Strona 1 z 2

[MK3 AFN] nie ciagnie

: czw paź 12, 2006 22:25
autor: tespis
Witajcie koledzy.
Jak w temacie. Przestaje ciagnac po przekroczeniu 120 lub na wysokich obrotach. Zalacza sie tryb awaryjny i musze wylaczyc i wlaczyc go. Bylem podlaczyc go do kompa. Zaplacilem 60zl i koles stwierdzil ze jest zbyt duze cisnienie doladowania i powiedzial ze moge zregenerowac turbine (od 900zł do 1100zł). To jest jedyna opcja? Da sie to jakims domowym sposobem zrobic bo z kasa cienko chwilowo. Mam mk3 1.9 tdi 110 KM
Pozdrawiam

: czw paź 12, 2006 22:33
autor: ccinekk
Przyczyn może być wiele. Niekoniecznie to turbo, pojedź do jakiegoś specjalistycznego zakładu. Na Śląsku masz oddział Mastersa w KAtowicach. Tam dadzą Ci 100% odpowiedź i usuną usterkę. Może to być zawór n75, przepływomierz i kilka innych rzeczy. Nie skreslałbym od razu turbiny, a regeneracja za 1k pln to dość sporo i można wyrwać za tą kasę używkę z jakiegoś mocniejszego 130pd.

Re: nie ciagnie

: czw paź 12, 2006 22:52
autor: leo...
tespis pisze:Witajcie koledzy.
Jak w temacie. Przestaje ciagnac po przekroczeniu 120 lub na wysokich obrotach. Zalacza sie tryb awaryjny i musze wylaczyc i wlaczyc go. Bylem podlaczyc go do kompa. Zaplacilem 60zl i koles stwierdzil ze jest zbyt duze cisnienie doladowania i powiedzial ze moge zregenerowac turbine (od 900zł do 1100zł). To jest jedyna opcja? Da sie to jakims domowym sposobem zrobic bo z kasa cienko chwilowo. Mam mk3 1.9 tdi 110 KM
Pozdrawiam
powiedz gościowi żeby wziął koło i pier@38ął się w czoło ... za 1100,- qpisz nówkę sztukę - przeszukaj allegro - wyciągnięcie - rozebranie i złożenie turbiny to max 400 pln za tyle oplaca się robić/zapłacić za robociznę

99,9% że turbina niedomaga - trzeba tylko sprawdzić gdzie ją boli - czy kierownice czy gruszka podciśnienia - przeladownie wskazuje bardziej na kierownice ...

: pt paź 13, 2006 01:37
autor: Adamm
przeladowanie moze tez byc powodem usterki sterowania turbina

powiedzial Ci mechanik jaki masz dokladnie blad? czy chcial Cie naciagnac na regeneracje turbiny za 1000zl a w rzeczywistosci moze Ci wymienilby wezyk za 5zl

dowiedz sie jaki dokladnie to byl blad

moze to byc wezyk od zaworu sterujacego turbina
zawor sterujacy turbinalub pare innych rzeczy, tyle ze to sa najtansze rzeczy i najlatwiejsze do sprawdzenia :)

: pt paź 13, 2006 08:40
autor: cowboy
tespis, za 60 PLN to kupiłbyś kabelek VAG na Allegro, choć ja polecam VIAKENA na usb K+L 2x droższy...

potem zczytałbyś sobie błędy a przede wszystkim zrobiłbyś pomiary pod obciążeniem !!

moim zdaniem za czyszczenie turbiny dałbym max 300 PLN.. albo zrobiłbym to sam ..

prczyczyny mogą być różne:
- zapieczone kierownice spalin
- nieszczelność w układzie podcisnieniowym
- wadliwy zaworek n75

wiec konieczna diagnoza dynamiczna !!

za 1100 to mozna kupić turbinke od 130 silnika AWX (passat B5) która psuje prawie plug&play :)

: pt paź 13, 2006 16:19
autor: tespis
Nie powiedział jaki kod bledu. Podpial kompa posprawdzal i powiedzial ze za duze cisnienie bo powinno byc 1200 a jest 1500 czy jakos tak. Pytalem czy mozna zrobic diagnoze dynamiczna, powiedzial ze tak ale nie potrzeba bo jak za duze cisnienie to turbina. Powiedzial ze mozna zostawic auto na tydzien i zrobia to (sama regeneracja od 900zł do 1100zł, ciekawe za co jeszcze by sobie policzyli).
Radzicie najpierw wezyki powymieniac czy pojechac gdzies indziej na diagnoze? Przede wszystkim gdzie? Bo namiary na tego kolesia znalazlem u nas na forum. Jestem zły bo 60zł w plecy a nic konkretnego.

: pt paź 13, 2006 16:29
autor: Gitner
tespis pisze:Radzicie najpierw wezyki powymieniac czy pojechac gdzies indziej na diagnoze? Przede wszystkim gdzie? Bo namiary na tego kolesia znalazlem u nas na forum. Jestem zły bo 60zł w plecy a nic konkretnego.
Troche daleko ale polecam ci forumowicza Uysy z Lodzi.. Napewno wrocisz z zadowolona mina. Wielu zreszta potwierdzi.. Mozesz tez znalezc innego AFNa z twojego rejonu i podmienic zaworek czy turbo - ale to z VAGem trzeba..

Pozdro
Gitner

: pt paź 13, 2006 16:41
autor: melon77
Witam mialem podobne objawy w moim AFNie i okazalo sie ze kierownice sa zapieczone moze byc tez duzo innych przyczyn zanim wymienisz turbine to lepiej poszukaj dobrego doktora od TDI on stwierdzi co moze byc i pewnie bedzie kosztowac mniej niz wymiana
P.s Mi tez stwierdzili ze turbinka do wymiany a bylo inaczej i zaoszczedzilem kilkaset PLN pozdr

[ Dodano: Pią Paź 13, 2006 16:44 ]
Aha i mi tez przeladowywala VAG pokazywal za duze ciśnienie doładowania podejrzewam ze masz podobnie jak ja !!!!Wystarczy czyszczenie zadna regeneracja. A mechanik jak ja wyciagnie to moze stwierdzic organoleptycznie czy sa luzy osiowe i wzdluzne i wtedy bedzie mozna stwierdzic czy ja trzeba regenerowac
Ja tez bylem u kilku a tylko 1 okazal sie mistrzem TDI

: pt paź 13, 2006 23:50
autor: MaReEK
Gitner pisze:Troche daleko ale polecam ci forumowicza Uysy z Lodzi.. Napewno wrocisz z zadowolona mina. Wielu zreszta potwierdzi..
Potwierdzam. :bigok:

: sob paź 14, 2006 10:05
autor: tespis
Łódź jest ponad 200km ode mnie ale jeśli serio koles wszystko mi powie pojade.
To jest gosc od nas z forum? Jakies namiary macie? Poza tym drogi jest?

: sob paź 14, 2006 11:54
autor: Gitner
tespis pisze:Łódź jest ponad 200km ode mnie ale jeśli serio koles wszystko mi powie pojade. To jest gosc od nas z forum? Jakies namiary macie? Poza tym drogi jest?
Jest forumowiczem, nie jest drogi, zagadaj do niego na GG 1537521, przy okazji Koni ci dolozy ;)

Pozdro
Gitner

Re: [MK3 AFN] nie ciagnie

: sob paź 14, 2006 23:28
autor: domek
Pora sprawdzic elektrozawory sa trzy. zazwyczaj pada czarny lub jasny(najblizszy i najdalszy) srodkowy z reguly jest ok. Najlepiej szrocik i pozyczyc na chwilke lub kolega wykreci :rotfl:

: pn paź 16, 2006 08:41
autor: cowboy
tespis, jak masz jakiś garaż i kanał, to może sam sobie wyczyścisz turbinke:

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html

nie jest to wielka filozofia ..

a potem wal do usyego :P

poruszaj sztangą od turbiny - ma płynnie (choć z oporem podchodzić do góry i szybko opadać) - po odpaleniu sztanga ma zostac wciągnięta do gruszki około 2cm po zgaszeniu szybko poada na dół

sprawdź to..

a tu masz foto sztangi:

Obrazek

: pt lis 03, 2006 12:00
autor: jaro_se
tespis,
No właśnie też tak miałem. Z tym że ja się męczyłem z tym pół roku. Myślałem że mnie szlak trafi. Co pojechałem do mechanika to była inna diagnoza to zawór n75, to przepływomierz, to komputer. Normalnie co wyjechałem od niego to autko jeździło cacy przez jakiś miesiąc dopóki nie złapało kolejnego błędu. Dobrze że załatwiłem N75 używke za 50zł, przepływomierz wziołem na podmiankę i okazało się że to nie to, a na zmianę komputera to się już nie dałem namówić. Więc pojechałem do ECUSOFT firmy tuningowej w Bielsku-Białej dałem 50zł i zrobiliśmy diagnozę dynamiczną koleś sprawdził przepływkę a jak przeszedł na pomiar turbiny to już wiedział co jest grane. Turbina dawała za duże ciśnienie i komputer wrzucał tryb awaryjny okazało się że łopatki są zapieczone. Więc dałem turbinę do regeneracji 400zł (wymiana łożysk, czyszczenie). No i jeżdże już jakieś 3 miechy i nic się nie dzieje. Został tylko uraz bo gdy wciskam pedał do podłogi to czekam aż włączy się tryb awaryjny ale narazie jest cacy.
tespis,
w naszych autkach jest turbina o zmiennej geometrii łopatek i często dzieje się tak że te łopatki się zawieszają bo zbiera się na nich nagar.
ZERKNIJ na turbinkę i poruszaj sztangą od turbiny jak ci mówi COWBOY
Powodem tego może być pałowanie silnika zanim rozgrzeje się do 90st i nagłe wyłącznie silnika zaraz po zatrzymaniu się (należy poczekać jakieś 30s, aż turbinka nieco odpocznie). Myślę że powodem może też być zapchany katalizator.
tespis,
Nie twierdzę że u Ciebie wystąpiła ta sama usterka co u mnie bo ja nie jestem znawcą silników TDI.
Wydaje mi się że jak auto łapie tryb awaryjny to trzeba go dobrze zdiagnozować a dopiero później zabierać się do naprawy. Diagnoza tylko DYNAMICZNIE bo tak na postoju podłączenie auta do kompa to nic nie daje chyba że sie trafi na jakiegoś kumatego mechaniora (ja nie trafiłem).
Wal do jakiejś firmy tuningowej co się zajmuje TDI tam ci powiedzą co jest grane, może do MASTERSA».
Ja swoją turbinę dałem do regeneracji, nie chciałem kupować używki bo bałem się że trafię na jakąś lipną.
ŻYCZĘ SZYBKIEGO USUNIĘCIA USTERKI :bigok:
I MIŁeGO LATANIA AFN-em :pub: