[mk2]Spuszczac olej czy zostawic tyle??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

[mk2]Spuszczac olej czy zostawic tyle??

Post autor: Bordos » czw wrz 28, 2006 12:52

Po dolaniu oleju, rano w silniku jest go tyle, ile widac na dołączonym zdjęciu.

Jest to chyba trochę za dużo.

Czy mogę tak to zostawic, czy mam spuścic go trochę ??Obrazek

Rysunek oczywiście czysto schematyczny ;d



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » czw wrz 28, 2006 13:12

hmm. Jest tam może ze 300 ml za dużo ale ja bym to zostawił tak jak jest.



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » czw wrz 28, 2006 13:12

Teoretycznie poziom oleju nie moze przekroczyc kreski "maximum" na bagnecie. Powyzej tej wartosci cisnienie oleju bedzie za wysokie i moga ci poleciec np uszczelniacze zaworow.
W praktyce niektorzy mowia ze poziom oleju nie powinien przekroczyc 3/4 podzialki. Wg mnie powinienes zostawic tyle co masz :) Ale jak chcesz to mozesz ulac dla swietego spokoju, duzo czasu to nie zajmuje :)



Awatar użytkownika
anton:-)
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 644
Rejestracja: wt maja 09, 2006 17:11
Lokalizacja: woj. Lubelskie - Włodawa
Kontakt:

Post autor: anton:-) » czw wrz 28, 2006 13:16

Zawsze jak sie wymienia olej to nalewamy oleju tak aby było pomiedzy max i min bo inaczej bedzia tak jak napisałpiotrek1313, zbyt duze cisnienie bedzie i wywali albo jakis symering albo oszczelke


G R U P A L U B E L S K A

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » czw wrz 28, 2006 13:22

anton:-) pisze:Zawsze jak sie wymienia olej to nalewamy oleju tak aby było pomiedzy max i min bo inaczej bedzia tak jak napisałpiotrek1313, zbyt duze cisnienie bedzie i wywali albo jakis symering albo oszczelke
No ale teoretycznie max nie przekroczyło, wiec czy powiniennem to odlac, czy dac sobie spokój?



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » czw wrz 28, 2006 13:29

Bordos pisze:
anton:-) pisze:Zawsze jak sie wymienia olej to nalewamy oleju tak aby było pomiedzy max i min bo inaczej bedzia tak jak napisałpiotrek1313, zbyt duze cisnienie bedzie i wywali albo jakis symering albo oszczelke
No ale teoretycznie max nie przekroczyło, wiec czy powiniennem to odlac, czy dac sobie spokój?
Jak masz dojscie do kanalu to mozesz upuscic... Ale ogolnie to chyba lepiej daj sobie spokoj :pub:



Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » czw wrz 28, 2006 13:42

piotrek1313 pisze:
Bordos pisze:
anton:-) pisze:Zawsze jak sie wymienia olej to nalewamy oleju tak aby było pomiedzy max i min bo inaczej bedzia tak jak napisałpiotrek1313, zbyt duze cisnienie bedzie i wywali albo jakis symering albo oszczelke
No ale teoretycznie max nie przekroczyło, wiec czy powiniennem to odlac, czy dac sobie spokój?
Jak masz dojscie do kanalu to mozesz upuscic... Ale ogolnie to chyba lepiej daj sobie spokoj :pub:
Dojścia do kanału nie mam wiec dam sobie spokuj. Wczołgiwac sie pod niego i spuścic "trochę" to ciężko.
Thx za pomoc



Awatar użytkownika
Robson
Szalony Driver
Szalony Driver
Posty: 291
Rejestracja: czw lip 06, 2006 19:32
Lokalizacja: Wellingborough/ Opolskie
Kontakt:

Post autor: Robson » czw wrz 28, 2006 14:05

Bordos, wejź to zostaw, jak jest za dużo to Ci weźnie olej i skonsumuje takze sie nei przejmuj


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1849665#1849665

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » czw wrz 28, 2006 14:28

Robson86 pisze:Bordos, wejź to zostaw, jak jest za dużo to Ci weźnie olej i skonsumuje takze sie nei przejmuj
dokładnie. po przejechaniu 1000 czy 2000 km zobaczysz ę masz go już mniej



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw wrz 28, 2006 15:09

Ale ogólnie unikaj takiego stanu oleju bo między połową miarki a maximum jest 0,5l różnicy... za wysoki stan tak jak koledzy pisali powoduje większe ciśnienie oleju co doprowadza nawet do wywalenia uszczelniaczy, a wymiana ich jest chyba bardziej kłopotliwa niż upuszczenie oleju... Dla ułatwienia dolewania powiem ci że między min a max jest litr różnicy. Więc chyba już będziesz wiedział ile dolewać przy braku oleju... :bigok:


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » czw wrz 28, 2006 15:46

piszesz ze rano masz taki poziom czyli sprawdzasz na zimnym.
olej powinno sie sprawdzać po 10 min od wyłączenia zagrzanego silnika, wtedy gdy olej jest ciepły...
jak olej jest rozgrzany to nieco zwiększa swoją objętość... to skoro ty masz prawie "pełen" bagnet na zimno to na ciepło masz zdecydowanie za dużo

żlać troche nie zaszkodzi... przecież zawsze bedziesz mogł dolać spowrotem.

Pozdr :bigok:



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw wrz 28, 2006 16:47

double-d pisze:olej powinno sie sprawdzać po 10 min od wyłączenia zagrzanego silnika, wtedy gdy olej jest ciepły...
Sorki ale właśnie najlepiej się sprawdza olej gdy silnik jest całkowicie zimny bo wtedy cała jego ilość jest w misce olejowej a nie gdzieś tam w układzie...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » czw wrz 28, 2006 19:31

palen pisze:Ale ogólnie unikaj takiego stanu oleju bo między połową miarki a maximum jest 0,5l różnicy... za wysoki stan tak jak koledzy pisali powoduje większe ciśnienie oleju co doprowadza nawet do wywalenia uszczelniaczy, a wymiana ich jest chyba bardziej kłopotliwa niż upuszczenie oleju... Dla ułatwienia dolewania powiem ci że między min a max jest litr różnicy. Więc chyba już będziesz wiedział ile dolewać przy braku oleju... :bigok:

Olej dolewałem po wymianie filtra, potroszku, co chwila sprawdzając poziom - tzn wlewalem. czekalem z 10 min i sprawdzałem. Po ostatnim sprawdzeniu było na najwyzszym nacięciu. Silnik przed wymianą i dolewaniem był kompletnie zimny.
Nie wiem skąd sie nagle wzieło o tyle wiecej. Ale czy np. stoi 100% prosto to nie wiem.



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » czw wrz 28, 2006 20:42

Jak nie przekracza stanu to nic się nie dzieje! Nawet w książce pisze że jeżeji jest "znaczący ubytek" to dolać do pełna (czytaj max. stanu!)
Poza tym raz sprawdziłem po robocie z silnikiem Filtr ok.0,5L + silnik 4L (JP) ,po zalaniu i przepaleniu był prawie MaX. (książka podaje 4,5L z filtrem).
Ps. Ostatnio sam przelałem i mam full.TRUDNO.Nie spuszczę oleju za 130pln/5L.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości