Strona 1 z 1

Moja dzisiejsza diagnoza VAG-COMem

: śr paź 04, 2006 21:12
autor: HellMan
Cyl 1: -0,07
Cyl 2: -0,19
Cyl 3: 0,40

Jak mniemam powyższe wyniki są ok. Prawda?

Niestety niedobrze jest z wykresem TDITiming. Wartość oscyluje wokół 7 (+-2).
Wykresik jest podany jako załącznik.

I tu pytanie do speców:
Jakie mogą być konsekwencje takiego kąta?
Gdzie w okolicy Ostrołęki mogę to ustawić?
Ile może to mniej węcej kosztować i trwać?

Jak dzwoniłem do jednego z serwisów BOSCH to facet mi powiedział, że nie mają jakiegoś urządzenia (nie pamiętam jakiego).

: śr paź 04, 2006 21:40
autor: uysy
Sam możesz to ustawić.
ściągasz osłone paska rozrządu, luzujesz 2 nakrętki trzymające pompę od strony koła, jedną od strony pompy i jedną od tyłu pompy... popychasz pompe do tyłu auta, kontrujesz i sprawdzasz czy już jest dobrze...
Obawiam się, że przy takim początku tłoczenia wałek tez jest źle ustwaiony, należałoby sprawdzić.

: śr paź 04, 2006 21:48
autor: HellMan
uysy pisze:Sam możesz to ustawić.
Bałem się, że jak podłącze kabel to coś poprzestawiam a Ty mi mówisz żebym głębiej grzebał :bajer:
uysy pisze:popychasz pompe do tyłu auta, kontrujesz i sprawdzasz czy już jest dobrze...
A kiedy będzie dobrze? Muszę wiedzieć żeby jeszcze u mechaniora przed zakładem sprawdzić.
uysy pisze:Obawiam się, że przy takim początku tłoczenia wałek tez jest źle ustwaiony, należałoby sprawdzić.
Powiedz mi dokładnie jaki wałek żebym wiedział co powiedzieć mechanikowi jak pojadę na ustawienie.

: śr paź 04, 2006 21:58
autor: uysy
1.Ustawić wał korbowy na 0
2.Sprawdzić (przyrządem do blokowania wałka) czy jest ustawiony na 0
3. jeśli nie jest - zbić kólko z wałka
3 ustawić wałek na 0 i dokręcic kólko
4. ustawić pompę... (jeśli się okaże, że jest przestawiona o ząb - zdejmujemy pasek i cała procedura od nowa)
Nie używać flamastrów, kredy, korektora, farb plakatówek itd ;) :helm:

: śr paź 04, 2006 22:07
autor: HellMan
uysy, nie nabijaj się (kredy, korektora, farb plakatówek...). Chcę go zrobić dobrze a mam na to tylko najbliższą sobotę. Najgorsze czego się obawiam to, że znowu trafię na "Pana Miecia, który zna się".

: śr paź 04, 2006 22:39
autor: uysy
Nie nabijam się, tylko taka niestaty jest rzeczywistość...
To Ci pomoże patrzeć Panu Mieciowi na ręce :) (w odwrotnej kolejności mi się wkleiły ale nie chce mi się juz zamieniać) ;)
pasek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pompa:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: śr paź 04, 2006 23:49
autor: leo...
uysy pisze:1.Ustawić wał korbowy na 0
2.Sprawdzić (przyrządem do blokowania wałka) czy jest ustawiony na 0
3. jeśli nie jest - zbić kólko z wałka
3 ustawić wałek na 0 i dokręcic kólko
4. ustawić pompę... (jeśli się okaże, że jest przestawiona o ząb - zdejmujemy pasek i cała procedura od nowa)
Nie używać flamastrów, kredy, korektora, farb plakatówek itd ;) :helm:
eee tam dobra kreda nie jest zła :helm:
co do plakatówek to jakaś nowa technologia :wink:

: czw paź 05, 2006 07:36
autor: HellMan
uysy, niemieckiego nie znam na tyle by przeczytać taką dokumentację. Ale spytam może tak:
Jaki powinien być prawidłowy timing? Jaka tolerancja?

: czw paź 05, 2006 09:44
autor: uysy
Masz 3 kreski - niebieska to ideał a czerwona i zielona - tolerancja.

: czw paź 05, 2006 09:46
autor: HellMan
uysy, ok dzięki.

[ Dodano: Czw Paź 12, 2006 08:42 ]
Po zmianach: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=708499