Strona 1 z 2
Jak unieruchomić zawór EGR??
: czw paź 05, 2006 18:53
autor: zygimar
W jaki sposób zatkać zawór EGR żeby nie wpuszczał spalin.
Chce sprawdzić czy dymienie z wydechu przy przyspieszaniu to wina złego sterowania EGR.
: czw paź 05, 2006 19:38
autor: Dj Darecki
Witam
W MK3 można odłączyć zasilanie elektrozaworu włączającego EGR.Lub odłączyć przewodzik z podciśnieniem idący do zaworu EGR
Kiedyś na testy podłączyłem na stałe EGR i dałem gazu
i wtedy ładny Batory leciał z mojego wydechu hehe
W MK4 może być problem jak się odłaczy zasilanie elektrozaworu ( jeżeli taki jest ) bo kmp może posypać błędami
POzdro
: czw paź 05, 2006 22:03
autor: cowboy
trzeba włożyć kawałek blachy np z puszki po sardynkach przy wlocie do kolektora - zatyka się dolot z wydechu a zawór sobie moze wtedy pracować...
na ori programie zawór pracuje na wolnych obrotach..
: pt paź 06, 2006 07:05
autor: zygimar
Czesc cowboy bedziesz moze w wałbrzychu w najblizszym czasie ??
Przejechał byś się kolejny z VAGiem??
Kopci mi przy przyspieszaniu jakiś jasny dym, jak wciskam pedał gazu zaczyna kopcić póżniej ustaje chociaż gaz wciśnięty (albo tak mi się wydaje bo w lusterku tylnim oglądam "gazy" mojego autka). Na postoju bez obciążenia nie ma dymu. Jeden gość z forum mówi że przyczyną może być żle działający EGR.
: sob paź 07, 2006 02:44
autor: leo...
zygimar pisze:Czesc cowboy bedziesz moze w wałbrzychu w najblizszym czasie ??
Przejechał byś się kolejny z VAGiem??
Kopci mi przy przyspieszaniu jakiś jasny dym, jak wciskam pedał gazu zaczyna kopcić póżniej ustaje chociaż gaz wciśnięty (albo tak mi się wydaje bo w lusterku tylnim oglądam "gazy" mojego autka). Na postoju bez obciążenia nie ma dymu. Jeden gość z forum mówi że przyczyną może być żle działający EGR.
zaślep EGR i testuj - tylko nie puszką po piwie/coli - przepali sie po jakimś czasie ...
: sob paź 07, 2006 19:37
autor: zygimar
Gdzie to zaślepić?? Nie ma sposobu odłączenia jakiegoś czujnika?? Na chwile??
: ndz paź 08, 2006 04:31
autor: leo...
zygimar pisze:Gdzie to zaślepić?? Nie ma sposobu odłączenia jakiegoś czujnika?? Na chwile??
czujnik może nie zdać egzaminu - jeśli grzybek EGR'u jest mocno zanagarowany - grzybek będzie częściowo otwarty ...
wiesz co za tym idzie
jedyny pewny sposób to zaslepienie - na rurze EGR'u jest łączenie z kołnierzem - w tym miejscu zaślepkę trzeba wstawić .. blach 1mm będzie się nadawała idealnie
: pn lut 05, 2007 12:16
autor: Psinka
Pozwole sobie na odświeżenie tego tematu gdzyż nie moge znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na moj problem z egr. Czy nieprawidlowe dzialanie egr może wplywac na zwiekszenie spalania w moim TDI AHF ? Ostatnio zawitalem do mechanika zajmujacego sie wtryskami i powiedzialem mu o moim problemie ze zwieksznonym spalaniem w miescie ( 8 l i to przy PSJ !!) i o widoku gazow za moim autem. Myslalem ze moze to wtryski ale on do mnie ze to pewnie jest źle działajacy EGR. Wiem ze diesle dymia przy przyspieszaniu ale nie ze dymienie jest przez cały okres przyspieszania. Mialem teraz okazje jechac za passatem 2.0 TDI to on przy wyprzedzaniu puscił baka na moment czyli po naglym zwiekszeniu cisnienia gazow. Za to moj kopcil przez cale moment wyprzedzania. Doczytalem ze EGR otwiera sie przy niskich obrotach ale jaki to ma wplyw na spalanie ?
: pn lut 05, 2007 12:34
autor: Corvax
EGR otwiera sie w ustalonych stanach pracy silnika - czyli np. na wolnych obrotach, badz w czasie jazdy z ustalona predkoscia obrotowa - w czasie przyspieszania badz hamowania silnika EGR powinien byc zamkniety.
: pn lut 05, 2007 12:55
autor: cowboy
Corvax pisze:w czasie przyspieszania badz hamowania silnika EGR powinien byc zamkniety.
jeśli jednak EGR bedzie walnięty będzie puszczał większe bąki i może być mułowaty z niskich obrotów pod obciążeniem i fura zacznie więcej kopcić
: pn lut 05, 2007 13:37
autor: Psinka
Dzieki za odpowiedzi. No to jutro sie przekonam. Mam nadzieje ze na diagnozie dynamicznej wyjdzie ze ten zawor nie dziala. Czy możecie mi jeszcze podpowiedziec, żebym w przypadku niewiedzy mechanika, wiedzial na co zwrocic uwage przy źle działajacym egr ? Czy to bedzie spadek cisnienia doładowania czy moze cos innego ?
: pn lut 05, 2007 15:24
autor: twardy
Psinka, sprawdz właśnie ciśnie doładowania , może masz nieszczelność
: pt kwie 06, 2007 20:48
autor: prezes861
Teraz ja mam pytanie o EGR
Czy jak wyczyszcze EGR z syfu to wzrośnie mi spalanie ?
(silnik AFN)
: pt kwie 06, 2007 21:09
autor: Dj Darecki
prezes861 pisze:Teraz ja mam pytanie o EGR
Czy jak wyczyszcze EGR z syfu to wzrośnie mi spalanie ?
?? A czemu ma wzrosnąć?
PozdrO