Kilka postów wyżej ktoś podał linka do mojego tematu odnośnie tuningu opornikiem.
Więcej wiedzy na ten temat posiada urzytkownik DZIECHU i to on zainspirował mnie do tej przeróbki.
Natomiast patrząc na te boxy na allegro to wydaje mi się, że to właśnie dokładnie to samo co wstawienie opornika tylko, że ładnie opakowane plastikiem i z oryginalnymi wtyczkami sterownika pompy paliwa.
Ja to u siebie zrobiłem w ten sposób, że kable poprowadziłem do kabiny i tu zainstalowałem potencjometr i przełącznik. Po testach potencjometr ustawiłem na 350 ohmów. Dodatkowo trzeba policzyć około 50 ohmów oporu kabla, bo dość długi jest. Przy takich ustawieniach przyrost mocy jest wyraźnie odczuwalny. Auto nie dymi, a przynajmniej ja tego nie zauważyłem.
Przełącznik jest po to, żeby korzystać z dodatkowej mocy tylko kiedy jej potrzeba (wyprzedzanie). Po pierwsze nie mam 100% pewności czy ciągłe działanie w ten sposób nie będzie miało złego wpływu na silnik. Po drugie dodatkowa moc zachęca do ciśnięcia a to zwiększa spalanie (w końcu ta moc pochodzi ze zwiększonej dawki paliwa).
Podsumowując koszty:
Kabel 5metrów dwużyłowy, przełącznik, potencjometr 2kohmy = 3,20 PLN
Są więc conajmniej dwa powody żeby nie kupować takiego boxa:
- da się to samo osiągnąc za mniejsze pieniądze,
- zarówno tańszy (potencjometr) jak i droższy (box) sposób może nie być do końca bezpieczny.
Ja się nie boję