Strona 1 z 1
[All] BORA 1.9TDI 110 ASV Turbina, czy przepływka?
: śr paź 11, 2006 08:50
autor: bartiboro
Witam!
Po odpaleniu i ruszeniu, samochód w ogóle nie ma mocy. Wciskając gaz tak przy ok. 2 tys. obrotów nic się w sumie nie dzieje - prawie zero przyśpieszenia - nie slychać, żeby turbo pracowało. Po zgaszeniu i odpaleniu jest dobrze - przyspiesza i slychac delikatny gwizd turbo.
Szukałem na forum, że może to być spowodowane brakiem styku na przepływce, ale też mogą to być gorsze rzeczy
Chmurek nie rzuca. Nie dzieje się tak w trakcie jazdy tylko po odpaleniu od razu.
Przebieg 197tkm.
Jestem laikiem, więc gdzie sprawdzić kostkę od przepływomierza, ewentualnie jakieś inne symptomy?
Dzięki i pozdrawiam.
BARTI
Re: [All] BORA 1.9TDI 110 ASV Turbina, czy przepływka?
: śr paź 11, 2006 09:27
autor: RobertP
bartiboro pisze:Witam!
Po odpaleniu i ruszeniu, samochód w ogóle nie ma mocy. Wciskając gaz tak przy ok. 2 tys. obrotów nic się w sumie nie dzieje - prawie zero przyśpieszenia - nie slychać, żeby turbo pracowało. Po zgaszeniu i odpaleniu jest dobrze - przyspiesza i slychac delikatny gwizd turbo.
Szukałem na forum, że może to być spowodowane brakiem styku na przepływce, ale też mogą to być gorsze rzeczy
Chmurek nie rzuca. Nie dzieje się tak w trakcie jazdy tylko po odpaleniu od razu.
Przebieg 197tkm.
Jestem laikiem, więc gdzie sprawdzić kostkę od przepływomierza, ewentualnie jakieś inne symptomy?
Dzięki i pozdrawiam.
BARTI
napewno nie turbina !
możliwe że i przepływka a skąd taka diagnoza wskazana przez Ciebie ?
poczytaj na forum DIESLA
np. TUTAJ
na razie można wyeliminować przepływkę, chociaż możliwe ....
aha dobrze poszukaj w dziale diesla używając funkcji
SZUKAJ bo temat był nie raz ...
: śr paź 11, 2006 10:03
autor: bartiboro
Dobrze by było, żeby to nie turbina
Tylko się zastanawiam, czemu jej nie słychać wtedy?
Czy jeśli chrzani coś przepływka to tak jest?
: śr paź 11, 2006 11:43
autor: RobertP
bartiboro pisze:Dobrze by było, żeby to nie turbina
Tylko się zastanawiam, czemu jej nie słychać wtedy?
Czy jeśli chrzani coś przepływka to tak jest?
nie słychać bo sterowanie komputera przechodzi w tryb awaryjny
po wyłączeniu autka powraca znowu do normalnej pracy aż osiągnie jakiś tam pułap obrotów i temperatury
i ta w kółko
musisz jechać gdzies i zrobić tzw. diagnozę
dynamiczną na VAGcom
to wiele pokaże, może zapchany kat ? a może zawór N75
poczytaj
TUTAJ
raczej taki sam przypadek jak Twój ...
i nie jest to raczej przepływomierz
: śr paź 11, 2006 14:57
autor: krystek007
Od przepływomierza nie wpada podobno w awaryjny, byłby cały czas słaby, niestety u mnie wymiana filtrów i N75 nic nie dała, u mnie wyskakuje na vagu zwarcie doB+ uszkodzony sterownik silnika, tak więc vag tu coś dziwnie pokazuje :-/ chyba najprościej byloby pożyczyć n75 na testy, potem myśleć dalej - zakaładam bartiboro że sprawdziłeś na początek wszystkie wężyki i filtry masz napewno ok?
: czw paź 12, 2006 11:24
autor: bartiboro
krystek007 pisze:Od przepływomierza nie wpada podobno w awaryjny, byłby cały czas słaby, niestety u mnie wymiana filtrów i N75 nic nie dała, u mnie wyskakuje na vagu zwarcie doB+ uszkodzony sterownik silnika, tak więc vag tu coś dziwnie pokazuje :-/ chyba najprościej byloby pożyczyć n75 na testy, potem myśleć dalej - zakaładam bartiboro że sprawdziłeś na początek wszystkie wężyki i filtry masz napewno ok?
Sprawdzilbym kostke ale nie wiem gdzie szukac przeplywki
Co do wezykow to na jakich sie skoncetrowac? Przejrzec wszystkie?
Zawor N75 jest gdzies przy filtrze powietrza, czy to jakies ustrojstwo podlaczone do wezykow?
Cala ta sytuacja z brakiem mocy zdarzyla mi sie tylko 2 razy od 2 m-cy i nie zadzialo sie to w trakcie jazdy, ze niby jest ok i nagle lipa, tylko od samego ruszenia po odpaleniu od razu byl slaby. Moze to po myjni bezdotykowej, wczesniej ktos pisal o podobnym przypadku.
Pozdro.
: czw paź 12, 2006 11:46
autor: cowboy
bartiboro pisze:Sprawdzilbym kostke ale nie wiem gdzie szukac przeplywki
Co do wezykow to na jakich sie skoncetrowac? Przejrzec wszystkie?
Zawor N75 jest gdzies przy filtrze powietrza, czy to jakies ustrojstwo podlaczone do wezykow?
przepływka jest w rurze od filtra powietrza - i tam jest wtyczka
filtr powietrza to taka czarna skrzynka po prawej stronie obok akumulatora
przejrzeć wszystkie wężyki szczegolnie od n75 do turbiny
n 75 to taki zaworek z białą główką obok przepływki zamocowany do komory silnika - od niego jeden wężyk idzie do turbinki, jeden do filtra powietrza a jeden do drugiego zaworka z czarną główką n18 który steruje zaworem recyrkulacji spalin EGR