[MK2 TD] Temperatura silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Sebastian-n1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:54
Lokalizacja: Pruszków

[MK2 TD] Temperatura silnika

Post autor: Sebastian-n1 » ndz wrz 24, 2006 14:57

Gdy silnik już się rozgrzeje wskazówka stoi cały czas na pierwszej kresce natomiast wentylator włącza się gdy wskazówka jest przy drugie kresce . Czy tak powinno być ,czy silnik pracuje w dobrej teperaturze , silnik 1.6 TD.
Ostatnio zmieniony pt paź 06, 2006 15:54 przez Sebastian-n1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » ndz wrz 24, 2006 15:17

Masz najprawdopodobniej walnięty czujnik od temperatury. To jest ten wkręcony w chłodnice tak jakby pod akumulatorem.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 24, 2006 15:19 przez Lukassso, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

gugi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 19:28
Lokalizacja: halinów

Re: Temperatura silnika

Post autor: gugi » ndz wrz 24, 2006 15:18

Sebastian-n1 pisze:Gdy silnik już się rozgrzeje wskazówka stoi cały czas na pierwszej kresce natomiast wentylator włącza się gdy wskazówka jest przy drugie kresce . Czy tak powinno być ,czy silnik pracuje w dobrej teperaturze , silnik 1.6 TD.
a sprawdzałes czujniki ?? u mnie czasami zacina sie zegar i on też moze oszukiwac choć temperatura jest doba sprawdzic ja możesz w pierwszym lepszym warsztacie



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » ndz wrz 24, 2006 19:01

wg mnie jest wszystko w porządku ,u mnie tez stoi na pierwszej kresce lub na srodku a jak dochodzi do drugiej to sie wiatrak włancza czyli jest wszystko ok :bajer:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz wrz 24, 2006 19:48

zle wskazanie i tyle. jak wentyl dziala to nie przejmuj sie


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

chudyCBR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sie 29, 2006 14:37
Lokalizacja: Słupsk

temp

Post autor: chudyCBR » ndz wrz 24, 2006 22:51

u mnie jak jezdze normalnie to jest zazwyczaj na srodku lub trosze na lewo a jak go mocno piluje predkosci typu 140 czasem jak mu sie zachce to 150 a i nawet z gorki 165 to wychodzi daleko na prawa strone.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn wrz 25, 2006 15:53

chudyCBR, i tak możesz zatrzeć silnik !!

Sebastian-n1, dobre wskazanie to jak wskazówka jest na środku czyli ok 90 stopni 3/4 skali i włancza się pierwszy bieg wentylatora. Kreski w VW oznaczają tak ta pierwsza gruba oznacza 30-50 stopni druga - 70, trzecia - 90 i tak dalej. Jeżeli u ciebie jest innaczej to jest coś nie tak. Może siedzieć czujnik termiczny w chłodnicy.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » pn wrz 25, 2006 18:51

hmmmmmmmmmmmm czy ja wiem ze to czujnik w chlodnicy??????? chyba w silniku a nie w chlodnicy. swoja droga to mam JR i mi ledwo co sie unosi wskazowka (co prawda jezdze za miastem wiecej) ale jak w miescie to podnosi sie tak do 3/5 i niechce wyzej. znajomy mechanmik mowił ze te modele tak maja i niemam sie co bac ze jest niedogrzany bo jest oki.


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » pn wrz 25, 2006 22:37

tberent pisze:znajomy mechanmik mowił ze te modele tak maja i niemam sie co bac ze jest niedogrzany bo jest oki.
wlasnie ze nie jest oki ,wskazówka powinna stac mniej wiecej na srodku ,moze termostat masz juz do wymiany.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pn wrz 25, 2006 22:39

piter13 pisze:
tberent pisze:znajomy mechanmik mowił ze te modele tak maja i niemam sie co bac ze jest niedogrzany bo jest oki.
wlasnie ze nie jest oki ,wskazówka powinna stac mniej wiecej na srodku ,moze termostat masz juz do wymiany.
przychylał bym się ku tej podpowiedzi - w zimie może być jeszcze gorzej ;P

Pzodroooooooooo


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
heartless
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 21, 2006 23:58
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: heartless » wt wrz 26, 2006 00:15

u mnie było podobnie - temperatura na wskaźniku na oko 70-80 stopni max, wentylatory pracowały w mieście, a i tak wymieniem termostat i wszystko wróciło do normy! Tak mi poradzili na tym forum, bo poza posprawdzaniem wszystkich czujników, to wymianę najtaniej zacząć od termostatu.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt wrz 26, 2006 15:34

Jak termostat jest całyczas otwarty to nie zagrzeje silnika. To szkodzi silnikowi na dłuższą mete!! więcej pali!! Nie raz mechanicy przewiercali dwa otworki w termostacie jak się gotował. I tak samo w zime będzie jeszcze gożej. Zaczni od wymiany termostatu (koszt ok 25-30 zł)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » pn paź 02, 2006 19:17

no to dobrze ze sie odezwalem bo tak to bym mial problem z tym

ehhhhhhhhh ci mechanicy.
czyli wg was najlepiej zaczac od wymiany termostatu tak? tak zrobie tylko mam wspomaganie i slyszalem ze ciezko jest przez nie :crazy:
nastepnie sprawdzil bym czujnik oid temp bo wskazowka mi sie ledwo unosi ale to wg WAS od tego ze nie dogrzewa go tak?????
jestem z łodzi i tylko po miescie jezdze i moze z 4 razy widzialem ze jesy blisko polowy temp.

a tak sie jeszcze spytam to jak najlatwiej sprawdzic ten czujnik w chlodnicy i inne? (czytalem ze mozna zewrzec ten wtyk co idzie do niego tak? )
czyli tak:
1 wymienic termostat ( jak wskazowka bedzie na polowie to jest git tak? ) i juz nic nie robic
2 wymienic czujnik w chlodnicy ?
3 czujnik w silniku tez? tylko gdzie on jest?

pozdro i czekam na info

kto pomoze to dam pkt :grin:


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » śr paź 04, 2006 13:31

tberent, wymień najpierw termostat i powiną pomóc ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości