[TDI PD] Ciężko obracający się wałek rozrządu po dokręceniu dźwigien pompowtryskiwaczy
: wt sty 28, 2025 22:52
Silnik Audi 2.0 TDI PD 140 KM. Problem występuje w głowicy po regeneracji z nowym wałkiem rozrządu i nowymi panewkami. Bez zamontowanych pompowtryskiwaczy dzieje się tak samo. Mianowicie po dokręceniu popychaczy pompowtryskiwaczy zgodnie z instrukcją, czyli najpierw 20 Nm potem 90 stopni, bardzo ciężko obraca się wałek rozrządu. Bez dźwigien wałek obraca się z oporem adekwatnym do siły sprężyn zaworowych.
Dodane później:
Wszystko wskazuje na to, że podpory wałka rozrządu nie miały osiowości. Nie ma pewności, ale możliwe, że podczas regeneracji zostały one zamienione od innej głowicy. Zgodnie ze sztuką głowica powinna zostać przekazana do maszynowego osiowania do profesjonalnego zakładu. Żaden mechanik tego nie zrobi bez maszyny. Nie należy tak robić, ale na reklamację nie miałem czasu. Posiadając inną głowicę, sytuację uratowałem metodą prób i błędów, przykręcając pojedynczo, na przemian podpory z jednej i drugiej głowicy. Numeracja została zachowana. Ostatecznie, przy pewnej kombinacji starych i nowych podpór, wałek obraca się z oporem adekwatnym do siły sprężyn zaworowych. Czas pokaże, czy rzeczywiście na którymś łożu wałka rozrządu nie występuje zwiększone tarcie między panewką a wałkiem.
Dodane później:
Wszystko wskazuje na to, że podpory wałka rozrządu nie miały osiowości. Nie ma pewności, ale możliwe, że podczas regeneracji zostały one zamienione od innej głowicy. Zgodnie ze sztuką głowica powinna zostać przekazana do maszynowego osiowania do profesjonalnego zakładu. Żaden mechanik tego nie zrobi bez maszyny. Nie należy tak robić, ale na reklamację nie miałem czasu. Posiadając inną głowicę, sytuację uratowałem metodą prób i błędów, przykręcając pojedynczo, na przemian podpory z jednej i drugiej głowicy. Numeracja została zachowana. Ostatecznie, przy pewnej kombinacji starych i nowych podpór, wałek obraca się z oporem adekwatnym do siły sprężyn zaworowych. Czas pokaże, czy rzeczywiście na którymś łożu wałka rozrządu nie występuje zwiększone tarcie między panewką a wałkiem.