[MK3 TDI] Zawór na turbinie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

przembest188
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

[MK3 TDI] Zawór na turbinie

Post autor: przembest188 » sob paź 07, 2006 18:50

Hejka.! Jestem szczęśliwym posiadaczem VW MK3 1,9 GT TDI, rocznik 94 listopad,
Mam Pytanko: czy można w zamknąć zawór na turbinie, czy komputer nie będzie wariował i czy autko będzie nadal tak samo chodziło tylko że z lepszą mocą. Uczyniłem to kiedyś w mk2 1,6GTD i było ok, nawet fajnie ciągnął ale czy można to zrobić w tdi? z góry dzieki za rade!!!!!
Pozdrawiam Przemo
VW GT TDI "bestia"
Ostatnio zmieniony sob paź 07, 2006 21:49 przez przembest188, łącznie zmieniany 1 raz.



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » sob paź 07, 2006 19:04

w TDI to jest sterowane przecież, mówisz o tej śróbce w TD



przembest188
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Zawór na turbinie

Post autor: przembest188 » sob paź 07, 2006 19:43

wiem ze w tdi jest to sterowane, ale chce sie dowiedzieć czy mozna pomimo tego sterowania zamknąc ten zawór, i uzyskam dzieki temu wieksze ciśnienie doładowania, i chodzi mi o to czy nie będzie się cos działo z kompem. w tdi jest całkiem inaczej niz w td. w tdi mozna całkowicie zamknąć zawór. tak w td jest to ta śrubka, albo raczej szpilka (M6) z nakrętka na zewnątrz, w td dokręcając tą śrubkę do oporu nie uzyskamy całkowitego zamknięcia zaworu gdyz jest pod nim spęzyna i gdy ciśnienie bedzie za duże zawór i tak się otworzy ale i tak duzo to daje.



jessi1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 13:12
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: jessi1985 » sob kwie 14, 2007 10:56

Ja wymieniam turbinke, bo poszla mi po weekendowym wypadzie :) ... :satan:
Mechanik powiedzial, ze po wymianie turbiny, przez ok.800-1000km bedzie kopcilo tak,ze swiata nie bedzie widac!!!Dopoki nie przepali starego oleju,ktory osiadl w rurach i kabelkach...-jak przepali,bedzie wszystko ok.!!!
A tak na marginesie.. mam diesla od zawsze,nigdy mi nic nie kopcilo..ani na wolnych ani na szybkich obrotach..Bylo git,dopoki nie przejechalam sie bez smarowania :( :blush:
Pozdrowionka! :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



obobo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lut 20, 2007 18:12
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: obobo » sob kwie 14, 2007 12:31

witam
moze nic strasznego sie nie sytanie po takim zabiegu, ale na samym powietrzu to chyba ciezko bedzie o wiekszego kopa



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob kwie 14, 2007 18:34

jessi1985 pisze:przez ok.800-1000km bedzie kopcilo tak,ze swiata nie bedzie widac!!!
e raczej tylko na początku zakopci , przegonisz auto kilka kilometrów i wywali sadze.
Miałem kiedyś dziure w dolocie to tak jak by suszarka siadła po zaklejeniu dziury rzeczywiście tabun sadzy ale po przejechaniu kilku km wywaliło to co się wcześniej nagromadziło. Może tylko kat sie poprzytykał :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Scotto
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 23:09
Lokalizacja: londyn

Post autor: Scotto » sob kwie 14, 2007 20:33

przembest188, w TDi sie nieda tego zrobi turbo jest sterowane zaworkiem n 75 elektromagnetycznym i niema on regulacji jakas tam srubka jesli turbina poda zaduze cisnienie komp lapie tryb awaryjny i jedziesz sobie jak samym deaslem bez turba.

jessi1985, to zmien moze mechanika a nie turbinke bo cosik bredzi :grin:
a dlaczego smarowania nie bylo gdzie sie olej podzial?


Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob kwie 14, 2007 23:02

jessi1985, to zmien moze mechanika a nie turbinke bo cosik bredzi :grin:
a dlaczego smarowania nie bylo gdzie sie olej podzial?
jessi1985, za mało napisała , może ma po prostu nieszczelność i całe cisnienie z turba leci w atmosfere.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob kwie 14, 2007 23:14

W TDI nie mozna tak kombinowac. Zamykajac na stale turbo, komputer zaraz wykryje przeladowanie i przejdzie w tryb awaryjny. Tryb awaryjny miedzy innymi zmniejsza dawke paliwa, wiec ogolnie moc spadnie a nie podniesie sie. Poza tym latwo takim sposobem rozwalic turbine. W TDI trzeba zaczac od komputera, potem mozna dalej - zmienic wtryski, turbine, pompe, intercooler.... albo od razu kupic Ferrari ;)



jessi1985
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 13:12
Lokalizacja: Gizycko

Post autor: jessi1985 » czw kwie 19, 2007 13:50

Wracalam z dyskoteki polnymi drogami i przypieprzylam miska w cos... caly olej wylecial.. a ja jechalam pomimo swiecacej sie kontrolki... Jak samochod zaczal sam zwalniac, wtedy wylaczylam silnik :) "blondynka"... i tak tez zalatwilam turbinke.. na szczescie, silnik sie nie zatarl (ufff)...
Mechanik powiedzial, ze trzeba bedzie naprawde przejechac sporo km - poniewaz wszystko zalane jest olejem i to wcale nie malo!!! Poza tym kazal mi wozic w bagazniku gasnice, bo moze sie cos zapalic :(
Boje sie!!!
:blush:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości