Strona 1 z 1

[MK3 1Z] wymiana rozrządu

: wt wrz 12, 2006 21:33
autor: janek444
jutro jadę wymieniać rozrząd ( pasek , rolka napinająca, rolka prowadząca ) mk3 tdi 1Z na co zwrócić szczegulną uwagę aby mechanik niczego nie poknocił , już kiedyś mi wymieniał było ok. ale ostatnio poknocił z zawieszeniem więc się trochę boje . proszę o porade.

: wt wrz 12, 2006 22:10
autor: zloty60
Jesli ten mechanik ma troche pojecia to nic ci nie poknoci...
Druga rzecz.Sa tacy mechanicy ktorzy zmieniajac rozrzad przestawiaja specjalnie kat wtrysku i mowia ze po kazdej wymianie nalezy go ponownie ustawiac (klamstwo w bialy dzien) i ze tu jest numer do mojego kolegi, drugiego mechanika i trzeba do niego pojechac i on ustawi.Tere fere.
Jesli sie zna to wezmie w granicach 80 zlotych i powinno byc git.
A skoro mowisz ze juz raz to robil to spoko.

BTW Ile cie kosztuje wymiana rozrzadu?

P.S. Moze zawieszenie wymieniales na nieorginalnych czesciach.Co orginal to orginal...

: wt wrz 12, 2006 23:02
autor: -one-
zloty60 pisze:Sa tacy mechanicy ktorzy zmieniajac rozrzad przestawiaja specjalnie kat wtrysku i mowia ze po kazdej wymianie nalezy go ponownie ustawiac (klamstwo w bialy dzien)
Niestety to prawda.
Obowiązkowo po każdym grzebaniu przy pasku rozrz. należy sprawdzić początek wtrysku.
Natomiast mechanika co nie posiada VAG-a lub nieumie z niego korzystać pogonił bym do naprawy kosiarek ręcznych ,tam jego miejsce, z daleka od TDI.
Takie jest moje zdanie, myślę że nie odosobnione.
Pozdrawiam...

: śr wrz 13, 2006 08:26
autor: hgw
proponowal bym sprawdzic przy okazji wszystkie kola zebate, czy nie chodzo na boki i czy kliny so całe. silniki 1z mają tą wade ze lubią ścinac kliny. Warto to sprawdzic przy wymianie paska

: śr wrz 13, 2006 13:02
autor: Szyszon
Wymienialem raz rozrzad u "mechanika" i za miesiac kolo na wale calkiem sie rozklekotalo.... ponoc tam sie dokreca jakas srube na klej... a on recznie docisnal ile wlezie i dziekuje! - 300zl

: śr wrz 13, 2006 13:27
autor: krystek007
Ja rozrzad robilem za 80zł jakieś 3tyg. temu, pomogłem gościowi trochę i w 2 godzinki sie uporaliśmy, zmieniałem przy okazji tylko napinacz, zwróć uwagę czy nie jest nachlapane olejem pokrywa ta plastykowa i pasek... u mnie była do wymiany jeszcze uszczelka simeringowa.

: śr wrz 13, 2006 13:45
autor: Trochim
to jak jest z tą wymianą, trzeba odkręcać koło zębte z wału?? i po co jeżeli ktos może mi to wytłumaczyć.

: czw wrz 14, 2006 06:42
autor: twardy
Trochim pisze:to jak jest z tą wymianą, trzeba odkręcać koło zębte z wału?? i po co jeżeli ktos może mi to wytłumaczyć
Koło zebate na wale korbowym odkręcasz jeśli jest wyrobione lub ma bicia na boki itp
Zawsze zakłada się nowe koło i przykręca się nową srubą z siłą 90nm +90 stopni.
Jesli kółko się nie gibie to radzę nie ruszać i nie naprawiać czegoś co nie jest zepsute bo może się to zle skończyć. Wpisz w szukajce wał korbowy . zobacz ten temat.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B3+korbowy