Strona 1 z 3

[MK2 1.6] Pytanie o wskażnik ciśnienia doładowania

: śr wrz 13, 2006 22:17
autor: Sebastian-n1
Mam takie pytanie, czym różni się wskażnik ciśnienia doładowania od zwłykłego barometru takiego montowanego np. na kompresorze . Chodzi mi o elementy w środku.
J czy taki barometr zdał by egzamin w samochodzie.

: śr wrz 13, 2006 23:00
autor: bongo
Sebastian-n1 pisze:Mam takie pytanie, czym różni się wskażnik ciśnienia doładowania od zwłykłego barometru takiego montowanego np. na kompresorze
Skalą....W kompresorze ciśnienie wynosi mniej więcej 5-6 bar.W turbo 0,6-1,2 bar.

: czw wrz 14, 2006 06:48
autor: twardy
Ponoć lepsze są manometry zalane gliceryną bo wskazówka nie skacze. :bigok:

: czw wrz 14, 2006 08:04
autor: PiTTer99
wskazowka nie skacze dlatego ze najczesciej w trojniku jest zalozona zwężka.... a tak poza tym to normalny barometr - pytanie tylko czy ktos chcialby jezdzic z manometrem od hydroforu ;)

: pt wrz 15, 2006 01:03
autor: Dj Darecki
Etam ja mam manometr za 14 zł z allegro i jest do 1 bara tak jak ja chciałem :)
bo nie potrzebuje jakiś za 50 zł do 1.5 lub 2 barów gdzie wskazówka mało sie wychyla
u mnie wali aż na 3/4 skali :bigok:

Pozdro

: pt wrz 15, 2006 08:40
autor: eldorado84
Dj Darecki pisze:Etam ja mam manometr za 14 zł z allegro i jest do 1 bara tak jak ja chciałem :)
bo nie potrzebuje jakiś za 50 zł do 1.5 lub 2 barów gdzie wskazówka mało sie wychyla
u mnie wali aż na 3/4 skali :bigok:

Pozdro
spoko - jak nic nie długiesz przy turbawce to co innego ale jak chcesz żeby pompował ponad 1 bar to trzeba kupić ten "jakiś za 50zł". Widze że mamy tu manie wychylania sie wskazówki :rotfl: Zegarów takich nie zakłada sie dla szpanu i żeby wskazówka wychylała sie najlepiej 3/4 skali - tylko do kontrolowania silnika żebyś wiedział ile dokładnie pompuje na danym biegu

: pt wrz 15, 2006 08:54
autor: cowboy
wychylała sie najlepiej 3/4 skali - tylko do kontrolowania silnika żebyś wiedział ile dokładnie pompuje na danym biegu
ja mam do 2 barów - miałem kupić do 1,5 Bara.... i dobrze bo bym zamykał zegar w overbooscie :P

dałem za wersje indiglo coś koło 70 PLN

: pt wrz 15, 2006 12:44
autor: eldorado84
cowboy pisze:
wychylała sie najlepiej 3/4 skali - tylko do kontrolowania silnika żebyś wiedział ile dokładnie pompuje na danym biegu
ja mam do 2 barów - miałem kupić do 1,5 Bara.... i dobrze bo bym zamykał zegar w overbooscie :P

dałem za wersje indiglo coś koło 70 PLN
też mam taki
http://img412.imageshack.us/my.php?image=2fn9.jpg
http://img412.imageshack.us/my.php?image=3qk3.jpg

: pt wrz 15, 2006 12:53
autor: Dj Darecki
eldorado84 pisze:Widze że mamy tu manie wychylania sie wskazówki :rotfl: Zegarów takich nie zakłada sie dla szpanu i żeby wskazówka wychylała sie najlepiej 3/4 skali - tylko do kontrolowania silnika żebyś wiedział ile dokładnie pompuje na danym biegu
może macie manie ale takie wskaźniki ( i te w miernikach wskazowkowych ) najdokładniej pokazują wynik gdzieś w okolicy 3/4 skali.
Ale tu o taką dokładność nie chodzi mi wystarczy 1 bar bo i tak cienkie turbo wiecej nie napompuje :)

Pozdro

: pt wrz 15, 2006 13:03
autor: cowboy
a jak podłącza się ten od temperatury oleju - gdzie się go podłącza?

[ Dodano: Pią Wrz 15, 2006 13:14 ]
ja polecam tego sprzedawce z allegro

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=160178

mój wskaźnik wygląda tak - chętnie dołoże jeszcze czujnik temp oleju :)

Obrazek

: pt wrz 15, 2006 14:45
autor: eldorado84
cowboy pisze:
a jak podłącza się ten od temperatury oleju - gdzie się go podłącza?

[ Dodano: Pią Wrz 15, 2006 13:14 ]
ja polecam tego sprzedawce z allegro

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=160178

mój wskaźnik wygląda tak - chętnie dołoże jeszcze czujnik temp oleju :)

Obrazek
oczywiście czujnik podłączasz w podstawe filtra oleju, a pozatym masz tam instrukcje obsługi - proste podłączenie. Ja tam jeszcze kupie od ciśnienia olejum tylko brakuje mi miejsca w podstawie filtra oleju bo są tylko wejścia na dwa czujniki chyba że zastosuje trójnik :-k

: pt wrz 15, 2006 16:07
autor: cowboy
oczywiście czujnik podłączasz w podstawe filtra oleju, a pozatym masz tam instrukcje obsługi - proste podłączenie. Ja tam jeszcze kupie od ciśnienia olejum tylko brakuje mi miejsca w podstawie filtra oleju bo są tylko wejścia na dwa czujniki chyba że zastosuje trójnik :-k
trzeba to zrobić przy okazji wymiany oleju w takim razie...

trzeba coś wiercić ?

do czujnika idą 2 kabelki ?

: pt wrz 15, 2006 16:15
autor: fructo
Witam

Odnosnie tych cuzjnikow---w podstawie filtra oleju mam juz wpiety jakis jeden cuzjnik---drugie miejsce jest wolne---ale nigdzie mi nie pokazuje na desce jakichs informacji o oleju wiec co to moze byc za cuzjnik?

: pt wrz 15, 2006 16:23
autor: cowboy
fructo pisze:w podstawie filtra oleju mam juz wpiety jakis jeden cuzjnik---drugie miejsce jest wolne
no jeden to czujnik ciśnienia - pokazuje na desce - kontrolka która się świeci jak jest za małe ciśnienie...

to drugie miejsce byłoby pod czujnik tem oleju - gdy jest MFA to jest taki czujnik zapewne bo MFA pokazuje temp oleju...