Strona 1 z 3

[MK4 ALH] Nie pali na dotyk

: pn paź 02, 2006 20:52
autor: malygolf
Hej

Otoz silnik po rozgrzaniu nie pali na dotyk Mechanik twierdzi mi ze na pewno bedzie to wina czujnika temperatury ozn kat. 059 919 501A
Bylem na komputerze VAG nie pokazuje zadnych bledow ...czy VAG pokazalby uszkodzenie czujnika temp??

Mechanik twerdzi ze czujnik ma 4 wyjscia na kabel i rowniez steruje praca silnika
Co do samej temperatury na konsoli w samochodzie mysle ze pokazuje ok....temp nie skacze i nie wiem czy tak na prawde ten czujnik jest do wymiany Czy idzie to jakos sprawdzic :foch:

Dzieki wielkie za pomoc i pozdrawiam forumowiczow :okej:

: pn paź 02, 2006 20:55
autor: dziechu
VAG pokaze blad czujnika w wypadku zwarcia czujnika do masy, do +, braku styku. Jednak jezeli czujnik pokazuje zla temp., blad nie bedzie wykazany. Czujnik temp. na konsoli to inny czujnik.

: pn paź 02, 2006 21:15
autor: zmija
Tylko czy to wina czujnika na pewno?
Nie wiem jak to nie palenie wyglada ale jak ja bylem z moim ALH u mechanika to sie od razu pytal czy pali na tyk(moj pali jak na razie), bo jak twierdzil te silniki mialy blad w programie do pompy i za mala dawke podawaly jak byl cieply... Tak przynajmniej moj mechanik twierdzi ze to taka przypadlosc tych motorow... MOj na razie pali bez zarzutow

: pn paź 02, 2006 21:29
autor: Corvax
korekta softu powinna wyeliminowac problem.

: pn paź 02, 2006 21:38
autor: cowboy
dziechu pisze:Czujnik temp. na konsoli to inny czujnik.
to ten sam czujnik 4 pinowy w króćcu przy głowicy - podaje info zarówno do ECU jaki do szafy :)

looknij tu - możesz wstawić opornik albo zrobić korekte mam startowych:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ht=czujnik

lub tu:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63100&start=0

: pn paź 02, 2006 21:38
autor: cowboy
....

: pn paź 02, 2006 22:07
autor: jodel
>malygolf
niestety czeka Cię wydatek, jak wspominali przedmówcy to wina małej dawki paliwa na rozgrzany silnik, Helmuty spier...li sprawę. Z tego co wiem co nawet ASO tego nie poprawia. Korekta map odpalania i jest OK.
Mam to samo, ale olałem korekte :green_fuck: , za dużo chcą za tą korektę, oczywiście nikt za darmo nie będzie robił ale rozrzut ceny korekty to od 400 do 1000 zetów - niezły co???. Podobno to tylko godzina roboty na komputerze. Ale więcej niż 4 stów nie dam, będę kręcił rozrusznikiem :grin: !!
W zimę nie masz o co się martwić na zimnym odpali od razu :D

[ Dodano: 02 Paź 2006 22:19 ]
>malygolf
mam namiary na gościa w Gdańsku, jak chcesz dam ci telefon (chyba mam jescze go)
wiem że robił korekty map i ze skutkiem pozytywnym. Nie wiem ile bierze.
Mam nadzieje, że nie dużo :chytry:

: pn paź 02, 2006 22:47
autor: cowboy
jak masz zapłacić 400 PLN za korekte to lepiej dołóż troche wiecej i zrób wirusa :)

: pn paź 02, 2006 23:10
autor: dziechu
zmija pisze:twierdzil te silniki mialy blad w programie do pompy i za mala dawke podawaly jak byl cieply
Jezeli tak bylo zawsze to bardzo prawdopodobny blad programu, jednak jezeli problemu kiedys nie bylo i sie pojawil - to nie program.

: wt paź 03, 2006 20:12
autor: jodel
>cowboy

a wirus co mi da? więcej koników? na tym akurat mi nie zależy
sprzęgło mam w bardzo dobrym stanie i lepiej żeby takie zostało :smoke:
ALH znane jest z mało wytrzymałego sprzęgiełka, chyba że się mylę :bajer:

Więc jak radzicie? :grin: :grin:

: wt paź 03, 2006 20:30
autor: uysy
dziechu pisze: Jezeli tak bylo zawsze to bardzo prawdopodobny blad programu, jednak jezeli problemu kiedys nie bylo i sie pojawil - to nie program.
Dobrze kombinujesz ale zapomniałeś o jednej rzeczy..
Mianowicie - błąd polega na tym, że w programie nie uwzględniono naturalnego zużywania się układu wtryskowego. Stąd problem pojawia się po czasie.

jodel pisze: a wirus co mi da? więcej koników? na tym akurat mi nie zależy
sprzęgło mam w bardzo dobrym stanie i lepiej żeby takie zostało :smoke:
ALH znane jest z mało wytrzymałego sprzęgiełka, chyba że się mylę
Praktycznie każdy tuner zrobi ci korektę dawki startowej gratisowo przy modzie. Więc po co wydawać ~400 za bezdurno skoro można wliczyć to w koszty moda :)
Co do sprzęgła - postawiłbym sprawe inaczej, to nie sprzęgło jest słabe... to ALH ma ogromny potencjał.

: wt paź 03, 2006 20:40
autor: jodel
" 400 za bezdurno skoro można wliczyć to w koszty moda"

może i prawdę prawisz :chytry: trza będzie pomyśleć :D

"Co do sprzęgła - postawiłbym sprawe inaczej, to nie sprzęgło jest słabe... to ALH ma ogromny potencjał."

to znaczy jaki (ile można wycisnąć?) - pytam z ciekawości - nie mam tzw. ciężkiej nogi, z reguły pomykam spokojnie - choć przy wyprzedzaniu przydałby się mieć kilka koników pod nogą więcej :bajer:

: wt paź 03, 2006 21:05
autor: uysy
jodel pisze:to znaczy jaki (ile można wycisnąć?)
Teoretycznie prawie tyle co z ASV :helm:
W praktyce 300Nm i 120KM powinien pojechac bezpiecznie każdy.

: wt paź 03, 2006 21:31
autor: damgulin
Witam!

Ja mam Bore z dieslem 90km, i mam proble bo nie odpala mi od razu na zimnym silniku. Czy to wina rozrusznika?? byłem na komputerze ale wszytko jest ok.