Strona 1 z 2

GOLF III 1,9 TD male problemy

: pt wrz 22, 2006 16:41
autor: sielu
witam ostatnio jak jechalem moim golfikiem mialem sytuacje ze nagle stracil calkowicie swoja moc podczas dodawania gazu kopcilo strasznie z wydechu mysalem ze czeka mnie wymiana turbiny ale na nastepny dzien odpalilem go i juz normalnie wchodzil na obroty predkosc itp normalna i teraz pytani co to moze byc filt powietrza czy turbine juz powoli trafia nie mam katalizatora i dostawiony intercoler

: pt wrz 22, 2006 16:54
autor: Igor1
podobne objawy daje przestawianie sie rozrzadu jak dolne kółko od rozrzadu jest wyrobione na wale. U znajomego tak było ze raz objaw był raz nie w zależności jak kółko sie ustawiło, aż wreście się urwało i wiedział wtedy ze to to ale juz było za póżno :grrr:

: pt wrz 22, 2006 17:02
autor: GSOWIEC
Popieram diagnozę, jaką wystawił Igor1. Jeśli do tego rano przy odpalaniu na zimno nie pali na wszystkie gary i kopci to trzeba jak najprędzej zainteresować się kołem rozrządu na wale. No a jeśli koło pasowe kiwa się na boki - wtedy 100% ścięty klin, a to nie przelewki!!!
:okej:

: pt wrz 22, 2006 23:26
autor: sielu
rano dopalil bez problemu nie zauwazylem zadnego dymu z rury tzn byl ale jasny nie czarny radzicie by sie zajac rozrzadem do wymiany brakuje mi 20 tys

: sob wrz 23, 2006 06:42
autor: GSOWIEC
Jasne, że dym będzie jasny. Koło zębate rusza się najprawdopodobniej względem wału, więc przestawia się kąt wtrysku, a nieprzepalone paliwo daje jasny dym... Nie napisałeś czy koło pasowe chodzi równo, czy się giba... Jeśli się giba i chcesz w ogóle zrobić te 20 tys. to czym prędzej zainteresuj się problemem, bo to się może skończyć bardzo nieciekawie...

Ku przestrodze przeczytaj sobie ten link...

: sob wrz 23, 2006 07:05
autor: sielu
w poniedzialek podjade do mechanika znajomego i sprawdze czy sie giba bo narazie mam auto u lakiernika maly tuning zewnetrzyny narazie dzieki jak bede cos wiedzial wiecej to sie odezwe o pomoc

: sob wrz 23, 2006 13:00
autor: vw_vandal
sielu, a kiedy zaczął kopcić ?? Jak wciskałeś gaz?? Wyciągałeś go na biegu. Ja mam 1V i troche go odmulam u mnie jest podobny objaw. jak go wyciągam na biegu albo przyśpieszam na 5 biegu od 130 km\h w zwyż otwiera mi się zawór bezpieczęństwa na kolektorze, ciśnienie doładowania spada i jest taki objaw kupa dymu za mną i zero mocy. Popuszczam gaz i delikatnie znów przyśpieszam (zawór się zameka) i jadę dalej. Ja bym stawiał na to.

: sob wrz 23, 2006 13:07
autor: RobertP
vw_vandal pisze:sielu, a kiedy zaczął kopcić ?? Jak wciskałeś gaz?? Wyciągałeś go na biegu. Ja mam 1V i troche go odmulam u mnie jest podobny objaw. jak go wyciągam na biegu albo przyśpieszam na 5 biegu od 130 km\h w zwyż otwiera mi się zawór bezpieczęństwa na kolektorze, ciśnienie doładowania spada i jest taki objaw kupa dymu za mną i zero mocy. Popuszczam gaz i delikatnie znów przyśpieszam (zawór się zameka) i jadę dalej. Ja bym stawiał na to.
u mnie w TD jest bardzo podobnie, ale jak nie popuszcze a cisnę dalej to idzie ale nie czuc tej mocy tylko kopci i
przejadę tak jakiś kawełk to kopcenie się zmiejsza i dopiero tak znowu zaczyna kopcić przy jakiś 160km/h -->

: sob wrz 23, 2006 13:25
autor: vw_vandal
RobertP, zawór bezpieczęństwa musisz zakręcić na amen czyli podlożyć podkładki i skręcić.

: sob wrz 23, 2006 14:54
autor: sielu
do tej pory bylo ok nie kopcil mam intercooler na autostradzie przed tym zdarzeniem jechalem 175 km/h nic nie kopci w polowie drogi do celu stracil kompletnie moc ja mu w gaz a on nic tylko zwalnia i kopcil tak ze szok redukcja i dalej nic jak wyprzedzalem auto to maluch i syrenak szybciej przyspieszaly

: sob wrz 23, 2006 15:34
autor: RobertP
vw_vandal pisze:RobertP, zawór bezpieczęństwa musisz zakręcić na amen czyli podlożyć podkładki i skręcić.
OK obejrzę i jak coś to się odezwę, i thx od razu za podpowiedź :-), bo nic do tej pory nie robiłem i poprzednik chyba też..., ale powiem że i tak ma kopa,
może w fotele nie wciska ale ma tej mocy troszkę nie powiem
poszedł mi nie raz 180k/h wg licznika może deczko wiecej ale to wszystko z bólem

: pn wrz 25, 2006 14:49
autor: fryta79
Panowie podpowiedzcie proszę, gdzie się ten zaworek bespieczeństwa znajduje?

: pn wrz 25, 2006 15:42
autor: vw_vandal
fryta79, nie wiem jak w mk3 ale ten zawór jest na kolektorze od strony pasażera, mam tylko takie zdjęcie:
Obrazek

: wt wrz 26, 2006 08:16
autor: sielu
witam dzis daje auto do wymiany kola rozrzadu wczoraj bylem u znajomego mechanika i wg mnie kolebie sie to kolo zobaczymy po wymianie jak sie bedzie zachowywal pozdrawiam wszystkich