[All] BORA 1.9TDI 110 ASV Turbina, czy przepływka?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

[All] BORA 1.9TDI 110 ASV Turbina, czy przepływka?

Post autor: bartiboro » śr paź 11, 2006 08:50

Witam!

Po odpaleniu i ruszeniu, samochód w ogóle nie ma mocy. Wciskając gaz tak przy ok. 2 tys. obrotów nic się w sumie nie dzieje - prawie zero przyśpieszenia - nie slychać, żeby turbo pracowało. Po zgaszeniu i odpaleniu jest dobrze - przyspiesza i slychac delikatny gwizd turbo.
Szukałem na forum, że może to być spowodowane brakiem styku na przepływce, ale też mogą to być gorsze rzeczy :(
Chmurek nie rzuca. Nie dzieje się tak w trakcie jazdy tylko po odpaleniu od razu.
Przebieg 197tkm.
Jestem laikiem, więc gdzie sprawdzić kostkę od przepływomierza, ewentualnie jakieś inne symptomy?

Dzięki i pozdrawiam.
BARTI



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [All] BORA 1.9TDI 110 ASV Turbina, czy przepływka?

Post autor: RobertP » śr paź 11, 2006 09:27

bartiboro pisze:Witam!

Po odpaleniu i ruszeniu, samochód w ogóle nie ma mocy. Wciskając gaz tak przy ok. 2 tys. obrotów nic się w sumie nie dzieje - prawie zero przyśpieszenia - nie slychać, żeby turbo pracowało. Po zgaszeniu i odpaleniu jest dobrze - przyspiesza i slychac delikatny gwizd turbo.
Szukałem na forum, że może to być spowodowane brakiem styku na przepływce, ale też mogą to być gorsze rzeczy :(
Chmurek nie rzuca. Nie dzieje się tak w trakcie jazdy tylko po odpaleniu od razu.
Przebieg 197tkm.
Jestem laikiem, więc gdzie sprawdzić kostkę od przepływomierza, ewentualnie jakieś inne symptomy?

Dzięki i pozdrawiam.
BARTI
napewno nie turbina !
możliwe że i przepływka a skąd taka diagnoza wskazana przez Ciebie ?
poczytaj na forum DIESLA
np. TUTAJ
na razie można wyeliminować przepływkę, chociaż możliwe ....
aha dobrze poszukaj w dziale diesla używając funkcji SZUKAJ bo temat był nie raz ...



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » śr paź 11, 2006 10:03

Dobrze by było, żeby to nie turbina :)
Tylko się zastanawiam, czemu jej nie słychać wtedy?
Czy jeśli chrzani coś przepływka to tak jest?



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr paź 11, 2006 11:43

bartiboro pisze:Dobrze by było, żeby to nie turbina :)
Tylko się zastanawiam, czemu jej nie słychać wtedy?
Czy jeśli chrzani coś przepływka to tak jest?
nie słychać bo sterowanie komputera przechodzi w tryb awaryjny
po wyłączeniu autka powraca znowu do normalnej pracy aż osiągnie jakiś tam pułap obrotów i temperatury
i ta w kółko
musisz jechać gdzies i zrobić tzw. diagnozę dynamiczną na VAGcom
to wiele pokaże, może zapchany kat ? a może zawór N75
poczytaj TUTAJ
raczej taki sam przypadek jak Twój ... :bigok: i nie jest to raczej przepływomierz :smoke:



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » śr paź 11, 2006 14:57

Od przepływomierza nie wpada podobno w awaryjny, byłby cały czas słaby, niestety u mnie wymiana filtrów i N75 nic nie dała, u mnie wyskakuje na vagu zwarcie doB+ uszkodzony sterownik silnika, tak więc vag tu coś dziwnie pokazuje :-/ chyba najprościej byloby pożyczyć n75 na testy, potem myśleć dalej - zakaładam bartiboro że sprawdziłeś na początek wszystkie wężyki i filtry masz napewno ok?


Pozdrawiam.

bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » czw paź 12, 2006 11:24

krystek007 pisze:Od przepływomierza nie wpada podobno w awaryjny, byłby cały czas słaby, niestety u mnie wymiana filtrów i N75 nic nie dała, u mnie wyskakuje na vagu zwarcie doB+ uszkodzony sterownik silnika, tak więc vag tu coś dziwnie pokazuje :-/ chyba najprościej byloby pożyczyć n75 na testy, potem myśleć dalej - zakaładam bartiboro że sprawdziłeś na początek wszystkie wężyki i filtry masz napewno ok?
Sprawdzilbym kostke ale nie wiem gdzie szukac przeplywki :)
Co do wezykow to na jakich sie skoncetrowac? Przejrzec wszystkie?
Zawor N75 jest gdzies przy filtrze powietrza, czy to jakies ustrojstwo podlaczone do wezykow?
Cala ta sytuacja z brakiem mocy zdarzyla mi sie tylko 2 razy od 2 m-cy i nie zadzialo sie to w trakcie jazdy, ze niby jest ok i nagle lipa, tylko od samego ruszenia po odpaleniu od razu byl slaby. Moze to po myjni bezdotykowej, wczesniej ktos pisal o podobnym przypadku.

Pozdro.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 12, 2006 11:46

bartiboro pisze:Sprawdzilbym kostke ale nie wiem gdzie szukac przeplywki :)
Co do wezykow to na jakich sie skoncetrowac? Przejrzec wszystkie?
Zawor N75 jest gdzies przy filtrze powietrza, czy to jakies ustrojstwo podlaczone do wezykow?
przepływka jest w rurze od filtra powietrza - i tam jest wtyczka
filtr powietrza to taka czarna skrzynka po prawej stronie obok akumulatora
przejrzeć wszystkie wężyki szczegolnie od n75 do turbiny
n 75 to taki zaworek z białą główką obok przepływki zamocowany do komory silnika - od niego jeden wężyk idzie do turbinki, jeden do filtra powietrza a jeden do drugiego zaworka z czarną główką n18 który steruje zaworem recyrkulacji spalin EGR

:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości