Strona 1 z 2

[MK2] Na co zwrócic uwage przy kupnie silnika TD

: ndz paź 01, 2006 11:52
autor: To_mas
Witam jak w temacie bo w tym tygodniu pojade oglądać pare i chce wiedzieć na co patrzeć by sie nie wpiueprzyć w jakiś syf :/ :)))

Więc prosze o pomoc

: ndz paź 01, 2006 14:35
autor: Lukassso
Napewno w wielu przypadkach nie będzie możliwość odpalenia silnika. Dlatego sprawdź:
- czy silnik suchy
- czy skrzynia biegów nie cieknie
- czy turbinka się nie poci
- czy był pieszczony przed sprzedażą (tj. czyszczenie)
- inne ewentualne pierdółki

: ndz paź 01, 2006 14:46
autor: To_mas
Wooqasheck pisze:- czy był pieszczony przed sprzedażą (tj. czyszczenie)
hmm tak włąsnie mysle i jesli był czyszczony przed sprzedażą to niezbyt dobrze wg mnie

Własnie Turbink bo to w koncu wazne :/ Nie poci sie tzn ?? gdzie ma nie być mokoro ???

: ndz paź 01, 2006 14:53
autor: Lukassso
To_mas pisze:Własnie Turbink bo to w koncu wazne :/ Nie poci sie tzn ?? gdzie ma nie być mokoro ???
Ma nie być nigdzie mokro. Jak morko znaczy że przepuszcza i lipa. Jeszcze coś. Łatwo jest odwalić rurkę doprowadzającą powietrze więc ja wyjmij z turbo i zobacz w jakim stanie jest wirniczek. Jeśli popleszony to podziękuj sprzedawcy i szukaj następnego silnika!!

: ndz paź 01, 2006 15:10
autor: Krzylu
sciagnac tez warto waz idacy z turbo do ssacego i zobaczyc czy niema jeziora oleju w ssacym

na podlodze mozna odapalic diesla wystraczy tylko rozrusznik i butelka z ropa

cizko bedzie tak osadzic czy jest dobry silnik wizualnie
musisz goscia zagadac tak zeby sam sie zamotal
"a jak jest zepsuty to moge oddac"
"ile jest gwarancji rozruchowej"
"zaliczke dam poowe jak wsadze odpale to dam druga polowe"
i inne takie banaly ;)

dopiero jak wsadzisz silnik to bedziesz wiedzail czy jest ok

najlepiej szukaj jak jest jeszcze w aucie to mozna poleicec jeszcze w testy z nim ;)

jak sprawdzic czy turbo dmucha:
-proste i najlepsze to scinac waz od turbo do ssacego i dac gazu tzn obroty kiedy turbina daje cisnienie i zobaczyc czy wypycha ci reke czy mozesz swobodnie scisnac waz

[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 4:05 pm ]
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=130659997
moze ten ;)

: ndz paź 01, 2006 20:15
autor: bongo
Wooqasheck pisze: czy skrzynia biegów nie cieknie
A jak cieknie to co?Nie kupować silnika?

: ndz paź 01, 2006 23:28
autor: Krzylu
bongo, hehehe pewnie nie kupowac ;)

: pn paź 02, 2006 13:15
autor: PiTTer99
warto sprawdzic ilosc dziur/karbów na uszczelce pod glowica, dzieki czemu wiesz ile razy byla planowana/ ile razy byl robiony remont góry

: pn paź 02, 2006 15:11
autor: To_mas
Krzylu, o gwarancje to na 100 bede pytał pozatym dzis dzwonie do goscia i ma mi podać cisnieni i co tylko bedzie mogł zmierzyć
a na go tez przygotować do odpalenia :)) tak ze moze cos z tego bedzie :))

A dzieki wam chlopaki cos wiem to mnam nadzieje ze ten silniczek bedzie super i mi sie uda :))

Dzis tam dzwoni podam co mowil wieczorem a jak bedzie ok to we srode po niego jeade i bed miał TD :D:D:D:D:D:D:

[ Dodano: Pon Paź 02, 2006 15:13 ]
Krzylu pisze: Dodano: Nie Paź 01, 2006 4:05 pm ]
http://moto.allegro.pl/sh...?item=130659997
moze ten
nie nie ten :PPP ale chyba wezme zwylego TD bo sporo robie dziennie kilometrów i zalezy mi tez na splaniu a Td ic jak podejrzewam bedzie z 7 spokojnie palił :P

Bo koleś ma 2 silniki jednego z Ic drugiego zwykłego wiec jeszcze zobacze ale na 100 biore ten w lepszym stanie :)) a jak beda porownywalne to zwykly TD :)

: pn paź 02, 2006 16:54
autor: Lukassso
bongo pisze:Wooqasheck napisał/a:
czy skrzynia biegów nie cieknie
A jak cieknie to co?Nie kupować silnika?
No chyba że silnik jest idealny :P
A jeśli skrzynia cieknie to moga być potem problemy...

: pn paź 02, 2006 19:54
autor: bongo
Wooqasheck pisze:A jeśli skrzynia cieknie to moga być potem problemy...
Na pewno będą,ale bedzie miał je kolega który sprzedał silnik....Bo Tomek skrzynie zostawia swoją.
P.S.Jak sie odrobie to odstawie autko,nie martw sie o kasiorke.Powodzenia z silnikiem.

: pn paź 02, 2006 21:13
autor: To_mas
bongo, no dokładnie ja zostawiam swoją :)) spoko ja sie nie martwie :) jak cos to tel do mnie masz :)) i problemu nie ma :)

: czw paź 05, 2006 20:29
autor: Krzylu
PiTTer99, wcale nie!!!!! ja mialem 2 karby a czapa nigdy nie sciagana byla,oryginal VW poprostu niema co sie tym sugerowac poniewaz w fabrycie niezawsze wychodzily idealne glowice dlatego dawali grubsze lub cienisze uszczelki

TD ic nie jest pijakiem!!!!mi on pali mniej niz JP a on z 6L mi lykal
daruj sobie 1V bo duzo sobie nie polepszysz zawiedziesz sie w serii,

: czw paź 05, 2006 21:15
autor: PiTTer99
Krzylu moze i racja ale jak masz 3 to juz jest jakis znak....
ja sie spotkalem tylko z jednym karbem albo diurka przy nie sciaganą górą, ale to moze przypadek.