Strona 1 z 2

[MK4 1.9 TDI] Problem z silnikiem

: wt paź 10, 2006 19:04
autor: alunia822
Witam
Mam pytanie co do VW SILNIK 1,9 tdi 90KM przebieg auta okolo 107 tys km
pytanie kieruje do fachowcow i moze ktos mial juz podobny problem z takim objawem pracy silnika.

Moj pierwszy problem silnika:
Rano lub jak jest zimny silnik auto odpala praktycznie na strzal okolo 0,5 sec czyli nie zdazy praktycznie dobrze sie zakrecic silnik a auto juz pali, czyli jest super ...
A jak auto sie nagrzeje lub zrobi okolo 30 km to pozniej odpalenie auta trwa troche dluzej okolo 2-3sec nie wiem czy jest to normalne czy tak ma byc????? ale moze jest normalne przy 1,9 tdi 90km tak???
auto tak zachowuje sie mniej wiecej juz rok czasu ????

Moj drugi problem jest troche powazniejszy...
Wiec pisze co jest grane...
Jade okolo od 20 do 50 km dojezdzam np . do skrzyzowania wciskam sprzeglo redukuje bieg na luz i w tym momencie silnik zaczyna dziwnie sie zachowywac przez okolo 3-6 sec i moznaby to okreslic jakby sie lekko dusił przy czym obroty nie spadaja a ma sie takie wrazenie jakby za chwile mial zgasnac. Po zatrzymaniu auta wszystko wraca do normy, zaznaczam ze obroty silnika nie wariuja caly czas sa na 950 obrotow na luzie nie wiem z czym moze byc to zwiazane 2 miesiace temu auto mialo wymienione filtry powietrza paliwa itp, nie wiem czego to jest wina: paliwa, dolotu powietrza ,przeplywomierza ,nie wiem bardzo dziwny problem zaznaczam ze auto mam swoja moc i przyspieszenie i problem ten nie występuje za każdym razem kiedy dojezdzam do skrzyzowania .......

Prosze o pomoc i wszelkie wskazowki.

: wt paź 10, 2006 19:22
autor: jajko
Pierwszy problem to zrób u jakiegoś tunera korektę w sofcie dawki rozruchowej i będzie palił bez problemów. Oczywiście jeżeli tak to Ci przeszkadza, bo ogólnie TDI tak mają z pewnym przebiegiem.
Drugi to po prostu pada Ci dwumasowe koło zamachowe. Nowe ok.2500zł, jest zamiennik w komplecie, jednak nie dwumasowe, ale za to kosztuje 1000zł i podobno nie ma z tym żadnych problemów.
Ogólnie wszystkie te odpowiedzi mogłaś znaleźć w "Szukaj". :panna:

: wt paź 10, 2006 19:47
autor: Igor1
z tym pierwszym bym sie nie martwił wiele osób tak ma można to skorygować na programie, a drugie jak na jałowym to witam w klubie- koło dwumasowe, kup zamiennik valeo juz nie dwumasowy ale spełnia taką funkcje to dobra firma i sie juz nie psuje ale komlet ze sprzegłem jak kolega pisał 1000zł ale juz zapomnisz o tym.

: wt paź 10, 2006 19:57
autor: granite
jajko pisze:Pierwszy problem to zrób u jakiegoś tunera korektę w sofcie dawki rozruchowej i będzie palił bez problemów. Oczywiście jeżeli tak to Ci przeszkadza, bo ogólnie TDI tak mają z pewnym przebiegiem.
Nie moge się zgodzić z opinią, że TDI tak już mają. Podobno w moim przypadku był sporo za wcześnie ustawiony początek tłoczenia(co powoduje identyczne objawy) i nie potrzebna była żadna kosztowna korekta softu :bigok:

odsyłam również do podobnego tematu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

: wt paź 10, 2006 20:57
autor: jajko
Tak, tylko że u Ciebie wystąpiło to po zmianie paska rozrządu, a tu takich informacji nie mamy.
A ogólnie w wyniku zużywania się układu wtryskowego i zapłonowego TDI tak mają. Po pewnym czasie w mniej lub bardziej uciążliwy sposób zaczyna się to objawiać. :pub:

: wt paź 10, 2006 21:14
autor: alunia822
Igor1 pisze:z tym pierwszym bym sie nie martwił wiele osób tak ma można to skorygować na programie, a drugie jak na jałowym to witam w klubie- koło dwumasowe, kup zamiennik valeo juz nie dwumasowy ale spełnia taką funkcje to dobra firma i sie juz nie psuje ale komlet ze sprzegłem jak kolega pisał 1000zł ale juz zapomnisz o tym.
A czy to jest powazny problem pytam o kolo dwumasowe?? Czy moze mi sie cos stac z autem czy musze juz natychmiast kupowac ten zamiennik??? Prosze pomozcie, bo sie zmartwilam;(

: wt paź 10, 2006 21:18
autor: Igor1
no powoduje to dyskomfort który zaobserwowalaś i bedzie sie to poglębiać ale na razie można jeżdzić był ten problem nawet opisany w czasopiśmie MOTOR odnośnie silników TDI volkswagena i tego koła, ponoć nie warto regenerować tylko zamienić na ten zamiennik.

: wt paź 10, 2006 21:40
autor: alunia822
:grin: Dziękuję bardzo serdecznie wszystkim, którzy mi pomogli i pozdrawiam :okej:

: śr paź 11, 2006 02:01
autor: leo...
Igor1 pisze:z tym pierwszym bym sie nie martwił wiele osób tak ma można to skorygować na programie, a drugie jak na jałowym to witam w klubie- koło dwumasowe, kup zamiennik valeo juz nie dwumasowy ale spełnia taką funkcje to dobra firma i sie juz nie psuje ale komlet ze sprzegłem jak kolega pisał 1000zł ale juz zapomnisz o tym.
nowy 2masowiec sachsa to wydatek rzędu 1450 pln ... zamiennik jednomasowy przeniesie cały moment bezpośrednio z wału na tarczę - przy 90 KM nie powinno to stanowić problemu - ale przy silniejszym sofcie :hmm:

: śr paź 11, 2006 07:22
autor: Igor1
Masz racje ale jak wymieniasz już 2 raz 2 masowiec w ciągu 2 lat to masz i też dosyć a różnicy w komforcie ZERO wszystko tak samo tylko się już nie pie....szy i wrescie spokój - wreszcie szwagra namówiłem

: czw paź 11, 2007 20:04
autor: szatanek
Witam, temat juz stary ale ja zapytam jak sie ma ten zamiennik Valeo w silniku 110KM AFN?? Tez mozna go bez problemu zakładać? Nie pogorszy sie komfort jazdy i czy nie padnie szybciej, 235 Nm to juz sporo, jak myslicie ?

: czw paź 11, 2007 20:11
autor: yosef99
Witam. Ja mam golfa IV ALH z 98 roku i dzisiaj pewien fachowiec powiedział mi że pierwsze TDI nie miały jeszcze koła dwumasowego tylko jednomasowe... czu ktoś może to zdementować? ;]

: czw paź 11, 2007 20:40
autor: Tomallus
Twój fachowiec ma rację. Pierwsze TDI nie miały dwumasu.

: pt paź 12, 2007 14:56
autor: mg-maciek
a tak co do dwumasówki to czy już ktoś montował to w swoim tdi np. w AJM 115km z 6 biegową skrzynią bo ciągle nie dowierzam że ten zamiennik jest całkiem bezpieczny
dwumasówki nie wymyślili głaby z garażu tylko po coś to jest (kto czytał to wie po co) tylko poprostu jest nie dopracowane
szczerze mówiąc to nie mogę znaleść zastępczej dwumasówki do AJM może jeszcze za słabo szukałem ale na allegro nie widzę :crazy: