Strona 1 z 1

mk3 1,9TDi 100KM - brak mocy

: czw wrz 28, 2006 09:26
autor: aguamak
Witam,kolega ma taki problem:ma golfa3 1,9 TDi, kupił go kilka dni temu, auto ma intercooler i chip, ma ok 110-115KM, auto świetnie się zbiera,ale wczoraj po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, nagle jakby odjęło mu połowe koni,zupełnie stracił moc, jechał jakby 1,4 :-/ po zatrzymaniu sie na stacji i ponownym ruszeniu moc była w normie, po czym znowu po jakimś czasie go zamuliło, a potem znów było ok?!? Co może byćprzyczyną takiego zachowania,gdzie tkwi problem? z góry dziękuje za pomoc

: czw wrz 28, 2006 09:31
autor: cowboy
aguamak pisze:Co może byćprzyczyną takiego zachowania,gdzie tkwi problem?
przyczyną było złapanie tzw. notlaufu, czyli trybu awaryjnego, w którym silnik jedzie bez doładowania...

tryb awaryjny jest następstwem przekroczenia jakiejś wartości np ciśnienia doładowania np. 1,5 Bar przez określony okres np 6 sekund...

po wyłaczeniu silnika kasuje sie tryb awaryjny....ale nie przyczyna

: czw wrz 28, 2006 09:40
autor: aguamak
ale taka strata mocy i jej odzyskanie miało też miejsce podczas jazdy bez gaszenia silnika, więc tryb awaryjny chyab nie mógł byż skasowany,może to jednak coś innego?

[ Dodano: Czw Wrz 28, 2006 14:01 ]
ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł gdzie tkwi problem?

: czw wrz 28, 2006 19:59
autor: Szeryf82
Moze to poprostu psujący się przepływomierz!! Ja bym tam szukał!!

: czw wrz 28, 2006 20:30
autor: Grzesiekk1982
Prócz tego, co koledzy mówią, sprawdź wężyki podciśnienia, czy nie są gdzieś przetarte, czy parciany pancerzyk nie zsunął się przy którymś króćcu (wtedy zostaje sama guma, którą w wyniku podcińśnienia 'zasysa').
Możesz spróbować wlać srodek do czyszczenia układów wtyyskowych do diesli (ja lałem STP, za 18 zł). Mój nie łapał typowego notlaufa, lecz nagle tracił moc przy około 3 tys obr. i to przy kazdym przyspieszaniu. Po niecałym 1 baku z tym środkiem byo o wiele lepiej, pojechalem w 400 km trasę na początku blokował się przy 130 kmh (i nic więcej nie pojechal), a wracając na tym samym odcinku miałem ponad 170 bez 'dzuir' w przyspieszaniu. Musiał być jakiś syf w paliwie czy jak? Nie wiem, ale tankuję tylko na BP. Już 3 razy tak mialem i zawsze pomagało (co 4-5 tys km).
Jeśli nie pomoże jedno ani drugie, to tak jak koledzy mówią, może być przepłtwomierz, moze N75? Jeśli miał notlaufa, to jedz na VAG'a, błąd powinien być zapisany.
Pozdrawiam.

: czw wrz 28, 2006 22:21
autor: inek01
Grzesiekk1982 pisze:Prócz tego, co koledzy mówią, sprawdź wężyki podciśnienia, czy nie są gdzieś przetarte, czy parciany pancerzyk nie zsunął się przy którymś króćcu (wtedy zostaje sama guma, którą w wyniku podcińśnienia 'zasysa').
aguamak pisze:Witam,kolega ma taki problem:ma golfa3 1,9 TDi, kupił go kilka dni temu, auto ma intercooler i chip, ma ok 110-115KM
Wiec baza to pewnie 90KM i turbo sterowane cisnieniem, a nie podcisnieniem...
aguamak pisze:ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł gdzie tkwi problem?
Moze jakis "wybitny fachowiec" robil chip-tuning ? ;)

: czw wrz 28, 2006 22:47
autor: Grzesiekk1982
inek01 pisze:Wiec baza to pewnie 90KM i turbo sterowane cisnieniem, a nie podcisnieniem...
Hmmm... Do zaworu na prawym nadkolu idzie przewód bezpośrednio z pompy podciśnienia. O ten wężyk mi chodziło. Dobrze mówię?

: czw wrz 28, 2006 23:03
autor: inek01
Grzesiekk1982 pisze:Hmmm... Do zaworu na prawym nadkolu idzie przewód bezpośrednio z pompy podciśnienia. O ten wężyk mi chodziło. Dobrze mówię?
W 1Z czy AHU do zaworka N75 idze przewod cisnieniowy od kolektora dolotowego...

: pt wrz 29, 2006 08:55
autor: Michal19
ja mialem to samo z cordoba AFN, i na 99% to przeplywomierz. jesli masz taka mozliwosc znajdz kogos z podobnym mtorem i zamien sobie przeplywke> rezulata CI pokaze.pozdrawiam

: pn paź 02, 2006 08:33
autor: aguamak
witam, kolega kazał wszystkim podziękować, okazało się że wtyczka od przepływomierza nie łączyła :-), teraz wszystko jest ok, śmigał wczoraj do warszawki i nic :-))) pozdrawiam