Strona 1 z 3

: wt paź 24, 2006 17:27
autor: twardy
Turbo się nie włącza , turbina pracuje tj ,kreci cały czas tylko przy 1700 obrotów daje ciśnienie około 0,8 bara i dalej w zwyż . jezeli Ci sie wydaje że coś z nią nie tak to sprawdz manometrem ile Ci ciśnie. Ten zawór to prawdopodobnie N75 odpowiedzialny za ciśnienie doładowania.
Sorki czytałem troche w pospiechu :pub:

: wt paź 24, 2006 20:14
autor: PinkFloyd
Jest to zawor załączający EGR powyżej ok 1800 obr się załącza jak schodziz obrotów powinno być słychać cyknięcie

: wt paź 24, 2006 21:22
autor: PinkFloyd
ok on bieże informację z kolektora o cisnieniu wiązka kabli z zaworka trafia do zaworu tam gdzie przy bagnecie oleju wchodzą przewod pionowe od odpowietrzenia skrzyni korbowej-tam jest ten zawór którym steruje ten pod filtrem

Re: [MK3 AAZ] Pytanie o zaworek

: wt paź 24, 2006 22:08
autor: RobertP
luis pisze:Witam posiadam golfa 3 kombi silnik AAZ, mam pytanko odnośnie zaworka ktory znajduje sie obok filtra paliwa.Co to za zaworek do ktorego idzie jeden przewód od układu podciśnienia a drugi przewód idze do turbo. do tego zaworku podłączone sa też jakieś kabelki.
spisz prosze z niego dane (chyba sa jakies cyferki), albo cyknij fotke jak możesz i pokaż,
fakt coś tam jest a nawet chyba dwa niedaleko od siebie (jeden niebieski a drugi czarny ?)

: wt paź 24, 2006 22:12
autor: leo...
luis pisze:Ok, tylko problem jest w tym że ja nie mam w swoim zaworu EGR, zauważyłem że węzyk z tego zawurku idzie go gruszki przy turbo.
to jest N75 - były produkowane AAZ'ety z N75 ...

: wt paź 24, 2006 22:58
autor: inek01
leo... pisze:to jest N75 - były produkowane AAZ'ety z N75 ...
Powaga ? Co nimi sterowlo ? Komp. ktorego nie ma ? ;)

: wt paź 24, 2006 23:57
autor: souler
jahaha td z n75 :panna: tam masz eletrozawor egr. odepnij wtyczke

: śr paź 25, 2006 00:06
autor: leo...
inek01 pisze:
leo... pisze:to jest N75 - były produkowane AAZ'ety z N75 ...
Powaga ? Co nimi sterowlo ? Komp. ktorego nie ma ? ;)
:helm: sorry - moja pomyłka N18 - EGR jak najbardziej :jezor:

: śr paź 25, 2006 21:03
autor: robson245
witam. sam jestem ciekawy do czego ten zaworek jest potrzebny ,a sterowany jest z mikrowłącznika który znajduje się na samej górze pompy wtryskowej

: pt paź 27, 2006 11:54
autor: PinkFloyd
ale w zwązku z tym nic sie niezmiewniło w silnikach aaz ten zawór jest do EGR w przeciwieństwie do TDI gdzie podobny steruje czyms innym. W aaz nie ma kompa, ten zawór bierze informacje od podciśnieniu i w odpowiednim momencie załącza recylkulacje spalin gdzies ok 2 tys obr silnika dlatego przy wyzszych bo przy jałowym pewnie powodowało by nie stabilna pracę silnika a przy wyzszych obrotach nie ma znaczenia.Jakbys pogrzebał przy instalacji to bys zobaczył ze przwód elektryczny idzie do zaworu EGR- juz to kiedys przerabiałem ten temat. A dokładnie jaki masz problem, że sie nim tak zainteresowałes????