały ,ale nie na zasadzie wskaźnika tylko diody! + 2 mikrostyki na dźwigni gazu! Tak miał ojciec w Santanie.

: wt paź 24, 2006 20:57
autor: Djeight
Tak wygląda kolektor ssący, nie ma tam żadnych rur z gąbczastego materiału , sam plastik a kolektor z aluminium .

Dziwne jest to że jak wymontowałem ekonomizer i podłączyłem w domu pod zasilacz , zamocowałem wężyk o długości 20cm i zassałem ustami , to ekonomizer zadziałał , czyli dużego ciśnienia nie potrzebuje

może podłącze go pod pompe od serwa?? jeżeli pompa radzi sobie z serwem to i z tym wskażnikiem da rade?? a tylko nie wiem na ile wskazania będą prawidłowe.

Jeżeli chodzi o włączniki na pompie to one chyba nie były podłączone do ekonomizera??

: ndz cze 08, 2008 20:33
autor: GRUBY8333
Witam koledzy !!! co do tego serwa to mi sie zdaje ze kiebski pomysł !!! ty masz mieć informacje o podciśnienia panującym w kolektorze a nie z pompy VAKU !!!! a po 2 tak mi sie wydaje ze jeszcze byłby potrzebny jakiś czujnik mierzący przepływ cieczy ( w tym przypadku paliwo) przed pompom wtryskową i za pompom wtryskową ( nadmiar) !!!
W sumie to jest tylko moje gdybanie jak ktoś rozwikła ten problem to czekam na objaśnienie !!!! a miedzy czasie to zanalezione materiały z netu- linki poniżej mozę sie komuś przydadzą !!!
http://www.oto.to/schematy/zuzycie_pali ... aliwa.html
http://www.ibis.krakow.pl/pomiar_spalania_LT4S.html

pozdrawiam