tespis,
No właśnie też tak miałem. Z tym że ja się męczyłem z tym pół roku. Myślałem że mnie szlak trafi. Co pojechałem do mechanika to była inna diagnoza to zawór n75, to przepływomierz, to komputer. Normalnie co wyjechałem od niego to autko jeździło cacy przez jakiś miesiąc dopóki nie złapało kolejnego błędu. Dobrze że załatwiłem N75 używke za 50zł, przepływomierz wziołem na podmiankę i okazało się że to nie to, a na zmianę komputera to się już nie dałem namówić. Więc pojechałem do ECUSOFT firmy tuningowej w Bielsku-Białej dałem 50zł i zrobiliśmy diagnozę dynamiczną koleś sprawdził przepływkę a jak przeszedł na pomiar turbiny to już wiedział co jest grane. Turbina dawała za duże ciśnienie i komputer wrzucał tryb awaryjny okazało się że łopatki są zapieczone. Więc dałem turbinę do regeneracji 400zł (wymiana łożysk, czyszczenie). No i jeżdże już jakieś 3 miechy i nic się nie dzieje. Został tylko uraz bo gdy wciskam pedał do podłogi to czekam aż włączy się tryb awaryjny ale narazie jest cacy.
tespis,
w naszych autkach jest turbina o zmiennej geometrii łopatek i często dzieje się tak że te łopatki się zawieszają bo zbiera się na nich nagar.
ZERKNIJ na turbinkę i poruszaj sztangą od turbiny jak ci mówi COWBOY
Powodem tego może być pałowanie silnika zanim rozgrzeje się do 90st i nagłe wyłącznie silnika zaraz po zatrzymaniu się (należy poczekać jakieś 30s, aż turbinka nieco odpocznie). Myślę że powodem może też być zapchany katalizator.
tespis,
Nie twierdzę że u Ciebie wystąpiła ta sama usterka co u mnie bo ja nie jestem znawcą silników TDI.
Wydaje mi się że jak auto łapie tryb awaryjny to trzeba go dobrze zdiagnozować a dopiero później zabierać się do naprawy. Diagnoza tylko DYNAMICZNIE bo tak na postoju podłączenie auta do kompa to nic nie daje chyba że sie trafi na jakiegoś kumatego mechaniora (ja nie trafiłem).
Wal do jakiejś firmy tuningowej co się zajmuje TDI tam ci powiedzą co jest grane, może do MASTERSA».
Ja swoją turbinę dałem do regeneracji, nie chciałem kupować używki bo bałem się że trafię na jakąś lipną.
ŻYCZĘ SZYBKIEGO USUNIĘCIA USTERKI
I MIŁeGO LATANIA AFN-em