Strona 1 z 2

[mk3] chip do silnika 1,9tdi

: pn paź 16, 2006 16:32
autor: di4blos
Witam

chce zakupic sobie ten chip: http://www.allegro.pl/item133200386_chi ... 10_km.html

bedzie on pasowal do mojego silnika. Mam golfa ze stycznia 96roku poczatkowe nr silnika to 1Z. Jak ten nie pasuje to ktory by pasowal??

: pn paź 16, 2006 17:11
autor: aw69
to jest box zakladany na pompe wtryskowa. Bedzie pasowal aczkolwiek odradzam. Zrob sobie porzadny program u tunera.

: pn paź 16, 2006 20:37
autor: krystek007
Przepraszam, że się podepnę pod pytanie, co do tego chipa gośc piszę że mniejsze spalanie, czy to mozliwe??? przecież nie ma nic za darmo, więcej mocy większe spalanie chyba nie?

: pn paź 16, 2006 20:59
autor: Gitner
krystek007 pisze:Przepraszam, że się podepnę pod pytanie, co do tego chipa gośc piszę że mniejsze spalanie, czy to mozliwe??? przecież nie ma nic za darmo, więcej mocy większe spalanie chyba nie?
Ja bez chipa na trasie osiagam 4.3 przy sredniej 90km/h.. Ogolnie zmiana map powoduje zmniejszenie spalania ale przy spokojnej jezdzie, jesli depniesz to i spalisz.. gumy i wajche ;)

Pozdro
Gitner

: pn paź 16, 2006 21:04
autor: di4blos
a ten chip http://www.allegro.pl/item134310450_pow ... _mocy.html moze cos mi to spieprzyc w samochodzie?? oplaca sie to kupic?? bo zmiana u tunera to trzeba liczyc 1000zl a tyle mi szkoda...


co myslicie o tym: http://www.allegro.pl/item133033205_chi ... wagen.html

: pn paź 16, 2006 21:15
autor: cowboy
Gitner pisze:Ogolnie zmiana map powoduje zmniejszenie spalania ale przy spokojnej jezdzie
a moje spostrzezenia sa takie że przy takiej samej jezdzie po zmianie programu (tzw. wirusie) spalanie jest minimalnie mniejsze...być może wynika to z podniesienia momentu...

tylko że juz nie ma takiej samej jazdy... auto ucieka spod dupy więc na poczatku trudno się opanowac :P :bigok:

: pn paź 16, 2006 21:41
autor: rob555
Zal Ci kasy na program ale jak sobie dziurki w tlokach wypalisz to bedziesz wiecej bulic.
Takie "chipy" sa dobre gdy auto swieze i ma pelna sprawnosc osprzetu. Jak cos zacznie nawalac np nieszczelnosc w dolocie to mozesz szpryce upalic.

: wt paź 17, 2006 15:21
autor: kupszczelisty
ten box to przecież nic innego jak opornik w tej obudowie, ktoś tu na forum kiedyś pokazywał, to jak już chcesz boxa to sobie sam wlutuj opornik i będziesz miał chip za 1zł

: wt paź 17, 2006 16:22
autor: woyteck
tutaj był temat odnosnie opornikow:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ght=tuning

: pt paź 27, 2006 15:17
autor: twardy
snurek1 pisze: Ja jeżdżę Borą 90 KM i mi to w zupełności wystarcza ! Pozdrawiam !
A mi nie :)
Poczytaj ten temat który podał Ci woyteck, może sprawdzisz czip za 1 grosz :)
Pozdrawiam.

: pt paź 27, 2006 15:23
autor: research1
Za 850zł zrobiłem chiptuning silnika (na około 118km) i zamonotowałem wtryski od silnika AFN. Więc jak za taką kase to bardzo mi sie opłaciło. Robił mi to mechanik z serwisu VW, więc sie nie obawiam ze coś się spierdniczy. Chipa mam juz około 8 miesiecy i zadnych problemów nie ma. Autko jezdzi super. Nie wiem ile ma KM po założeniu tych lepszych wtrysków ale myśle ze coś kolo 125 bedzie. Na A4 wyciagnąłem (w lato) 205 km/h, wynik chyba całkiem przyzwoity i to na oponach 205/50/15.

: pt paź 27, 2006 16:01
autor: tchopz
Kilka postów wyżej ktoś podał linka do mojego tematu odnośnie tuningu opornikiem.

Więcej wiedzy na ten temat posiada urzytkownik DZIECHU i to on zainspirował mnie do tej przeróbki.

Natomiast patrząc na te boxy na allegro to wydaje mi się, że to właśnie dokładnie to samo co wstawienie opornika tylko, że ładnie opakowane plastikiem i z oryginalnymi wtyczkami sterownika pompy paliwa.

Ja to u siebie zrobiłem w ten sposób, że kable poprowadziłem do kabiny i tu zainstalowałem potencjometr i przełącznik. Po testach potencjometr ustawiłem na 350 ohmów. Dodatkowo trzeba policzyć około 50 ohmów oporu kabla, bo dość długi jest. Przy takich ustawieniach przyrost mocy jest wyraźnie odczuwalny. Auto nie dymi, a przynajmniej ja tego nie zauważyłem.
Przełącznik jest po to, żeby korzystać z dodatkowej mocy tylko kiedy jej potrzeba (wyprzedzanie). Po pierwsze nie mam 100% pewności czy ciągłe działanie w ten sposób nie będzie miało złego wpływu na silnik. Po drugie dodatkowa moc zachęca do ciśnięcia a to zwiększa spalanie (w końcu ta moc pochodzi ze zwiększonej dawki paliwa).

Podsumowując koszty:
Kabel 5metrów dwużyłowy, przełącznik, potencjometr 2kohmy = 3,20 PLN

Są więc conajmniej dwa powody żeby nie kupować takiego boxa:
- da się to samo osiągnąc za mniejsze pieniądze,
- zarówno tańszy (potencjometr) jak i droższy (box) sposób może nie być do końca bezpieczny.

Ja się nie boję :)

: pt paź 27, 2006 16:15
autor: twardy
tchopz pisze:Ja się nie boję
I ja chyba sprubuję :)
Jezeli nie bedzie sie jezdziło cały czas na zwiekszonej dawce to chyba nic sie nie powinno stać. :bigok: