Strona 1 z 1

[MK2 TD] problem z odpalenie

: pn paź 23, 2006 12:56
autor: daszczyk
Witam !!!

Mam problem następujący przy odpalaniu.

- jak jest po nocy zimny pali na dotyk.
- jak postoji 30 minut i przestygnie na tyle że nie włączą sie swiece to krece z 30 sek. ( jak swiece sie zapalą to juz odpala odrazu)

w czym moze byc problem ??? Proszę o pomoc i o wszystkie sugestie. Już nie mam do tego siły. Może polecicie mi jakis warsztat we wrocławiu ( ale dobry, nie kowali )

dziękuję

pozdro

: pn paź 23, 2006 17:47
autor: el Kopyto
A może właśnie problem jest tego rodzaju że nie zapalają się świece, a silnik potrzebuje ciepłego powietrza przy rozruchu. Sprawdź czujnik temperatury (ten od świec), albo przekaźnik od świec.

: pn paź 23, 2006 18:17
autor: daszczyk
Zawsze tak było że się nie załączały świece jak mial temperature powyzej 50 C. Przekaźnik chyba odpada bo dziala dobrze bo załączy jak zimny. Może kąt zapłonu mi się przestawił ?? Bo zauważyłem że jak nie mogę odpalić na takim pół ciepłym to jak wyciągnę dzwignie do zmiany kąta to zakręci szybciej.

pozdro

: pn paź 23, 2006 18:30
autor: el Kopyto
Kąt sam z siebie to się tak nagle nie przestawia. A próbowałeś przy odpaleniu wcisnąć gaz do końca i dopiero kręcić. Szybciej zaskakuje?

: pn paź 23, 2006 18:36
autor: daszczyk
No dokładnie z gazem jak podepcze to szybciej odpala na ciepłym !!! to co masz jakiś pomysł na to ?? dodam że mi ostro kopci mam napewno końcówki wtrysków do wymiany. Może się zalewa od nich już nie wiem sam co moze byc tego powodem.


pozdro

: pn paź 23, 2006 20:44
autor: el Kopyto
Jak dodajesz gazu to zwiększa ci się dawka paliwa i dlatego szybciej odpala tak samo jak wyciągasz wajche od przyspieszacza zapłonu to poza kontem zwiększa ci się też dawka paliwa. To może być kończenie się końcówek wtryskiwaczy, albo nieszczelności na pompie. Jak się nagrzeje to szczeliny robią się większe i paliwo przecieka między tłoczkiem a cylindrem w pompie. (jst to teoria jednego z forumowiczów ale nie pamiętam kogo, a ja nie do końca jestem do niej przekonany) osobiście obstawiam końcówki. A jak tam ciśnienie na cylindrach?

: wt paź 24, 2006 12:05
autor: daszczyk
Ciśnienia nie sprawdzałem, ale koncówki mam napewno zurzyte bo kopci na czarno jak smok jak sie depnie. No sprobuje z koncowkami bo one i tak sa do wymiany. Jak zrobie to dam znac czy pomoglo.

pozdro

: wt paź 24, 2006 12:52
autor: RobertP
daszczyk pisze:Ciśnienia nie sprawdzałem, ale koncówki mam napewno zurzyte bo kopci na czarno jak smok jak sie depnie.
daszczyk czy bierze przy okazji olej ?
i pytanie chyba też do innych, jakoś mnie zamurowało .... :otepienie:
czy to może powodować większe zużycie paliwa ? - raczej tak? a kopci chyba
raczej ze złych ustawień ... :otepienie:
i branie oleju może być też z powodu wtrysków ? - to chyba nie ... :otepienie: