Strona 1 z 2

[MK3 TDI] JAKI OLEJ I PRZY JAKIM PRZEBIEGU ! ! !

: sob wrz 23, 2006 20:50
autor: syta
MAM TAKI PROBLEM PONIEWAŻ KUPIŁEM GOLFA 3 TDI I NIE WIEM JAKI BYŁ WCZEŚNIEJ ZALANY OLEJ DO SILNIKA.MECHANIK MÓWI MI ŻEBYM ZALAŁ MINERALNY.
INNI MÓWIĄ ŻE NIE TRZEBA BO MAM DOPIERO PRZEJECHANE 200TYS.
A ZNOWU JAK WCZEŚNIEJ BYŁ ZALANY MINERALNY A WLEJE ŻADSZEGO TO MOŻE SIE COŚ STAĆ ??
CO W TAKIEJ SYTUACJI ZROBIĆ??

: sob wrz 23, 2006 20:59
autor: Adamm
po pierwsze wylacz capsa jak piszesz


po drugie u mnie tez nie wiadomo co bylo zalane wlany byl mineral potem jeszcze dwa razy zalalem mineral (w sumie 3 cykle) ale doczytalem ze TDi a zwlaszcza sama turbina nie lubi sie zbytnio z mineralem i zalalem polsyntetyk i poki co jest dobrze :)

zalej polsyntetyk i zobacz, jesli bedziesz mial wycieki lub duze ubytki zalejesz mineral

taka jest moja opinia

pozdrawiam

re

: sob wrz 23, 2006 23:00
autor: Razal
Lej śmiało półsyntetyka 10W40 :) Wymiana co 8 - max 10 tys. i będzie wszystko OK.
Z własnego doświadczenia polecam Mobila SuperS TD 10W40.

idzie zima a gęsty mineral dla silnika i turbiny to zabójstwo :hmm:

Jeżel ma 200tkm to nie masz się czym przejmować - nic nie wypłuczesz ...

: ndz wrz 24, 2006 08:25
autor: pasiak
passat ma nalot 260 na liczniku i grom go wie ile jeszcze odkręcone ale minerał okazał się złem bo ojciec profilaktycznie zalał mineralnym (temp łatwo rosła jaakoś tak szybko łapał 95* jak coś się przydusiło a zimą nie obracał wałem ) ja po wielu poszukiwaniach zszedłem z 15w na 10W (10W40super diesel FEO midland) i 2,5tyś zrobione po wymianie a stan jaki był to jest

: ndz wrz 24, 2006 08:31
autor: Razal
pasiak pisze:passat ma nalot 260 na liczniku i grom go wie ile jeszcze odkręcone ale minerał okazał się złem bo ojciec profilaktycznie zalał mineralnym (temp łatwo rosła jaakoś tak szybko łapał 95* jak coś się przydusiło a zimą nie obracał wałem ) ja po wielu poszukiwaniach zszedłem z 15w na 10W (10W40super diesel FEO midland) i 2,5tyś zrobione po wymianie a stan jaki był to jest
Na 15W musiał mieć niezły kocioł hhihihih - turbinka też oddychnie teraz :)

: ndz wrz 24, 2006 11:53
autor: shafa
ja bym polecal motul 5w40 i sa dwa rodzaje nadajace sie do pd i inny do pompy.
Ten do pompy nazywa sie Motul X-cess 8100. POlecam z reka na sercu:)
Wiecej informacji napewno jest na stronie www.hamulce.net

: ndz wrz 24, 2006 17:22
autor: inek01
Razal pisze:Wymiana co 8 - max 10 tys
Niby czemu max 10kkm ?
Przeciez producent zaleca 15kkm dla tego silnika :bajer:

: ndz wrz 24, 2006 18:44
autor: Adamm
co 10 tys bo tak jest bezpieczniej i zdrowiej dla silnika. jak wymienisz raz po 15 tys to sie nic nie stanie ale lepiej czesciej

: ndz wrz 24, 2006 20:18
autor: Fabian LDZ
jak auto jest sprowadzone to pewno był półsyntetyk - więc taki zalej, a przebieg 200tys km to nic dla TDika
minerał będzie za gęsty

: pn wrz 25, 2006 09:40
autor: kupszczelisty
shafa, polecasz mu syntetyka :| fajnie a jak mu się silnik rozszczelni? półsyntetyk Castrol-a

: pn wrz 25, 2006 10:09
autor: cowboy
jak to w końcu jest z tymi olejami do TDI ?

ja leje Mobil 1 5W-50 full syntetic od samego początku i nic mi się nie rozszczelniło ;)

skoro syntetyczny jest najdroższy to chyba najlepszy do TDI ? mineralny to raczej do traktora się leje ? :) a do smarowania turbinki powinien być dobry olej?

jak jest silnik OK to się chyba nic nie ma prawa rozszczelnić ?

zalecany olej to chyba półsyntetyk....

: pn wrz 25, 2006 10:10
autor: inek01
Adamm pisze:co 10 tys bo tak jest bezpieczniej i zdrowiej dla silnika. jak wymienisz raz po 15 tys to sie nic nie stanie ale lepiej czesciej
Osobiscie leje dobry olej i wymieniam co 15kkm. Jak ktos chce to sobie moze i co 5kkm wymieniac, to juz jego sprawa... Jesli producent zaleca 15kkm, to na pewno sie nic nie stanie. Po co wiec wymieniac czesciej ? Dla lepszego samopoczucia ?

: pn wrz 25, 2006 10:20
autor: Adamm
pomysl ze olej pracujac w silniku zbiera z niego caly syf w sobie i z czasem traci swoje wlasciwosci, jesli wymienisz go czesciej bedziesz mial czystszy i o najlepszych parametrach olej. z paskiem rozrzadu tez sie sztywno trzymasz tego co podaje producent?? czy moze profilaktycznie wymieniasz pare tys km wczesniej profilaktycznie? podobna sprawa do oleju

pozdrawiam

: pn wrz 25, 2006 10:24
autor: inek01
Adamm pisze:z paskiem rozrzadu tez sie sztywno trzymasz tego co podaje producent??
Jakbys zgadl. Na pewno nie bede wymienial rozrzadu co 60kkm, jesli powinienem co 90kkm.
Czyzby jakas zmowa przed zaleceniami producentow ?