Strona 1 z 2

[mk2]Spuszczac olej czy zostawic tyle??

: czw wrz 28, 2006 12:52
autor: Bordos
Po dolaniu oleju, rano w silniku jest go tyle, ile widac na dołączonym zdjęciu.

Jest to chyba trochę za dużo.

Czy mogę tak to zostawic, czy mam spuścic go trochę ??Obrazek

Rysunek oczywiście czysto schematyczny ;d

: czw wrz 28, 2006 13:12
autor: barca90
hmm. Jest tam może ze 300 ml za dużo ale ja bym to zostawił tak jak jest.

: czw wrz 28, 2006 13:12
autor: piotrek1313
Teoretycznie poziom oleju nie moze przekroczyc kreski "maximum" na bagnecie. Powyzej tej wartosci cisnienie oleju bedzie za wysokie i moga ci poleciec np uszczelniacze zaworow.
W praktyce niektorzy mowia ze poziom oleju nie powinien przekroczyc 3/4 podzialki. Wg mnie powinienes zostawic tyle co masz :) Ale jak chcesz to mozesz ulac dla swietego spokoju, duzo czasu to nie zajmuje :)

: czw wrz 28, 2006 13:16
autor: anton:-)
Zawsze jak sie wymienia olej to nalewamy oleju tak aby było pomiedzy max i min bo inaczej bedzia tak jak napisałpiotrek1313, zbyt duze cisnienie bedzie i wywali albo jakis symering albo oszczelke

: czw wrz 28, 2006 13:22
autor: Bordos
anton:-) pisze:Zawsze jak sie wymienia olej to nalewamy oleju tak aby było pomiedzy max i min bo inaczej bedzia tak jak napisałpiotrek1313, zbyt duze cisnienie bedzie i wywali albo jakis symering albo oszczelke
No ale teoretycznie max nie przekroczyło, wiec czy powiniennem to odlac, czy dac sobie spokój?

: czw wrz 28, 2006 13:29
autor: piotrek1313
Bordos pisze:
anton:-) pisze:Zawsze jak sie wymienia olej to nalewamy oleju tak aby było pomiedzy max i min bo inaczej bedzia tak jak napisałpiotrek1313, zbyt duze cisnienie bedzie i wywali albo jakis symering albo oszczelke
No ale teoretycznie max nie przekroczyło, wiec czy powiniennem to odlac, czy dac sobie spokój?
Jak masz dojscie do kanalu to mozesz upuscic... Ale ogolnie to chyba lepiej daj sobie spokoj :pub:

: czw wrz 28, 2006 13:42
autor: Bordos
piotrek1313 pisze:
Bordos pisze:
anton:-) pisze:Zawsze jak sie wymienia olej to nalewamy oleju tak aby było pomiedzy max i min bo inaczej bedzia tak jak napisałpiotrek1313, zbyt duze cisnienie bedzie i wywali albo jakis symering albo oszczelke
No ale teoretycznie max nie przekroczyło, wiec czy powiniennem to odlac, czy dac sobie spokój?
Jak masz dojscie do kanalu to mozesz upuscic... Ale ogolnie to chyba lepiej daj sobie spokoj :pub:
Dojścia do kanału nie mam wiec dam sobie spokuj. Wczołgiwac sie pod niego i spuścic "trochę" to ciężko.
Thx za pomoc

: czw wrz 28, 2006 14:05
autor: Robson
Bordos, wejź to zostaw, jak jest za dużo to Ci weźnie olej i skonsumuje takze sie nei przejmuj

: czw wrz 28, 2006 14:28
autor: barca90
Robson86 pisze:Bordos, wejź to zostaw, jak jest za dużo to Ci weźnie olej i skonsumuje takze sie nei przejmuj
dokładnie. po przejechaniu 1000 czy 2000 km zobaczysz ę masz go już mniej

: czw wrz 28, 2006 15:09
autor: Paweł NPI
Ale ogólnie unikaj takiego stanu oleju bo między połową miarki a maximum jest 0,5l różnicy... za wysoki stan tak jak koledzy pisali powoduje większe ciśnienie oleju co doprowadza nawet do wywalenia uszczelniaczy, a wymiana ich jest chyba bardziej kłopotliwa niż upuszczenie oleju... Dla ułatwienia dolewania powiem ci że między min a max jest litr różnicy. Więc chyba już będziesz wiedział ile dolewać przy braku oleju... :bigok:

: czw wrz 28, 2006 15:46
autor: De'D
piszesz ze rano masz taki poziom czyli sprawdzasz na zimnym.
olej powinno sie sprawdzać po 10 min od wyłączenia zagrzanego silnika, wtedy gdy olej jest ciepły...
jak olej jest rozgrzany to nieco zwiększa swoją objętość... to skoro ty masz prawie "pełen" bagnet na zimno to na ciepło masz zdecydowanie za dużo

żlać troche nie zaszkodzi... przecież zawsze bedziesz mogł dolać spowrotem.

Pozdr :bigok:

: czw wrz 28, 2006 16:47
autor: Paweł NPI
double-d pisze:olej powinno sie sprawdzać po 10 min od wyłączenia zagrzanego silnika, wtedy gdy olej jest ciepły...
Sorki ale właśnie najlepiej się sprawdza olej gdy silnik jest całkowicie zimny bo wtedy cała jego ilość jest w misce olejowej a nie gdzieś tam w układzie...

: czw wrz 28, 2006 19:31
autor: Bordos
palen pisze:Ale ogólnie unikaj takiego stanu oleju bo między połową miarki a maximum jest 0,5l różnicy... za wysoki stan tak jak koledzy pisali powoduje większe ciśnienie oleju co doprowadza nawet do wywalenia uszczelniaczy, a wymiana ich jest chyba bardziej kłopotliwa niż upuszczenie oleju... Dla ułatwienia dolewania powiem ci że między min a max jest litr różnicy. Więc chyba już będziesz wiedział ile dolewać przy braku oleju... :bigok:

Olej dolewałem po wymianie filtra, potroszku, co chwila sprawdzając poziom - tzn wlewalem. czekalem z 10 min i sprawdzałem. Po ostatnim sprawdzeniu było na najwyzszym nacięciu. Silnik przed wymianą i dolewaniem był kompletnie zimny.
Nie wiem skąd sie nagle wzieło o tyle wiecej. Ale czy np. stoi 100% prosto to nie wiem.

: czw wrz 28, 2006 20:42
autor: marek29
Jak nie przekracza stanu to nic się nie dzieje! Nawet w książce pisze że jeżeji jest "znaczący ubytek" to dolać do pełna (czytaj max. stanu!)
Poza tym raz sprawdziłem po robocie z silnikiem Filtr ok.0,5L + silnik 4L (JP) ,po zalaniu i przepaleniu był prawie MaX. (książka podaje 4,5L z filtrem).
Ps. Ostatnio sam przelałem i mam full.TRUDNO.Nie spuszczę oleju za 130pln/5L.