Strona 1 z 2

MK III TDI AFN po problemie z turbina:)

: czw wrz 21, 2006 11:18
autor: melon77
Witam wszytskich uzytkownikow TDI wlasnie odebralem od mechanika swojego klekota mialem zapieczone lopatki kierownicy teraz smiga jak trzeba dzieki wszytskim za porady pozdr

: czw wrz 21, 2006 11:25
autor: cowboy
spoko, ile Cie w końcu kowal skasował ?

: czw wrz 21, 2006 11:29
autor: melon77
Ooo witam Cowboy za czyszczenie 200zl i za wyjęcie i zamontowanie tez 200zl troche sporo ale tu w Szczecinie cięzko o dobrego specjaliste od TDI a koles pracuje w serwisie VW takze pewny na 100% i sie zna !!
P.s Cowboy ile leciales swoim AFN na maksa?

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 11:32 ]
i jeszcze jedno Cowboy powiedz mi jesli mozesz gdzie znajduje sie parownik do klimy bo chce sobie zrobic odgrzybianie tak jak w poradzie na naszej stronie VW bo ja nie mam schowku tylko poduszke w tym miejscu jak na zdjeciach?

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 12:07 ]
teraz kolej na sprzeglo mam nadzieje ze kolo dwumasowe jest w miare ok bo nie mam kasy .... a ty swoje zrobiles cowboy?

: czw wrz 21, 2006 12:17
autor: cowboy
melon77 pisze:ile leciales swoim AFN na maksa?
przed chipem leciałem prawie 200 ale to jeden raz o 4 rano na gierkówce na tym wyremontowanym odcinku (koła 195/50/15), po chipie do 180 wciska w fotel, a jako że limiter przesunięty pewnie z 210 by poleciał - ale trzeba kawałek dobrej drogi...

ogólnie mk3 AFN w Variancie 190 powinien poleciec bez problemu a do 180 to dość szybko...dalej troche trzeba bujac...
melon77 pisze:gdzie znajduje sie parownik do klimy
Obrazek

Obrazek

jak chcesz mam całą serwisówkę do klimy w PDF dla mk3 - przesłał mi ją kiedyś greg :)

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 12:22 ]
teraz kolej na sprzeglo mam nadzieje ze kolo dwumasowe jest w miare ok bo nie mam kasy .... a ty swoje zrobiles cowboy?
ja mama całe sprzęgło jak nówka LUK SK

u mnie były (fabrycznie) luźne nity w docisku - Radzikowski wymienił nity za 100 PLN i biegi wchodzą jak miód - nie wierzyłem ale lżej niż w corroli :)

Jakie masz objawy ze sprzęgłem ?

poczytaj tu:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=60565&start=15

: czw wrz 21, 2006 13:27
autor: leo...
melon77 pisze:Ooo witam Cowboy za czyszczenie 200zl i za wyjęcie i zamontowanie tez 200zl troche sporo ale tu w Szczecinie cięzko o dobrego specjaliste od TDI a koles pracuje w serwisie VW takze pewny na 100% i sie zna !!
P.s Cowboy ile leciales swoim AFN na maksa?

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 11:32 ]
i jeszcze jedno Cowboy powiedz mi jesli mozesz gdzie znajduje sie parownik do klimy bo chce sobie zrobic odgrzybianie tak jak w poradzie na naszej stronie VW bo ja nie mam schowku tylko poduszke w tym miejscu jak na zdjeciach?

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 12:07 ]
teraz kolej na sprzeglo mam nadzieje ze kolo dwumasowe jest w miare ok bo nie mam kasy .... a ty swoje zrobiles cowboy?
ładnie skroił ... następnym razem odezwij się na privie :hmm:

BTW - nie licz na dobrego 2masowca ... jeśli będziesz szukał drugiego - polecam się - coś się znajdzie na pewno... dobrz by było wsadzić cały komplet z tarczą 228 mm a nie 215 - jeśli planujesz modyfikację softu - koniecznie zastanów się nad lepszym 2masowym - może być używka ale 228 mm minimum ...

: czw wrz 21, 2006 13:47
autor: melon77
Sprzeglo mi lapie nisko i trzeba przy do konca wciskac aby zmieniac biegi bo czasem mozna uslyszec bolesny zgrzyt no i wsteczny to chyba za kazdym razem zgrzyta

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 13:48 ]
leo... pisze:
melon77 pisze:Ooo witam Cowboy za czyszczenie 200zl i za wyjęcie i zamontowanie tez 200zl troche sporo ale tu w Szczecinie cięzko o dobrego specjaliste od TDI a koles pracuje w serwisie VW takze pewny na 100% i sie zna !!
P.s Cowboy ile leciales swoim AFN na maksa?

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 11:32 ]
i jeszcze jedno Cowboy powiedz mi jesli mozesz gdzie znajduje sie parownik do klimy bo chce sobie zrobic odgrzybianie tak jak w poradzie na naszej stronie VW bo ja nie mam schowku tylko poduszke w tym miejscu jak na zdjeciach?

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 12:07 ]
teraz kolej na sprzeglo mam nadzieje ze kolo dwumasowe jest w miare ok bo nie mam kasy .... a ty swoje zrobiles cowboy?
ładnie skroił ... następnym razem odezwij się na privie :hmm:

BTW - nie licz na dobrego 2masowca ... jeśli będziesz szukał drugiego - polecam się - coś się znajdzie na pewno... dobrz by było wsadzić cały komplet z tarczą 228 mm a nie 215 - jeśli planujesz modyfikację softu - koniecznie zastanów się nad lepszym 2masowym - może być używka ale 228 mm minimum ...
Tzn ze dwumasowka moze byc do wymiany tez??? oby nieeee a po ile ty bys mial jakby co A softu nie planuje zmieniac
pozdr from Szczecin

: czw wrz 21, 2006 14:09
autor: cowboy
sprzegło w AFN- ma 220 mm, w 1Z ma 225 chyba, a w VR6 228... ja mam AFN po wirusie (339 NM) i na razie jeżdze na serii..
melon77 pisze:Sprzeglo mi lapie nisko i trzeba przy do konca wciskac aby zmieniac biegi bo czasem mozna uslyszec bolesny zgrzyt no i wsteczny to chyba za kazdym razem zgrzyta
to samo co u mnie... pierwszy krok odpowietrzenie układu..

nówka komplet: tarcza+docisk+łożysko oporowe około 750 PLN SACHS..

: czw wrz 21, 2006 14:11
autor: melon77
ok cowboy dzieki za serwisowke :) zobacz kolega wyzej napisal ze dwumasowka tez moze byc do wymiany ciekawe jak to jest najpierw odpowietrze a potem sie zobaczy

: czw wrz 21, 2006 14:15
autor: cowboy
melon77 pisze:ok cowboy dzieki za serwisowke :)
spoko :)
melon77 pisze:dwumasowka tez moze byc do wymiany
jeżeli masz wyorane sprzęgło to może być ale jeżeli nic nie szarpie to raczej nie...

w razie czego jak nie masz kasy to możesz komplet wysłać do Radzikowskiego www.sprzegla.com koło, docisk i tarcze i on Ci wszystko spasuje i zregeneruje...

: czw wrz 21, 2006 14:48
autor: melon77
mi sprzeglo nie szarpie takze tez mysle ze bedzie kolo ok tarcza docisk i lozysko do wymiany ale narazie po kolei odpowietrzyc trzeba ...pozdr

: czw wrz 21, 2006 18:39
autor: leo...
cowboy pisze:sprzegło w AFN- ma 220 mm, w 1Z ma 225 chyba, a w VR6 228... ja mam AFN po wirusie (339 NM) i na razie jeżdze na serii..
melon77 pisze:Sprzeglo mi lapie nisko i trzeba przy do konca wciskac aby zmieniac biegi bo czasem mozna uslyszec bolesny zgrzyt no i wsteczny to chyba za kazdym razem zgrzyta
to samo co u mnie... pierwszy krok odpowietrzenie układu..

nówka komplet: tarcza+docisk+łożysko oporowe około 750 PLN SACHS..
w golfach i passatach TDI były pchane 3 rodzaje - 215/220/225 - obecne zamienniki kompletne z zamachowym to 228 mm ...

fakt odpowietrzyć układ (skutecznie) to pierwsze co trzeba zrobić ...
teraz obserwuj czy są drgania podczas ruszania z jdynki (szczególnie na zimnym silniku)
po opisie (w tej chwili) to klasyczny przypadek kończącej się tarczy ... ale różne kwiatki się trafiaja - czasami łapa wyciskowa się gnie i taki sam efekt jest jak na padniętym sprzęgle...

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 18:48 ]
melon77 pisze:mi sprzeglo nie szarpie takze tez mysle ze bedzie kolo ok tarcza docisk i lozysko do wymiany ale narazie po kolei odpowietrzyc trzeba ...pozdr
jeśli potrzebujesz tarczę z dociskiem używane- zagadaj na privie - został mi po wymianie koła zamachowego docisk i tarcza LUK'a - w bardzo dobrym stanie - miały nalatane może z 1300 km ... zamachowiec rozleciany też jest - z niego raczej nic już nie będzie :grin:

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 18:53 ]
cowboy pisze:sprzegło w AFN- ma 220 mm, w 1Z ma 225 chyba, a w VR6 228... ja mam AFN po wirusie (339 NM) i na razie jeżdze na serii..
melon77 pisze:Sprzeglo mi lapie nisko i trzeba przy do konca wciskac aby zmieniac biegi bo czasem mozna uslyszec bolesny zgrzyt no i wsteczny to chyba za kazdym razem zgrzyta
to samo co u mnie... pierwszy krok odpowietrzenie układu..

nówka komplet: tarcza+docisk+łożysko oporowe około 750 PLN SACHS..
kto pisał program ??
u mnie po modzie zmieniłem 4 sprzęgla z tego ostatnie dało radę ale 2masowiec poległ w gruzach ... teraz jest komplet sachsa 228 mm i jak na razie jest OK ... oby jak najdłużej - nie mam już cierpliwości do wyciągania skrzyni :crazy:

ciekawy jestem jak sprawują się jednomasowe koła w AFN'ach - są już takie dostępne na rynq ... i czy przypadkiem komplet od AWX'a nie jest lepszym rozwiązaniem ... szczególnie do aut po mod'ach

: pt wrz 22, 2006 08:36
autor: melon77
a jakie koszta sprzegła od AWX`a??

: pt wrz 22, 2006 10:29
autor: spons
W AWX jest inny wieloklin.

: pt wrz 22, 2006 11:50
autor: cowboy
spons pisze:W AWX jest inny wieloklin.
dokładnie ze sprzęgłami tak wesoło nie jest...AWX jest wzdłużny np. w A6 i Passacie

chociaż akurat turbina z AWX-a pasuje prawie plug & play do AFN-a :)
leo... pisze:u mnie po modzie zmieniłem 4 sprzęgla z tego ostatnie dało radę ale 2masowiec poległ w gruzach ... teraz jest komplet sachsa 228 mm i jak na razie jest OK ... oby jak najdłużej - nie mam już cierpliwości do wyciągania skrzyni
ja tam nie narzekam, na razie ori sprzęgło daje rade :)

wydaje sie że kol. melon77, powinien kupić ori sprzęgło LUK-a i po sprawie...bo wymiana na 228 wiąże się z wymianą dwumasowca ?

po co iść w koszty? skoro jeździ na serii