Strona 1 z 1
[mk3] problem tdi - nie gasnie (TDI 110PS)
: sob wrz 30, 2006 10:17
autor: Chmielu_TDI
Wracam ostatnio od mojej lubej okolo 23 i zajezdzam na stacje, chwilke chlodze turbine i chce zgasic silnik, wyciagam kluczk a silnik dalej pracuje
przez 5 min sie mecze, wsadzam, wyciagam kluczyk i nic -> swiatla wygaszone, gdy wykonywalem te czynnosci (wsadzanie i wyciaganie kluczyka) przy wlaczonych swiatlach to obroty obroty zaczely lekko spadac tak jakby sie wylaczal ale zaraz wracaly na normalny poziom (okolo 900/min) i zapalala sie na chwile kontrolka swiec zarowych.
Udalo mi sie po okolo 5 min bez zadnych dodatkowych czynnosci tak samo z siebie, auto stalo przed tym caly dzien i wieczor (wilgotnosc byla) na dworze, auto mam od 2 tygodni i ani razu mi sie takie cos nie zdazylo
Od czego zaczac sprawdzanie lub czy ktos mial podobny problem
Re: [mk3] problem tdi - nie gasnie (TDI 110PS)
: sob wrz 30, 2006 10:45
autor: leo...
Chmielu_TDI pisze:Wracam ostatnio od mojej lubej okolo 23 i zajezdzam na stacje, chwilke chlodze turbine i chce zgasic silnik, wyciagam kluczk a silnik dalej pracuje
przez 5 min sie mecze, wsadzam, wyciagam kluczyk i nic -> swiatla wygaszone, gdy wykonywalem te czynnosci (wsadzanie i wyciaganie kluczyka) przy wlaczonych swiatlach to obroty obroty zaczely lekko spadac tak jakby sie wylaczal ale zaraz wracaly na normalny poziom (okolo 900/min) i zapalala sie na chwile kontrolka swiec zarowych.
Udalo mi sie po okolo 5 min bez zadnych dodatkowych czynnosci tak samo z siebie, auto stalo przed tym caly dzien i wieczor (wilgotnosc byla) na dworze, auto mam od 2 tygodni i ani razu mi sie takie cos nie zdazylo
Od czego zaczac sprawdzanie lub czy ktos mial podobny problem
kostkę stacyjki sprawdź (wymień)
: sob wrz 30, 2006 12:33
autor: konrad03
może elektrozawór przy pompie wtryskowej
: sob wrz 30, 2006 12:39
autor: twardy
Myślę że to kostka.
Gdyby była to kostka a niechciałbyś byś wywalać kasy na drugą stacyjke to masz opcje żeby zrobić odpalanie i gaszenie silnika na przycisk tj starter. Oczywiście można go fajnie schować i będziesz miał zabezpieczenie przed kradzieżą. Kolega tak sobie zrobił gdy padła mu stacyjka i to uratowało mu auto przed kradzieżą. Pozdrawiam.
Re: [mk3] problem tdi - nie gasnie (TDI 110PS)
: sob wrz 30, 2006 13:31
autor: Chmielu_TDI
leo... pisze:
kostkę stacyjki sprawdź (wymień)
czyli co rozebrac cala obudowe kolumny kierownicy i jest tam jakas kostka co laczy wszystko co jest przy kierownicy z reszta samochodu?? ile takanowa kostka kosztuje?? mozna uzywke na gieldzie wyrwac taniej??
[ Dodano: 30 Wrz 2006 13:35 ]
a czy ktos potrafi powiedziec czemu sie to stalo tylko jeden jedyny raz?? czy warunki meteorologiczne na to wplynely (calodniowy postoj, potem wieczorem 10km do domu, duza wilgotnosc??)
: sob wrz 30, 2006 14:03
autor: darkob
Kostka kosztuje aż 20zł
,możesz ją kupić na allegro lub w chyba każdym sklepie motoryzacyjnym. zdejmujesz plastiki przy kierownicy.Jest wciskana do stacyjki i przykręcana jedną śrubką jak dobrze pamiętam.
Re: [mk3] problem tdi - nie gasnie (TDI 110PS)
: sob wrz 30, 2006 16:09
autor: leo...
Chmielu_TDI pisze:leo... pisze:
kostkę stacyjki sprawdź (wymień)
czyli co rozebrac cala obudowe kolumny kierownicy i jest tam jakas kostka co laczy wszystko co jest przy kierownicy z reszta samochodu?? ile takanowa kostka kosztuje?? mozna uzywke na gieldzie wyrwac taniej??
[ Dodano: 30 Wrz 2006 13:35 ]
a czy ktos potrafi powiedziec czemu sie to stalo tylko jeden jedyny raz?? czy warunki meteorologiczne na to wplynely (calodniowy postoj, potem wieczorem 10km do domu, duza wilgotnosc??)
dobrej jakości kostka to max 40 pln - nie baw się w używki bo trafisz taką samą jak masz teraz ...
BTW - stało się raz - i teraz zacznie się częściej ...
: sob wrz 30, 2006 18:58
autor: Igor1
Tu masz wszystko o tej kostce i wymiana nie jest taka prosta
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54973