Strona 1 z 1
[Ibiza AFN] Wymiana oleju, filtrów, rozrządu.
: czw wrz 28, 2006 10:19
autor: Tominator
Hej Musze wymienić olej,filtry i rozrząd, powiedzcie mil ile to mnie bedzie kosztowało w przybiliżeniu?Jaki olej kupić(AFN 98r)?
: czw wrz 28, 2006 10:33
autor: Kubecek
Filtry,jesli masz wiecej pieniazkow kup drozsze zwlaszcza filtr powietzra. Za palwia,powietrza i przeciwpylkowy dasz lacznie okolo 50zl-70zl w zaleznosci wlasnie jaka firme wybierzesz.
Jesli chodzi o olej jaki wczesniej wlewales i ile masz przebiegu w autku?
Co do rozrzadu jak dalem 300zl z robocizna pasek+napinac,ale ty inny silnik masz wiec ceny beda inne. Na pewno ktos na forum ci pomoze w tej kwestii
: czw wrz 28, 2006 12:05
autor: Tominator
Przebie 184tkm, olej wcześniej nie wiem jaki był lany.Chcę kupić pełny syntetyk mobila bo słyszałem że jest dość dobry.
: czw wrz 28, 2006 12:10
autor: cowboy
mam ten sam silnik
wymiana rozrządu (komplet) kosztowała mnie około 500 PLN
wymiana oleju Mobil 1 5w50 - bańka 5L coś koło 170 PLN - wchodzi 4,2 L
ja zalałem syntetyk i jest OK - wymieniam co 8-10 kkm
fitr powietrza 30 PLN - knecht
: czw wrz 28, 2006 12:28
autor: Tominator
Dzieki cowboy za info,jade w sobote zapodać wirusa do mojego TDI i bede mial pewnie moc podobna do Twojej
Acha i wytłumacz mi o co chodzi w tych oznaczeniach oleju: 5W40 - pierwsza cyfra(5,10,15)to syntetyk,półsyntetyk,mineralny, W- co oznacza? 40 co oznacza?
: czw wrz 28, 2006 12:49
autor: cowboy
Tominator pisze:5W40 - pierwsza cyfra(5,10,15)to syntetyk,półsyntetyk,mineralny, W- co oznacza? 40 co oznacza?
5w50 to oznaczenie lepkości
Parametr ten określa opór oleju wobec płynięcia. Klasyfikacji dokonuje się według kryteriów American Petroleum Institute (API), który to instytut uszeregował oleje według klas zimowych oraz letnich. Oleje wielosezonowe łączą w sobie cechy obu klas.
Oleje zimowe: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
Oleje letnie: 30, 40, 50, 60
Oleje wielosezonowe: Np.: 0W40, 5W50 etc.
poczytaj to:
http://www.vtuning.com/olej.html
gdzie jedziesz sie chipować ?
[ Dodano: Czw Wrz 28, 2006 12:53 ]
aha najpierw wymień rozrząd i filtry, a potem rób wirusa...albo wszytsko na raz
: czw wrz 28, 2006 12:59
autor: Tominator
No właśnie dlatego sie pytam o rozrzad filtry itp bo przed chipem musi byc wszystko wymienione, jade chipowac do Łodzi do uzytkownika uysy - polecono mi go na tym forum:D
: czw wrz 28, 2006 13:03
autor: cowboy
Tominator pisze:jade chipowac do Łodzi do uzytkownika uysy - polecono mi go na tym forum:D
wklej wykresy, porównamy
- ja też poprawiałem program u uysego
a co do wymiany rozrządu wal do użytkownika evolution z Wrocka - trzeba wspierać forum
: czw wrz 28, 2006 13:15
autor: Tominator
Akurat mam znajomego mechanika i wymieni rozrzad jak sie juz dowiedzialem za 340zł z robocizną:d cowboy ile masz ten chiptuning zrobiony? Jak to u Ciebie sie sprawuje i jak wygląda spalanie, ile masz teraz 0-100km/h?
: czw wrz 28, 2006 13:34
autor: cowboy
Tominator pisze:Jak to u Ciebie sie sprawuje i jak wygląda spalanie, ile masz teraz 0-100km/h?
spalanie praktycznie bez zmian, jak się mocniej butuje to troche wiecej pali - około 0,5l..
0-100 Km/h, miałem orientacyjnie 10,5 teraz mam 8,5
: czw wrz 28, 2006 13:38
autor: Tominator
Ale dlaczego masz tylko 136KM? Miałeś ładną serię więc mogłeś pociągnąc spokojnie na 140KM?Nie chciałeś żyłować go czy co?