[MK2 1.6] jaki olej do Diesla ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
angela23x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:21
Lokalizacja: łódź

[MK2 1.6] jaki olej do Diesla ??

Post autor: angela23x » pt paź 06, 2006 11:27

Witam.
Jaki wybrać olej do Diesla 1,6 przebieg 370tyś ?
Proszę nie szalejcie z cenami :smoke:
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 15:52 przez angela23x, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fabian LDZ
_
_
Posty: 11385
Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Fabian LDZ » pt paź 06, 2006 12:04

przebieg zacny, polecam Mobil 10W40 do diesla(98zł za 5L), a jeszcze pytanie jaki olej był wcześniej zalany?



Awatar użytkownika
McMann
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 15, 2006 12:44
Lokalizacja: Sulejów / Łódź

Post autor: McMann » pt paź 06, 2006 12:09

Polecam Esso Diesel 15W40 (czerwone opakowanie). Naprawdę polecam nie jest to duży wydatek 55zl za 4 L (jakos tak). Swojego Golfa kupilem niedawno i z uwagi na to że ma mały przebieg poprzedni właściciel stosował poł-syntetyk. Ja mu zalałem to Esso minerał i naprawdę swietny olej. Przejechalem juz 11 Tyś na nim i nic nawet troszkę nie wzioł. Wszelkie drobne wycieki zniknely. Odradzam lanie oleju z beczkli tzw "luz" w większości przypadków bardzo słaba jakość. Przy takim przebiegu lepszy będzie olej o większej gęstości. Pozdro 4ALL


There's a plan to make all of this rigth...
Velocity & Acceleration - It's my addiction....

rafek81

Post autor: rafek81 » pt paź 06, 2006 13:33

dołącze sie do pytania... ja mam 1,9TDI AFN 110ps przebieg 220tys.km i poprzedni wlasciciel lał do niego lotosa polsyntetyk 10w-40.. ja od 1,5 roku jak go mam tez leje do niego to samo.. czy moze przejsc na mineralny spowrotem...??



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt paź 06, 2006 14:35

rafek81 pisze:czy moze przejsc na mineralny spowrotem...??
Troche nielogicznie piszesz. "Spowrotem mineralny" ? Przeciez lejesz taki jaki poprzedni wlasciciel lal czyli 1/2 syntetic (10W-40) :bajer:



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » pt paź 06, 2006 14:46

rafek81 pisze:dołącze sie do pytania... ja mam 1,9TDI AFN 110ps przebieg 220tys.km i poprzedni wlasciciel lał do niego lotosa polsyntetyk 10w-40.. ja od 1,5 roku jak go mam tez leje do niego to samo.. czy moze przejsc na mineralny spowrotem...??
Ja bym Ci radził zmienic ale na pol-syntetyc ale jakies innej firmy np: mobil 1 albo valvoline ja na taki zamierzam zmienic.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt paź 06, 2006 15:22

rafek81 pisze:czy moze przejsc na mineralny spowrotem...??
mineralny jest bardziej gesty i bz problemu mozesz sobie na niego przejsc :P)



nixon7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 18:30
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: nixon7 » pt paź 06, 2006 15:33

Ja mam Golfa III TD 1,9 z 1993r. sprowadzonego z niemiec - przebieg 194.000 km - nie wiem jaki poprzednio był zalany olej ale jest naprawde zasyfiony. Co teraz zalać?



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » pt paź 06, 2006 16:25

do tdika ja nie lalbym za szybko mineralnego ja zalalbym polsyntetyc mobil valvolline.



rafek81

Post autor: rafek81 » pt paź 06, 2006 19:51

inek01 pisze:
rafek81 pisze:czy moze przejsc na mineralny spowrotem...??
Troche nielogicznie piszesz. "Spowrotem mineralny" ? Przeciez lejesz taki jaki poprzedni wlasciciel lal czyli 1/2 syntetic (10W-40) :bajer:
Jak nielogicznie pisze?? pytam sie czy z polsyntetyka lepiej bedzie spowrotem przejsc na minerał.. bo niewiem co lepsze.. pytanie chyba zrozumiale skoro kilku na nie odpowiedzialo... :P



Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: molotow » pt paź 06, 2006 20:09

Dla mnie też nie logiczne, do minerału się nie wraca, bo nikt nie przechodzi z minerału na półsyntetyk, i spowrotem :D

Co do oleju, moim zdaniem półsyntetyk 10W40 to najlepsze rozwiązanie, oczywiście jakiś dobry: Mobil, Castrol.



rafek81

Post autor: rafek81 » pt paź 06, 2006 20:18

molotow pisze:Dla mnie też nie logiczne, do minerału się nie wraca, bo nikt nie przechodzi z minerału na półsyntetyk, i spowrotem :D
no i o to chodzilo... przeciez po to sie pytam na forum bo niewiem.. a teraz juz wiem... :P paskudy przyjemnego weekendu...



jasmar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn paź 02, 2006 17:44
Lokalizacja: Ścinawa

Post autor: jasmar » pt paź 06, 2006 21:48

Jeśli będziesz lał dalej dobrej jakości semisyntetic to bardziej turbinę chronisz, a najlepiej syntetyk ale dobrej firmy, odpada ci grzanie silnika po zapaleniu bo olej już ma odpowiednią gęstość i dobrze smaruje. Na mineralnym trzeba troche podgrzać zwłasza zimą bo inaczej turbinę zajedziesz bardzo szybko i nie wolno gasić zaraz silnika po skończonej jeździe, bo też turbina dostaje w dupę, syntetyk ten problem eliminuje a pół też ale tylko częściowo.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt paź 06, 2006 22:05

rafek81 pisze:Jak nielogicznie pisze?? pytam sie czy z polsyntetyka lepiej bedzie spowrotem przejsc na minerał..
Piszac "spowrotem na mineral" mozna zrozumiec, ze miales wczesniej mineral zalany :bajer: O to mi chodzilo, ale ok, niewazne...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 181 gości