Strona 1 z 2

[MK4 TDI] nie pali jak jest rozgrzany

: wt wrz 12, 2006 18:32
autor: Karolina Anna
Witam, od niedawna mam Golfa IV 1,9 TDI. I problem. Zimny pali na dotyk - ciepły kręci i chwyta dopiero po dłuższej chwili. Czytałam gdzieś, że należy przeprogramować sterownik. Byłam w serwisie, zresetowali komputer ale na niewiele się to zdało. Co ciekawe, po odłączeniu czujnika temperatury wody - jest ok. W serwisie ustawili kąt wtrysku, marudzili o pompi ale żadnych konkretów. Pomóżcie - nie wiem co z tym zrobić ?

: wt wrz 12, 2006 19:40
autor: tomala2301
wymień czujnik temperatury i powinno być ok

: wt wrz 12, 2006 19:45
autor: Karolina Anna
Czujnik chyba jest ok. Przy nagrzanym pokazuje 90 st. Dlaczego uważasz, że czujnik?

: wt wrz 12, 2006 19:52
autor: tomala2301
to jest czujnik 4 pinowy?

: wt wrz 12, 2006 19:55
autor: greg
tomala2301 pisze:to jest czujnik 4 pinowy
tak - ona ma 4 pinowy - myslisz że podaje że zimny silnik?

[ Dodano: Wto Wrz 12, 2006 7:57 pm ]
Karolina Anna pisze:Co ciekawe, po odłączeniu czujnika temperatury wody - jest ok
skoro tak - to znaczy że szwankuje jednak czujnik - słuchaj - koszt takiego czujnika to nie są straszne pieniądze.

: wt wrz 12, 2006 20:09
autor: Karolina Anna
jak odłącze czujnik lub jak silnik zimny jest ok pali jak lala natomiast jak czujnik załoze i silnik jest rozgrzany to musze troche pochechłac zeby odpalił temperatura wody wzrasta od zera do 90 tak jak powinna wygląda jakby na zimnym dostawał odpowiednią ilosc ropy a na rozgrzanym za duzo lub za mało byc moze czujnik ale jakos nie chce mi sie wierzyc

: wt wrz 12, 2006 20:13
autor: greg
Karolina Anna pisze:byc moze czujnik ale jakos nie chce mi sie wierzyc
czujnik podaje sygnał dla wskaźnika temperatury i dodatkowo sygnał dla sterownika silnika - jesli szwankuje ta druga część to pokaże ci że temp jest ok. a dla sterownika inaczej..

[ Dodano: Wto Wrz 12, 2006 8:13 pm ]
dużo ni ryzykujesz - ileż on może kosztować 40zł?

: wt wrz 12, 2006 20:51
autor: leo...
greg pisze:
Karolina Anna pisze:byc moze czujnik ale jakos nie chce mi sie wierzyc
czujnik podaje sygnał dla wskaźnika temperatury i dodatkowo sygnał dla sterownika silnika - jesli szwankuje ta druga część to pokaże ci że temp jest ok. a dla sterownika inaczej..

[ Dodano: Wto Wrz 12, 2006 8:13 pm ]
dużo ni ryzykujesz - ileż on może kosztować 40zł?
tylko że TDI podgrzewa świece dopiero przy -3 stopniach - jesli zegary pokazują prawidlową temperaturę zostaw czujnik w spokoju - to nie jego wina :bajer:

masz w zasadzie 2 możliwości
1 - winny jest rozrusznik - po rozgrzaniu silnika przyłapuje go na tulejkach przez co ma zbyt duże opory żeby zakręcić wałem z odpowiednią prędkością obrotową
2- mapa zapłonu w ECU - nadaje się do korekcji - niestety inżynierowie z V.A.G. nie wzieli pod uwage podczas tworzenia map ECU starzenia się elementów układu wtryskowego ...
niestety korekcja kosztuje kilkaset pln (w granicach 400,- ) - najczęściej poprawia się mapy zapłonu podczas chipowania ECU :hmm:


BTW - auto pali lepiej z odpiętym czujnikiem temperatury bo ECU wprowadza tryb awaryjny - świece grzeja kilkanaście sekund ...

: wt wrz 12, 2006 21:07
autor: greg
leo..., witaj - jesli to Leopard z Autocentrum..
leo... pisze:BTW - auto pali lepiej z odpiętym czujnikiem temperatury bo ECU wprowadza tryb awaryjny - świece grzeja kilkanaście sekund
skoro tak to..
leo... pisze:1 - winny jest rozrusznik - po rozgrzaniu silnika przyłapuje go na tulejkach przez co ma zbyt duże opory żeby zakręcić wałem z odpowiednią prędkością obrotową
a co za tym idzie jedno zaprzecza drugiemu

: wt wrz 12, 2006 21:54
autor: Belu
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Toledo 1.9TD 93r. Możecie mi podpowiedzieć jak ustawić kąt wtrysku i czy da się to zrobić bez specjalistycznych przyżądów. A może musze się z tym udać do warsztatu?

: wt wrz 12, 2006 21:59
autor: Karolina Anna
faktycznie swiece grzeją sie dłuzej bez czujnika. Ale co to jest ECU? I gdzie można zrobić taką korekcję bez tuningu?

[ Dodano: 12 Wrz 2006 22:04 ]
Belu pisze:Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Toledo 1.9TD 93r. Możecie mi podpowiedzieć jak ustawić kąt wtrysku i czy da się to zrobić bez specjalistycznych przyżądów. A może musze się z tym udać do warsztatu?


Nam ustawiał mechanik i wziął za to 220zł razem ze sprawdzeniem na komputerze

: wt wrz 12, 2006 22:40
autor: dziomal
Belu pisze:Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Toledo 1.9TD 93r. Możecie mi podpowiedzieć jak ustawić kąt wtrysku i czy da się to zrobić bez specjalistycznych przyżądów. A może musze się z tym udać do warsztatu?


Kąt wtrysku przestawia się mechanicznie, przestawiając pompe wtryskową względem całego silnika. Można ustawić "na słuch" lub za pomocą przyżądów.
Karolina Anna pisze: I gdzie można zrobić taką korekcję bez tuningu?
np.: http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_poznan.htm

: śr wrz 13, 2006 22:51
autor: Wawro
Mam podobny efekt na silniku JP, zimny lepiej zapala niż po zagrzaniu. Elektroniki tam ni widu ni słychu, ten sam powód (rozgrzany korbowód) ?

: pt wrz 15, 2006 12:03
autor: greg
Wawro pisze:Mam podobny efekt na silniku JP, zimny lepiej zapala niż po zagrzaniu
może być niskie ciśnienie - ciekawe jak pali zimą