Golf mkII 1,6td (JR) problem z mocą

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Golf mkII 1,6td (JR) problem z mocą

Post autor: piow11 » pn paź 09, 2006 18:32

Mam problem z moim golfem a mianowicie z silnikiem. Wydaje mi sie ze jest słaby. Turbo jest po regeneracji, nowa głowica, nowe panewki na wale korbowym, nowe zawory, wymienione pierścienie.Wszystko to wymienione około pół roku temu.Prędkość max jaką udało mi się uzyskać to 150km/h. Zauważyłem ze wężyk z kolektora do pompy z grzybkiem miałem przerwany i mam pytanie czy może to być spowodowane osłabieniem silnika.Wymieniłem ten wężyk ale nie sprawdzałem jeszcze prędkości max.Napiszcie jakie prędkości max taki typ silnika uzyskuje.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn paź 09, 2006 20:01

piow11 pisze:Zauważyłem ze wężyk z kolektora do pompy z grzybkiem miałem przerwany i mam pytanie czy może to być spowodowane osłabieniem silnika.
pewnie, ze tak. Wpisz w wyszukiwarke LDA i poczytaj jak dziala ten "grzybek". W skrócie chodzi o to, że wraz ze wzrostem cisnienia doladowania podnosi dawke paliwa to po pierwsze. A po drugie majac przerwany ten wezyk, cisnienie ktore pompowala turbina uciekalo w atmosfere...


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn paź 09, 2006 21:17

taki typ silnika uzyskuje 200 km/h :)...dziwne pytanie postawiłeś...obciążony, nieobciążony, na jakim odcinku, i tak dalej. układ musi być szczelny, bez tego nie da rady


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » wt paź 10, 2006 11:39

I jeszcze jedno.Sprzęgło man od nowości nie wymieniane czasem troche szumi.Czy taki objaw może powodować osłabienie silnika?Przejmować sie tym czy nie?
am jeszszcze zamiar zmodyfikować tą pompe z grzybkiem.Czy samo skrócenie tej podkładki duża da bez podnoszenia ciśnienia turbo?Czy nie będzie przez to dymił bardziej?
Ostatnio zmieniony wt paź 10, 2006 11:51 przez piow11, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt paź 10, 2006 11:50

znaczy osłabienie, hmm jak bedziesz czuł że nie ciągnie, ślizga się i takie tam to pewnie osłabnie, natomiasy jakieś szumy ze sprzęgła w dwójkach to dośc popularne zjawisko


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » wt paź 10, 2006 11:52

Sprzęgło ciągnie dobrze , nie ślizga tylko mam czasem ten szum.

[ Dodano: 10 Paź 2006 11:57 ]
Wężyk z kolektora miałem doś długi okres przerwany, poprostu nie zauważyłem tego, cały czas myślałem ze ten silnik jest taki slaby, wczesniej ojciec nim jezdzil a on nie wiele zaglądał do niego.Z tego co przeczytałem na tym forum o tych silnikach to jestem w szoku jką moc mozna z nich wycisnąć i kusi mnie modyfikacja tego grzybka w pompie, napiszcie czy warto to zmodyfikowac.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt paź 10, 2006 12:49

jakby nie było warto to 30% postów w tym dziale by nie było :) poczytaj dokładnie i nie pytaj prosze "jak zwiększyć moc w TD"...


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

luki234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt lis 29, 2005 20:35
Lokalizacja: Debrzno
Kontakt:

Post autor: luki234 » śr paź 11, 2006 23:10

moje jr to 190 km/h , piekna sprawa jak na disla, ale mnie tez kusi zeby go troche podkrecic....no i coolerek, to chyba podstawa.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr paź 11, 2006 23:51

Ale czy przez ten trik nie wzrasta spalanie ??? nie dzieje sie coś z Turbina ??? przeciez napewno to tak jest dane bo wyliczona jest tam jakaś wytrzymałośc Sam sie zastanawiam nad tym ale chciałbym poznać najpierw wszystki minusy tego triku z membraną

Ile to macie zrobione ?? jak spalanie ?? Nic sie nie sypie nie przeciąza ?? Chyba szybciej przez to Turbinka siądzie tak nie ??

Nie wiem dlatego pytam :)



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » czw paź 12, 2006 00:26

Nie chce mi sie wierzyc ze tyle to pojedzie, ale mozliwe ze tak.Moj to teraz nie wiem ile pojdzie ale z przerwanym wężykiem to 150km/h było max.Zmieniłem wężyk no i sam nie wiem czy to coś dało bo nie mam na razie jak sprawdzić. Sprawdziłem tylko do trzeciego biegu i na dwójce 80 a na trójce około 115 a potem to mi asfaltu brakło ale mimo tego więce jak 115 na trójce to nie poleci.Nic nie przerabiałem w nim i nie wiem czy bede.Turbo jest po regeneracji ,ładnie świszcze ale dużą ma turbodziure i trza go na obrotach trzymać.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw paź 12, 2006 07:28

luki234 pisze:moje jr to 190 km/h , piekna sprawa jak na disla, ale mnie tez kusi zeby go troche podkrecic....no i coolerek, to chyba podstawa.
nie chciał bym się wymądrzać, ale jak czytam takie coś to mnie śmiech ogarnia. zwykły silnik, 70 KM, nic nie zmodyfikowane i prędkość max 30 km większa niż fabryczna. nie daje ci to do myślenia, że nasze - czytaj zaprzala, ventila, mój, rapixa i jeszcze kilka innych mają problem żeby pojechać 200 a są zdecydowanie mocniejsze ?? a twój zwykły 190...jak założysz IC, zwiększysz dawkę, zmodyfikujesz membranę i przerobisz pompe to 220 jak nic powinien iść...wybacz, ale ja jakoś w to nie wierze. no chyba że mierysz jadąc z duuuużej górki


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

luki234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt lis 29, 2005 20:35
Lokalizacja: Debrzno
Kontakt:

Post autor: luki234 » czw paź 12, 2006 22:50

Cinek pisze:nie chciał bym się wymądrzać, ale jak czytam takie coś to mnie śmiech ogarnia. zwykły silnik, 70 KM, nic nie zmodyfikowane i prędkość max 30 km większa niż fabryczna. nie daje ci to do myślenia, że nasze - czytaj zaprzala, ventila, mój, rapixa i jeszcze kilka innych mają problem żeby pojechać 200 a są zdecydowanie mocniejsze ?? a twój zwykły 190...jak założysz IC, zwiększysz dawkę, zmodyfikujesz membranę i przerobisz pompe to 220 jak nic powinien iść...wybacz, ale ja jakoś w to nie wierze. no chyba że mierysz jadąc z duuuużej górki
moze i sie nie wymadrzasz, ja nie mam zamiaru nikomu udowadniac ze tyle jechalem, slepy raczej nie bylem i wiem co widzialem...moze poprostu mam dobry samochod he he...



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » pt paź 13, 2006 14:30

moze i sie nie wymadrzasz, ja nie mam zamiaru nikomu udowadniac ze tyle jechalem, slepy raczej nie bylem i wiem co widzialem...moze poprostu mam dobry samochod he he...[


A wiesz o tym że na skrzyni 4T (szybszej) przy 100km/h masz ok. 2450 obr/min?
.....co dla 200/h daje ok.4900obr. 190-4655 to poza zakresem pracy ciągłej.
Przeglądałeś kiedyś książkę? Dla 1,6 Td max. obroty których nie możesz używać więcej niż 10sek. to 5100 (do ustawień pompy)Do pracy ciągłej max. obroty to 4350.
Sądzisz że producent popełniłby taką gafę? Ja w to nie wierzę ,tak jak nie wierzę w Twoją prędkość ciężką do osiądnięcia w 1.8B (90ps) w Mk2.
Natomiast jedno wiem napewno licznik w Mk2 pokazujący właściwą prędkość w CAŁYM zakresie tarczy jest prawdziwym rarytasem.....Miałem już kilka i albo pokazywał dobrze do ok.80-100 a potem "zwalniał" ,albo odwrotnie.
Udanych pomiarów.



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » czw paź 19, 2006 14:19

Ostatnio zrobiłem 2.5tyś. kilometrów jadąc praktycznie cały czas.Auto było obciążone bagażami, troche był tył siadnięty.Prędkość max na autostradach to 145 i więcej nie pojechał.Nie wiem czy to wina błędnego odczytu prędkościomierza czy czegoś innego.Jestem w szoku mam już dość tego auta.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 49 gości