[Mk3TDI1Z] Dźwiek jakby wydech przenosił drgania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
[Mk3TDI1Z] Dźwiek jakby wydech przenosił drgania
Mam pytanie, bo czasem mnie to irytuje przy obrotach około 1800 spod auta (napewno nie silnika) wydobywa się taki metaliczny dźwięk, mam wrażenie jakby wydech drgał, był źle podpięty i przenosił drgania na auto, patrzyłem już na cały wydech ja i mechanik, nie widzą nieprawidłowości, a jednak dźwięk się wydowbywa- postanowiłem napisać, bo może ktoś przerabiał już coś podobnego???
Dźwięk powstaje w pewnym zakresie obrotów 1800/1900 po czym zanika, powoduje uczucie takiego rezonansu...
Dźwięk powstaje w pewnym zakresie obrotów 1800/1900 po czym zanika, powoduje uczucie takiego rezonansu...
Pozdrawiam.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Mam tez tak u siebie. Ja wymieniam lacznik elastyczny a do tego robie na dniach wydech przelotowy. U mnie czasami czuc tez spaliny wewnatrz i mozliwe ze kat jest do tego zapchany. Za 3tyg bede juz po "operacji" wiec bede mogl powiedziec jak z poprawa.
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Co znaczy wydech przelotowy?? Napisz czy sie poprawiło po tych zabiegach proszę, a katalizator podobno łatwo sprawdzić czy jest ok kiedyś na forum czytałem, że przykłada się rękę przy wydechu i jak czuć drgania to jest ok. u mnie czuć już sprawdzałem
U mnie też czuć spaliny w środku ale tylko jak cofam a to chyba normalka
Pozdro.
U mnie też czuć spaliny w środku ale tylko jak cofam a to chyba normalka
Pozdro.
Pozdrawiam.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
To znaczy ze spaliny sobie leca od kolektora az do wylotu bez zadnych oporow - poprostu pusta jedna rura idaca do ostatniego tlumika ktory tez jest przelotowy.krystek007 pisze:Co znaczy wydech przelotowy??
Jak zrobie to opiszeNapisz czy sie poprawiło po tych zabiegach proszę
O tym sposobie nie slyszalem, trzeba go wyjac i zobaczyc pod swiatlo czy cos przebija czy juz calkiem zaslepiony..a katalizator podobno łatwo sprawdzić czy jest ok kiedyś na forum czytałem, że przykłada się rękę przy wydechu i jak czuć drgania to jest ok. u mnie czuć już sprawdzałem
No i u mnie nie ma juz zadnych drgan. Najpierw pozbylem sie dziwnych odglosow pod maska, lozyska i jakies plastiki w alternatorze wymienione na nowe. Wykrecilem kata, wywalilem cala ceramike, wstawilem ponownie i luzik. W srodku auta cicho jak w benzynie, nic nie trzesie. Kawalek ceramiki sobie latal w kacie i powodowal rezonans calego wydechu. Oczywiscie auto dostalo kopa na pierwszych biegach od najnizszych obrotow.. Przelotowy wydech bylby jednak za glosny na dluzsza mete.
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Hmmm czyli wybebeszyłeś kata tylko? ile Cie to kosztowało jesli można wiedzieć? bo wiem, ze wnetrze kata jest dosyć wartościowe (wewnątrz ta platyna...) zastanawiam się na wyjęciem środka, na moje oko powinienem być jeszcze do przodu z kasą po takiej operacji ktoś na forum pisał, że koszt wybebeszenia około 40zł a środek kata 90zł
Pozdrawiam.
- specWROC
- (()())G.O.L.F.(()())
- Posty: 966
- Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
u mojego ojca w B3 po wyjęciu kata i pozostawieniu obudowy....zaczęły pojawiac sie takie drgania wlasnie nie z silnika tylko jakby spod recznego czy jakos tak....trzeba bylo pojechac do tłumikarza on podłożył pod tłumik jakąś gume i podziałało:)))))oczywiscie wpierw niepotrzebnie wymienilismy poduszke pod silnikiem:)
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Wybebeszenie kosztowalo mnie 30 minut pracy wlasnymi rekoma. Pol roku temu wymienilem poduszke pod skrzynia (pozostale dwie byly ok) i rezonans nie ustal. Po wywaleniu kata jest cool. Nie ma juz takiego wycia na kazdym biegu przy 2200 obr jak bylo do tej pory. Do tego na kazdym biegu no problem sie V rozkreca.. Na 5 przyspiesza jak na 3 biegu Po wywaleniu srodka z kata wstaw go z powrotem, przejedz sie na trasie i jesli dzwieki jakies nie beda ci pasic zawsze mozesz w miejsce kata dac zwykla rure. U mnie akurat nie bylo to potrzebne chociaz bylem wstepnie umowiony juz ze spawaczem. No i w srodku auta jest ciszej. Nie ma juz na jalowym walenia wlasnie pod recznym - takie "dududududu". Wnetrze kata bedzie jutro zwazone i wystawione na allegro.
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Grzesiekk1982, na 100% wydech, poduszki sa ok.
Gitner, a mógłbyś opisac pokrótce jak to zrobiłeś? czy do wyciągnięcia środka trzeba rozpołowić kata?, czy przez dziurę da się wszystko wyjąć? i samo zdjęcie kata... i potem założenie to chyba spawanie nie? bo piszesz, że byłeś tylko wstepnie umówiony ze spawaczem, sam spawałeś?
Gitner, a mógłbyś opisac pokrótce jak to zrobiłeś? czy do wyciągnięcia środka trzeba rozpołowić kata?, czy przez dziurę da się wszystko wyjąć? i samo zdjęcie kata... i potem założenie to chyba spawanie nie? bo piszesz, że byłeś tylko wstepnie umówiony ze spawaczem, sam spawałeś?
Pozdrawiam.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Kat jest przykrecony z obu stron do rur wydechowych. Wykrecasz go. Od strony turbiny sa 3 sruby, od stony konca auta 2 sruby. Przyda sie WD40. Z jednej strony do kata jest przyspawana rura ok 40cm, z drugiej strony jest szeroki otwor przez ktory spokojnie mozesz go dziabac. Co wykruszysz to odwracasz i sypiesz. I tak caly czas az cala ceramika wyleci. Potem przyjrzysz sie z tej szerszej strony czy na sciankach wewnatrz puszki jest taka jakby biala wata. Srubokretem plaskim oderwiesz ja od scianek puszki i tyle. Ja jeszcze przedmuchalem go sprezarka. Potem wstawiasz calosc ponownie do auta, przykrecasz sruby i smigasz. Tylko nie gazuj go w garazu bo na poczatku leci mnostwo sadzy. Ja o tym zapommnialem a siedzac w kanale kazalem braciakowi dac przygazowe na maxa. A co do spawania. Mialem zamiar wspawac zamiast kata sama rure gdyby byl za glosny wydech (czasami tak jest), ale po testach na trasie zrezygnowalem, stad wzmianka o spawaczu. Niektorzy wspawuja w pusta puszke rure, niektorzy zamiast kata od razu daja rure, ale ja narazie zostalem przy tym jak wyzej. Zanim ruszylem kata najpierw sprawdzalismy poduszki, tlumiki i wyeliminowalismy rozne piski i stuki spod maski (alternator).krystek007 pisze:Gitner, a mógłbyś opisac pokrótce jak to zrobiłeś? czy do wyciągnięcia środka trzeba rozpołowić kata?, czy przez dziurę da się wszystko wyjąć? i samo zdjęcie kata... i potem założenie to chyba spawanie nie? bo piszesz, że byłeś tylko wstepnie umówiony ze spawaczem, sam spawałeś?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Aby lacznik nie spelnial wymagan, musialby byc powypalany. U mnie wciaz jak nowka i nawet koloru nie stracil No ale oczywiscie nie przecze ze nalezy go sprawdzic - sam to uczynilem..Corvax pisze:ja bym zaczol od lacznika elastycznego - po takim przebiegu na pewno juz nie spelnia swojej funkcji
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- krystek007
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości