Golf mk1 , 1500D hamulce i silnik.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Golf mk1 , 1500D hamulce i silnik.

Post autor: Djeight » pn paź 02, 2006 19:18

Witam, szykuje się rewolucja w moich hamulcach , mam taki dylemat samochodzik to golfik 1, 1,5D , chciałbym wymienić kompletnie hamulce czyli tarcze i klocki . Zaciski są na klocki kwadratowe z dwoma uszkami u góry i przez nie przechodzi jeden wygięty pręt przykręcony śróbką do obudowy .

Mam takie pytania:

1. Czy mogę[czy wogóle są ] założyć wętylowane , nacinane tarcze ?? średnica tarczy to 239mm.

2. Od jakiego modelu pasowały by takie tarcze?
3. Jakiej firmy kupić klocki i tarcze żeby wyszło tanio i dobrze?? myślę że w granicy do 200zł na to bym przeznaczył.

4. Gdzie w trójmieście mógłbym się udać na te zakupy?


Mam jeszcze pytanie odnośnie silnika.

Zrobiłem mały remont , wymieniłem pierścienie głowica jest kompletnie zrobiona, nowe uszczelki to wszystko wiadomo . wszystko ładnie pięknie autko się właśnie dociera. ale coś tam słyszę co jakoś mnie denerwuje, nie wiem możliwe ze wymyślam ale jest to takie stukanie głuche dochodzące z silnika nie ma problemu z ciśnieniem oleju czy z zapalaniem , czy może diesel tak chodzi ?? a może poprostu jest to jakaś wina wtrysków??

jak dodam trochę gazu to już tego nie słychać

czy może jak silnik jest na dotarciu ,to może czasami wydawać z siebie dziwne dzwięki ?? może jak się wszystko ułoży to przestanie stukać?? narazie zrobiłem około 160km po remoncie i silnik chodził sobie na wolnych obrotach jakieś 4 godzinki.

Co o tym sądzicie,

może troche pytań jest ale mam nadzieje uzyskać odpowiedzi na niektróe z nich.

Pozdrawaiam i dziekuje



Awatar użytkownika
piecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 18:38
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: piecu » pn paź 02, 2006 20:09

odpowiem na 1 pyt.
jasne ze tak ale musisz zmieniac całe zaciski, nie wiem czy sie opłaca, w końcu to 1.5 D i tak tym nie poszelejesz a ja mam normalne tarcze zjedzone juz przez czas i hamulce mam super :bajer:
obawiam sie ze odbuj tarcz wentylowanych jest inny, a raczej jest na pewno inny bo nawet pełnych tarcz np od mk1 1.6 D nie załoysz bo tam pakowali w wiekszości większe klocki i jest inna odległość tarczy od piasty niż w 1.5D gdzie masz waskie klocki i dlatego nie założysz samych tarcz do zacisku który masz


SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)

Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » pn paź 02, 2006 21:00

Ja do mojego montowałem wąskie tarcze 10 mm (MK1 80' LD 1,5 D). Inne by nie podeszły, wentylowane napewno już nie :) bo żdziebko wąsko.
Możesz spróbować przełożyć zaciski i chyba piasty z wersji GTI Mk1, zdaje się miały wentylowane tarcze. Wtedy będziesz mógł dać inne tarcze. Albo może przekładka z Mk2 ? Ale to już więcej zabawy i podpasowywania.
Tarcze Lucasa mnie kosztowały koło 70 zł, klocki 30 zł niemieckiej firmy Meyle, podobno niezłe. Nie piszczą a hamuje się dobrze. Oczywiscie to standard do klekota (niewentylowane i nienacinane).
A co do dźwięków silnika, robiłeś sobie luz na zaworach, tzn ustawianie ? U mnie przy zapieczonej szklance popychacza hydraulicznego (mam włożony JR z Mk2) wydawał właśnie głuchy dżwięk przy jałowych obrotach,


I did it all for the nookie ... :D

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn paź 02, 2006 21:20

przeloz z mk2



Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » pn paź 02, 2006 21:58

Głowica jest po kapitalce, zawory prowadnice uszczelniacze czyszczenie , planowanie , gniazda zaworowe, regulacja wszystko nowe i wyregulowane w zaufanym warsztacie więc sądze że w tym wina nie leży, pierścienie samemu z ojcem zakładałem paneweki zdrowe , zero rantu na cylindrach oraz tłoki nominalne, bez jakich kolwiek luzów,

te stuki są o tyle dziwne bo są rytmiczne a nie przypadkowe, pojeżdżę i zobaczę może ustaną , wogóle to silnik teraz pracuje cacy.

Może ktoś z trójmiasta ma diesla 1,5D to bym posłuchał i porównał ??

jeżeli chodzi o hamulce to pozostając przy orginale jaką firmę wybrać ,
Bosch, Lucas, Brembo , Ferodo ,
czy może macie jakieś tańsze propozycje a jesteście pewni że ich jakość jest dobra. ??
Delphi ?



adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » pn paź 02, 2006 22:07

Djeight, widze ze jestes z moich stron :D No ja mialem mk1 CK ale tego to bys nie chcial slyszec a palil ode mnie do Gdyni (60km) i spowrotem ok 0,5l oleju :rotfl:



Awatar użytkownika
piecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 18:38
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: piecu » czw paź 05, 2006 20:43

przy okazji zajżyj na linka co mam w opisie :bajer: :bigok:


SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=4606&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw paź 05, 2006 20:52

Djeight pisze:1. Czy mogę[czy wogóle są ] założyć wętylowane , nacinane tarcze ?? średnica tarczy to 239mm.
Tarcza hamulcowa
ATE jej nr 24.0320-0123.1
Strona zabudowy: oś przednia
Ograniczenia
Średnica [mm]: 239
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 20,0
Minimalna grubość [mm]: 18
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany
Przetwarzanie: stopowy
Ilość otworów: 4
średnica otworu [mm]: 100
Wysokość [mm]: 39
średnica otworu centrujacego [mm]: 65
Średnica wewnętrzna [mm]: 123,8
otwór o żr [mm]: 13,6
powinna podejść

[ Dodano: Czw Paź 05, 2006 20:56 ]
Djeight pisze:3. Jakiej firmy kupić klocki i tarcze żeby wyszło tanio i dobrze?? myślę że w granicy do 200zł na to bym przeznaczył.
Klocek hamulcowy kpl. ATE
nr 13.0460-7033.2
Klocek hamulcowy kpl.
Ograniczenia
Szerokość [mm]: 137,9
Wysokość 1 [mm]: 49
Wysokość 2 [mm]: 51,3
Grubość [mm]: 15,3
System hamulcowy: Volkswagen
zgodnie z EG - / ECE:
cena 75 zł komplet



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 151 gości