[mk2 JP]Układ grzania świec żarowych
: wt wrz 26, 2006 21:41
Witam.
Przekopałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Idzie zima a ja dalej , od dłuzszego czasu mam problem z układem grzania świec.. POMOCY
Od jakiegoś czasu mam dziwny objaw zapalania lub migania( iskrzenia się) kontrolki świec żarowych PODCZAS JAZDY PO ROZGRZANIU SILNIKA
Auto odpala normalnie, świeczki grzeją... dopuki sie wskazówka od temp silnika nie podniesie w okolice 70stC to wszystko jest ok.
Potem zaczynają sie cuda.. kontrolka zaczyna migać, iskrzyć.. jak wcisne mocniej buta to zapala sie ciągłym sygnałem jak podczas podgrzewania wstępnego. Kiedyś ten objaw występował tylko jak jechałem na 2 i 3 biegu .. teraz jest na wszystkich.. nawet na luzie miga.
Temperatura silnika mocno rośnie po takich wybrykach, auto ma jakby podwyższone lekko obroty. (bez wyciągniętego przyspieszacza)
Wiem że świece też dostają po dupie napięciem bo iskrzy także przekaźnik, nie tylko sama dioda.
próbowałem to zlikwidować. Według porad z forum zrobiłem test na przekaźnik...jest ok. Podmieniałem inny..też miga... wymieniłem czujnik temp silnika dla świec..... też to samo.
Już głupieje . świece juz dostają po dupie od tego iskrzenia bo auto nie odpala juz tak jak kiedyś, a zimą to sie pochlastam chyba.
Zaczełem wyciągać przekaźnik i jeżdze bez.. ale ile tak można.
Ostatnio zaczeły mnie zastanawiać PIN'y w przekaźniku. jest tego troche i ... tu jest pytanie do Was..
co jest dokładnie podłączone do przekaźnika świec... moze coś robi przebicie..zwarcie i dlatego są cuda.
T - jest od czujnika temp(no chyba ze nie)
L - kontrolka
te 2 wielkie styki to od przewodu do grzania świec.
85,86 to chyba cewka..... ale co nią steruje?? (tu nie wiem)
i jeszcze jest na dole w prawym rogu jakiś pin'ek ........ do czego to jest podłączone ??
Prosze o rady znawców JP JR i innych klekotów mk2 bo już trace cierpliwość..
PS. moze macie jakieś skany lub linki do instrukcji servisowych mk2 ... gdzie będą opisane metody diagnostyki układu świec.. będę dozgonnie wdziećzny za pomoc. każda rada będzie cenna..
Przekopałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Idzie zima a ja dalej , od dłuzszego czasu mam problem z układem grzania świec.. POMOCY
Od jakiegoś czasu mam dziwny objaw zapalania lub migania( iskrzenia się) kontrolki świec żarowych PODCZAS JAZDY PO ROZGRZANIU SILNIKA
Auto odpala normalnie, świeczki grzeją... dopuki sie wskazówka od temp silnika nie podniesie w okolice 70stC to wszystko jest ok.
Potem zaczynają sie cuda.. kontrolka zaczyna migać, iskrzyć.. jak wcisne mocniej buta to zapala sie ciągłym sygnałem jak podczas podgrzewania wstępnego. Kiedyś ten objaw występował tylko jak jechałem na 2 i 3 biegu .. teraz jest na wszystkich.. nawet na luzie miga.
Temperatura silnika mocno rośnie po takich wybrykach, auto ma jakby podwyższone lekko obroty. (bez wyciągniętego przyspieszacza)
Wiem że świece też dostają po dupie napięciem bo iskrzy także przekaźnik, nie tylko sama dioda.
próbowałem to zlikwidować. Według porad z forum zrobiłem test na przekaźnik...jest ok. Podmieniałem inny..też miga... wymieniłem czujnik temp silnika dla świec..... też to samo.
Już głupieje . świece juz dostają po dupie od tego iskrzenia bo auto nie odpala juz tak jak kiedyś, a zimą to sie pochlastam chyba.
Zaczełem wyciągać przekaźnik i jeżdze bez.. ale ile tak można.
Ostatnio zaczeły mnie zastanawiać PIN'y w przekaźniku. jest tego troche i ... tu jest pytanie do Was..
co jest dokładnie podłączone do przekaźnika świec... moze coś robi przebicie..zwarcie i dlatego są cuda.
T - jest od czujnika temp(no chyba ze nie)
L - kontrolka
te 2 wielkie styki to od przewodu do grzania świec.
85,86 to chyba cewka..... ale co nią steruje?? (tu nie wiem)
i jeszcze jest na dole w prawym rogu jakiś pin'ek ........ do czego to jest podłączone ??
Prosze o rady znawców JP JR i innych klekotów mk2 bo już trace cierpliwość..
PS. moze macie jakieś skany lub linki do instrukcji servisowych mk2 ... gdzie będą opisane metody diagnostyki układu świec.. będę dozgonnie wdziećzny za pomoc. każda rada będzie cenna..