Strona 1 z 3

[mk3] ile czasu nagrzewa sie TDI 90km..??

: pt paź 13, 2006 13:38
autor: marcin-noe
Witam wszystkich forumowiczy.. :D
Podejżewam u siebie awarię termostatu (cały czas otwarty bo dolny przewod sie nagrzewa) i stad pytanie aby nabrać pewności -ile czasu przy obecnej pogodzie ,podczas normalnej jazdy bez korków zajmuje zimniemu TDI ze sprawnym termostatem nagrzenie sie do temp. roboczej (90 stopni)...?
Z góry dziekuje za pomoc.. :D
P.S.Dzięki forum wiem juz ze jesli termostat to (wahler -temp.otwarcia 87 stopni) jest chyba najlepszy.

: pt paź 13, 2006 13:41
autor: Gitner
U mnie potrzeba ok 7km normalnej jazdy i potem trzyma caly czas 90C.

Pozdro
Gitner

: pt paź 13, 2006 13:42
autor: cowboy
w korkach wcale nie mujsi sie najszybciej rozgrzewac - najszybciej rozgrzewa sie pod obciązeniem..

przy normalnej jeździe po mieście 90 stopni osiąga po około 5 km..

do 70 powoli a potem juz szybko łapie 90

: pt paź 13, 2006 14:18
autor: GSOWIEC
Termostat to koszt około 30-40 zł, ale pytaj tylko o WAHLERA, proponują czasem jakieś francuskie, jednak bywa z nimi różnie. Roboty nie za dużo, przy okazji można wymienić chłodziwo jeśli jest potrzeba...

: pt paź 13, 2006 15:11
autor: marcin-noe
Dzięki wielkie -wasze odpowiedzi POMOGŁY mi nabrac pewności ze termostat walnął.

: pt paź 13, 2006 15:16
autor: Pruszkowiak
cowboy pisze:w korkach wcale nie mujsi sie najszybciej rozgrzewac - najszybciej rozgrzewa sie pod obciązeniem..

przy normalnej jeździe po mieście 90 stopni osiąga po około 5 km..

do 70 powoli a potem juz szybko łapie 90
Dokładnie.U mnie jest tak samo. :grin:

: pt paź 13, 2006 15:17
autor: Gitner
Ja wymienialem zaraz po kupnie auta, dochodzil do 70C niewazne czy korek czy trasa, po wymianie (od razu wlalem nowy plyn chlodniczy - polecam Dynagel 2000) problem zniknal - minelo juz 2 lata od wymiany i jest oki.

Pozdro
Gitner

: pt paź 13, 2006 21:20
autor: Grzesiekk1982
Jak jadę pod górę (wyjazd z Przemyśla na Rzeszów) to 4 km od domu ma pełną temperaturę. Tak jak cowboy mówi zależy pzede wszystkim od obciążenia silnika, a nie od odległośći.

: sob paź 14, 2006 11:50
autor: BruceLee30
jak temp. na zewnatrz spadnie do ok -5 wypadalo by sprawdzic swiece zarowe ktore dogrzewaja uklad chlodzenia, oraz bezpiecznik na sterowniku ktory znajduje sie na podszbiu po lewej stronie

: sob paź 14, 2006 15:47
autor: woyteck
5-6minut po miescie,tak jak pisza koledzy

: sob paź 14, 2006 17:08
autor: ZagorTDI
5-7 km.. mniej wiecej...

: sob paź 14, 2006 22:02
autor: Keff
mój trzyma temp miedzy 70 a 85, czy to jest optymalna temperatura pracy silnika ? czy powinien sie martwic że cos jest nie tak ? dodatkowo mam właczone ogrzewanie wnętrza...przez lato to i niekiedy w korku 100 miał...ale jak zimą bede mial 70 to też nie dobrze zdaje sie

: ndz paź 15, 2006 09:27
autor: Ars
hmm a jak moj trzyma 70 caly czas ??? bo chodzi tu o temp. plynu chlodniczego tak ?? na wskazniku mam 70.... czasami jak go pobujam to 80... latem w korku jak stalem to bylo i 90 ale to po dlugiejj trasie

: ndz paź 15, 2006 10:39
autor: krystek007
Z tego co wiem wskazówka zawsze powinna być na 90 i ani mniej ani wiecej podczas normalnej jazdy oczywiście. Przy dużych obciążeniach może się podnieść, ale 70 cały czas to chyba coś nie tak.