[Diesel] VW 1.6 TDI CAYC 03L130277B – błąd P0201, wtryskiwacz 1, usterka elektryczna – co dalej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ginger109
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 29, 2020 13:59

[Diesel] VW 1.6 TDI CAYC 03L130277B – błąd P0201, wtryskiwacz 1, usterka elektryczna – co dalej?

Post autor: ginger109 » śr maja 07, 2025 12:50

Cześć.
Wczoraj auto po odpaleniu trochę się trzęsło po rozgrzaniu ustało. W czasie jazdy straciło moc zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych i świecić check engine i wróciłem lawetą. Podłączyłem komputer i otrzymałem takiego loga z silnika. Z racji braku kasy chciałbym zrobić w miarę możliwości własnymi siłami. Dziś sprawdzę jeszcze oporność wtrysku multimetrem. Mam próbować skasować błąd? Co mam jeszcze sprawdzić/zrobić jakieś rady? Czy to na pewno wtrysk do wymiany/regeneracji, bo w błędzie jest usterka elektryczna w obwodzie? Samą wymianę wtrysku, kodowanie i wyrównanie w VCDS po winieniem ogarnąć.

Wtrysk 1 03L130277B
Zasilanie napięciowe wtrysku głównego cylinder 1 = 0.0 μAs (pozostałe 696.1 -703.9 μAs)
Wtryskiwacz 1 napięcie V-INJ_MAIN[0] = 0.00V (pozostałe 123.24-126.13 V)
Wtryskiwacz 1 pojemność CAPA_INJ_MAIN[0] 0,000 μF (pozostałe 5.7-5.8 μF)
Zmierzona energia wtrysku głownego cylinder 1 EGY_INJ_MAIN[0] 0.000 mJ (pozostałe 43.275-45.254 mJ)


Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-023-CAY.clb
Oznaczenie elementu: 03L 997 557 M HW: 03L 906 023 A
Komponent i/lub wersja: R4 1.6l TDI H23 9983
Kodowanie: 00114014030400080000
Kod serwisu: WSC 00066 000 00084
Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI02103L997557M 003003 (VW36)
ROD: EV_ECM16TDI02103L997557M.rod
VCID: 4683E31FF9A7E47FE3-8012
Znaleziono 1 błąd:

9837 - Zawór wtryskowy 1 cylindra (N30)
P0201 00 [175] - usterka elektryczna w obwodzie
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 218578 km
Data: 2025.05.06
Czas: 06:40:29

Prędkość obrotowa silnika: 2660.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 65.1 %
Prędkość pojazdu: 71 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 90 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 13 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 950 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.456 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Informacja o usterce przez wybrany stopień mocy wtrysk.piezoel.-LF_STATE_PPS_SPI[0]: 0
Wtryskiwacz 1: pojemność-CAPA_INJ_MAIN[0]: 25.4067 µF
Zasilanie napięciowe wtrysku głównego: cylinder 1-CHR_INJ_MAIN[0]: 1441.1 µAs
Zmierzona energia wtrysku głównego: cylinder 1-EGY_INJ_MAIN[0]: 40.866 mJ
Napięcie zasilania wyjścia analogowego 1-VCC_1: 5.00 V
Napięcie zasilania wyjścia analogowego 2-VCC_2: 5.01 V
Wtryskiwacz 1: napięcie-V_INJ_MAIN[0]: 56.72 V


Kody gotowości: 1 1 0 0 0



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9280
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[Diesel] Re: VW 1.6 TDI CAYC 03L130277B – błąd P0201, wtryskiwacz 1, usterka elektryczna – co dalej?

Post autor: wesol » sob maja 10, 2025 09:00

Raczej wtrysk siadł w zasadzie stos piezo mylnie nazywany cewka. Nie każdym miernikiem sprawdzisz oporność stosu. Zawsze się zamienia miejscami wtryski i wtedy diagnostyka czy poszło za wtryskiem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości