Strona 1 z 4

[mk2] Jak rozpoznać oznaczenie silnika ?? DALEJ NIE UStALONO

: pn paź 09, 2006 11:05
autor: To_mas
Od razu napisze dla tych co by sie chcieli tutaj popisać ze nr silnika jest nie czytelny !!!!! :P Więc szukam innej metody moze ktoś zna róznice ??

Wiem ze jest to TD 1.6 70 PS bo taką miał naklejke za kołem zamachowym !!:)) (chyba ze ktoś sobie jaja zrobił ze mnie :P :/(odpukać)

Tylko jak tak patrze to 70 PS to jest i JR i CY i MF i to chyba tyle ale który to moze być to nie mam pojęcia :////

Jak ktoś wie to prosze o pomocne wskazówki :D


Pozdro

: pn paź 09, 2006 16:00
autor: jezalb
oznaczenie jest w bagazniku na naklejce na sciance tylnej w okolicach lewej lampy. Przynajmniej u mnie tak bylo

: pn paź 09, 2006 16:10
autor: GSOWIEC
Oznaczenie i numer silnika jest wybity na bloku patrząc od przodu centralnie na środku pod uszczelką głowicy, przynajmniej w 1Z tak to jest umiejscowione... Inna sprawa, że czasami może on już być słabo widoczny jeśli silnik jest zakurzony itd... Szukajcie, a znajdziecie!

: pn paź 09, 2006 18:14
autor: Paweł NPI
jezalb pisze:oznaczenie jest w bagazniku na naklejce na sciance tylnej
Dokładnie tak jest. :bigok:

: pn paź 09, 2006 18:17
autor: To_mas
jezalb pisze:oznaczenie jest w bagazniku na naklejce na sciance tylnej w okolicach lewej lampy. Przynajmniej u mnie tak bylo
no i u mnie tez :PP tylko ze zmienilem D na TD wiec JP nie bardzo :P
GSOWIEC pisze:Oznaczenie i numer silnika jest wybity na bloku patrząc od przodu centralnie na środku pod uszczelką głowicy
to tez wiem :P ale własnie pisze ze u mnie jest zatarty :PP

: pn paź 09, 2006 19:07
autor: GSOWIEC
To_mas pisze:GSOWIEC napisał/a:
Oznaczenie i numer silnika jest wybity na bloku patrząc od przodu centralnie na środku pod uszczelką głowicy
to tez wiem ale własnie pisze ze u mnie jest zatarty P
Tzn. szlifierką ktoś go potraktował lub coś w tym stylu? :)
Jeśli nie to może przetrzyj blok szmatą nasączoną WD40 czy czymś podobnym, a nuż się ujawni szczęśliwy numerek?? :smoke:

Z drugiej strony "zatarty" może znaczyć po prostu nie do odczytania jak rozumiem??

: pn paź 09, 2006 20:08
autor: Krzylu
wklej fote to rozkminimy co ty zes zakupil

p.s jak wrazenia z jazdy ;)

: pn paź 09, 2006 22:42
autor: To_mas
GSOWIEC, No nie wiem czy slifierką czy papierem ściernym heh ale normalnie nie widać nic :// Sproboje jeszcze z WD40 moze coś to da ale wątpie:////



Krzylu, no wkleje foto przy najblizszej okazji :)) a jeśli chodzi o wrazenia z jazdy to ogromna roznica :D normalnie do 2 tyś to smiga 2 razy lepiej !! czuć to 70 PS :PP a jak sie Turbinka "włączy" to jest bajka :D:D i ten świst !!! nie ma nic bardziej przyjemnego dla uszu w klekociku jak świst turbinki :)):D

Ogolnie jestem bardzo zadowolony nbarazie bo nie mam z nim problemów i pali mi na dotyk wiec narazie jest super i oby tak zostało :D:D

: pn paź 09, 2006 22:59
autor: GSOWIEC
To_mas, a może w taki sposób uda się ustalić oznaczenie motoru: Trzebaby się skupić na kilku elementach np osprzętu silnika, z których odczytałbyś numery części i następnie oblukał w Etce. Jeśli może np pompa jest inna dla JR, CY i MF, to na podstawie etki dałoby się wysnuć jakieś wnioski co do twojego sprzętu...

: śr paź 11, 2006 22:41
autor: To_mas
Dziś zrobiłem testa małego jadąc na 4 biegu 40 km/h ( skrzynia 4T, v -biegowa) zacząłem słyszeć turbinke tak około 70 km/h jak miałem wieć moze to jest jakaś podpowiedź

Dodam jeszcze ze silnik nie pochodzi raczej z golfa bo ma skośne mocowane filtra oleju !!!!!!!

Pompa paliwa nr 068 130 107 (ta co zmienia tylko kąt wtrysku)

Moze teraz coś podpowiedziałem ??

: śr paź 11, 2006 23:16
autor: PiTTer99
gdzie masz turbo?? po srodku kolektora czy blizej skrzyni biegow??
bo jezeli masz krzywa podstawke filtra tzn ze to podstawka od silnika wkladanego wzdluznie (ale czy caly silnik??) , jezeli jest tak jak mowie to stawialbym na CY.

: śr paź 11, 2006 23:26
autor: To_mas
PiTTer99 pisze:po srodku kolektora
tak mi sie raczej wydaje :))) bo blizej skrzyni biegow to raczej nie a podstawka filtra fakt mogła być zmieniana ale tez ciezko powiedzieć wiec zakladamy ze taka juz miał :)

[ Dodano: Sro Paź 11, 2006 23:28 ]
hmmm Cy widze ze u Ciebie jest własnie CY czyli w Jettach silnik jest montowany wzdłuz ??? i to mogłby być silnik z jetty wtedy

[ Dodano: Sro Paź 11, 2006 23:43 ]
PiTTer99, a wiesz tak sie namyślałem i moze to być faktycznie CY bo on tak jakoś głosniej chodzi bo np moj wujek ma Mk2 z silnikiem JR i on mu tak ciszej chodzi (chyba 91 rok golfika) i widać ze cichszy a ten moj to tak głośniej i moze fakt bo te CY to są starsze silniczki

Mozna to tak po hałasie rozrozniać cze to juz zalezy od konkretnego silnika ??

: czw paź 12, 2006 00:38
autor: Krzylu
wklej fotke odrazu to widac czy ma hydrosy czy nie

jak skosny filter to moze byc pasek lub audi B2 z lapami byl odrazu czy przekladales??

: czw paź 12, 2006 01:09
autor: piow11
Ja mam silnik jr i też mi głośniej chodzi